25/04/2024

نواک جوکوویچ: دومینیک تیم نیازی به تعریف ندارد

  • توسط سروش
  • 12/11/2019
  • 0

نواک جوکوویچ ، مرد شمارۀ دو تنیسور جهان، شروع مقتدرانه‌ای در مسابقات پایان فصل فینال‌های تور جهانی تنیس مردان داشت و توانست برابر متئو برتینی به پیروزی برسد.

تمجید نواک جوکوویچ از دومینیک تیم

جوکوویج که پنج بار به مقام قهرمانی این تورنمنت رسیده است، باید در دومین دیدارش رودروی دومینیک تیم از اتریش قرار گیرد. این دیدار، جدال دو تنیسور پیروز روز نخست این بازی‌ها به حساب می‌آید، چرا که تنیس باز اتریشی در اولین بازی خود موفق به یک برد ارزشمند برابر راجر فدرر سوئیسی شده بود. تنیسور صرب پیش از دومین دیدارش مقابل دومینیک تیم، در مصاحبه‌ای به این بازی و خصوصیات حریفش پرداخته است. جوکوویچ گفت‌وگوی خود را این‌گونه آغاز می‌کند:

اوایل هفته هم گفته بودم که دومینیک در حال حاضر در بهترین فرم خود قرار داشته و یکی از بهترین دوران ورزشی‌اش را می‌گذراند. این احتمالاً بهترین فصل او بوده و چند هفته پیش هم موفق شد در خانه و شهر وین به مقام قهرمانی برسد. در مسابقات ایندین ولز او بسیار عالی کار کرد و توانست به مقام قهرمانی برسد. تیم نیازی به تعریف ندارد و در این فصل خود را به خوبی ثابت کرده است. او همین حالا هم جزو پنج بازیکن برتر دنیاست و لازم نیست زیاد در مورد کیفیت او به صحبت بپردازیم. کیفیت دومینیک تیم، عالی است.

نواک جوکوویچ در ادامه گذری نیز به مربی این تنیسور اتریشی می‌اندازد و می‌گوید:

فداکاری، سخت‌کوشی و حرفه‌ای بودن از صفات بارز دومینیک به حساب می‌آید که نمی‌توان از نقش پررنگ نیکولاس ماسو، مربی او نیز به این سادگی‌ها بگذریم. من ماسو را از چند سال پیش به خوبی می‌شناسم و در مقابل او بازی کرده‌ام. ماسو تمامی صفات خوب و مثبت‌اش را به شاگردش انتقال داده و می‌توانم بگویم که این دو، تیم فوق‌العاده‌ای را در کنار هم تشکیل داده‌اند. آن‌ها شایستۀ حضور در اینجا هستند.

نواک جوکوویچ

نواک جوکوویچ ، امسال درگیر مصدومیت‌های کوچک و بزرگ مختلفی بود. مصدومیت ناحیۀ شانه جوکر باعث شد تا او مسابقات گرند اسلم اوپن آمریکا را نیمه کاره رها کند و نتواند عنوان قهرمانی‌اش را در فلاشینگ مدوز شهر نیویورک تکرار نماید. فاتح شانزده گرند اسلم تاریخ در ادامه می‌افزاید:

بدیهی است که سلامتی‌ام در اولویت اول قرار دارد و من هر طور شده باید از بدنم در طول فصل محافظت کنم. البته مثل هر ورزشکار دیگری، من هم مصدومیت‌های سنگینی را پشت سر گذاشته‌ام و تورنمنت‌های مهمی را به همین دلیل از دست داده‌ام. خوشبختانه، تعداد این مصدومیت‌های سنگین زیاد نبوده و من همیشه ریکاوری و بهبود پس از هر آسیب‌دیدگی را در اولویت زندگی حرفه‌ایم قرار داده‌ام. تا به الان سعی داشته‌ام در کنارم افراد متخصص، حرفه‌ای و متعهدی قرار داشته باشند و فکر می‌کنم دلیل عمده‌ای که در اواخر فصل همچنان قبراق و سرحال هستم، همین سبک و افراد باشند. دلیل دوم که شاید مهم‌تر هم جلوه کند، ذهنیت خود فرد است. وقتی هدفی مناسب و ذهنیتی درست داشته باشید و دائم مسیر و چشم انداز موفقیت‌‌های خود را ترسیم نمایید، به این حد از توانایی می‌رسید.

سید دوم قهرمانی مسابقات Nitto ATP Finals که می‌خواهد برای ششمین بار فصل را با رتبۀ یک رنکینگ به پایان برساند، در انتهای گفت‌وگویش اظهار داشت:

در طول چند سال اخیر همیشه سعی داشته‌ام به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنم که برای دو تورنمنت آخر سال انرژی کافی داشته باشم. من توانایی خوبی در محیط‌ها و استادیوم‌های سرپوشیده دارم و موفقیت‌هایم در اینجا (لندن) و برسیِ پاریس نشان‌دهندۀ این مدعاست. من با تکیه بر ذهنیت و وجود تیم خوبی که دارم، توانسته‌ام در طول سال‌ها در این رویدادها عملکرد موفقی داشته باشم و هر سال نیز انگیزه و اعتماد به نفسم برای قهرمانی و ارائۀ بازی‌های بهتر، بیشتر هم می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار