20/04/2024

نواک جوکوویچ در دیداری تاریخی راجر فدرر را شکست داد و قهرمان ویمبلدون شد

  • توسط سروش
  • 16/07/2019
  • 0

نواک جوکوویچ موفق شد تا در دیداری طاقت فرسا و پنج سته در تای برِک ست پنجم به پیروزی برد و بار دیگر قهرمانی اش در ویمبلدون را تکرار کند تا به پنجمین قهرمانی خودش در این رقابت ها دست یابد.

نواک جوکوویچ قهرمان تنیس ویمبلدون شد

تای برِک در ست پنجم این دیدار، تنها تای برِکی بود که در چهار فینال گرند اسلم های سال ۲۰۱۹ تا بدین جا رخ داده است. نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان در ست های اول، سوم و پنجم با نتایج ۷-۶، ۷-۶ و ۱۳-۱۲ به پیروزی رسید و در ست های دوم و چهارم با نتایج ۶-۱ و ۶-۴ از راجر فدرر سوییسی شکست خورد. جوکوویچ بار دیگر و به مانند سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ موجب شد تا در دو سال پی در پی (۲۰۱۸ و ۲۰۱۹) به قهرمانی در ویمبلدون رسید. نواک جوکوویچ نخستین ویمبلدون خودش را در سال ۲۰۱۱ بدست آورد. جوکوویچ دوبار پیاپی جلوی راجر فدرر برای پیروزی در فینال را گرفت و کار را به تای برِک ست پنجم کشاند و در ادامه به نخستین تنیسوری از سال ۱۹۴۸ تبدیل شد که پس از مهار فرصت حریف برای پیروزی در فینال، به قهرمانی در این رقابت ها رسید. این قهرمانی ویمبلدونِ نواک همچنین شانزدهمین قهرمانی او در مجموع گرند اسلم هاست؛ او حالا به چهار قهرمانی برای رسیدن به رکورد بیست قهرمانی فدرر در گرند اسلم ها نیاز دارد. پیش از این در ویمبلدون از سیستم تای برِک در ست پنجم بازی ها استفاده نمی شد اما امسال قانون تای برِک در صورت تساوی دو تنیسور در نتیجه ۱۲-۱۲ ست پنجم به اجرا در آمد.این دیدار پس از فینال ویمبلدون لیت جان ایزنر آمریکایی و نیکولاس مائوت از فرانسه که ۱۱ ساعت و پنج ‌دقیقه به طول انجامید، طولانی ترین فینال ویمبلدون تاریخ شد.

نواک جوکوویچ

فدرر ۱۵ امتیاز بیشتر از نواک در طول بازی بدست آورد؛ او ۹۴ بار پیروز شد و ۶۱ خطا کرد در حالیکه جوکوویچ ۵۴ بار پیروز شد ۵۲ خطا هم کرد. راجر همچنین هفت بار رقیبش را برِک کرد؛ درحالیکه جوکوویچ سه بار او را برِک کرد. با این حال این برای پیروزی فدرر کافی نبود و او دوبار در تای برِک های ست اول و سوم شکست خورد. جوکوویچ به چهارمین تنیسور تاریخ تبدیل شد که حداقل پنج قهرمانی ویمبلدون را در کارنامه دارد. در ست نخست، نواک در گیم دوم از برِک شدن گریخت تا بازی به تای برِک کشیده شود و در آن جوکوویچ با نتیجه ۷-۵ به پیروزی برسد. در ست دوم فدرر تنها ۱۲ امتیاز از دست داد، ۳۰ امتیاز بدست آورد، سه بار جوکوویچ را برِک کرد و در نهایت با نتیجه ۶-۱ نواک را شکست داد. جوکوویچ در ست سوم به بازی بازگشت و هنگامی که فدرر در شرایط ۵-۴ در حال بدست آوردن ست بود، جوکوویچ بازی را برگرداند و در نهایت در تای برِک با نتیجه ۷-۴ پیروز شد. در ست چهارم بازهم این فدرر بود که عملکرد بهتری داشت و دوبار جوکوویچ را برِک کرد و در نهایت با نتیجه ۶-۴ به پیروزی رسید. در ست پنجم فدرر دوبار شانس این را داشت تا بازی را با پیروزی به پایان ببرد اما هر دوبار جوکوویچ از شکست گریخت و در نهایت با تساوی ۱۲-۱۲ کار به تای برِک کشید. در تای برِک جوکوویچ موفق شد با نتیجه ۷-۳ فدرر را شکست دهد تا در روزی که جو ورزشگاه نیز بر ضد او بود، به قهرمانی ای تاریخی در ویمبلدون برسد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار