20/04/2024

راجر فدرر :دوست ندارم تنها باشم؛ عاشق وقت گذراندن در کنار خانواده ام هستم

  • توسط سروش
  • 16/07/2019
  • 0

در آخرین دیدار مسابقات تنیس جایزه بزرگ ویمبلدون در سال ۲۰۱۹، نواک جوکوویچ موفق به شکست راجر فدرر شد تا برای دومین سال پیاپی و برای پنجمین بار فاتح این رقابت ها شود و تعداد گرند اسلم های خود را به عدد ۱۶ برساند.

صحبت های راجر فدرر پس از نایب قهرمانی در تنیس ویمبلدون

دیدار پایانی مسابقات ویمبلدون میان جوکوویچ و راجر فدرر به عقیده بسیاری یکی از زیباترین رقابت های تاریخ دنیای تنیس به حساب می آمد که اگر راجر فدرر قدر فرصت هایش را می دانست، می توانست به نهمین قهرمانی خود در این مسابقات دست یابد. حال استاد سوئیسی چند روز پیش از این دیدار سرنوشت ساز در مصاحبه ای جالب و خواندنی از شرایط زندگی خود، دوستان و خانواده اش سخن به میان آورده که توجه شما را به این گفت‌و‌گوی شنیدنی جلب می نماییم.

از او می پرسیم که چه مدت از وقتش را در تنهایی سپری می کند و پاسخ او به پرسش ما جالب توجه است:

دوست ندارم که تنها باشم. این بدان معنی نیست که من از تنهایی وحشت دارم، بلکه دوست دارم بیشتر وقتم را در کنار فرزندان و خانواده ام بگذرانم. بدیهی است که این حالت را می پسندم. دوست دارم با مردم صحبت کنم. خدا را شکر می کنم که دارای چهار فرزند هستم و زندگی خوبی دارم. من از این بابت بسیار خوشحال و راضی هستم.

راجر فدرر

فدرر درمورد فینال ۲۰۰۹ ویمبلدون که میان او و اندی رادیک برگزار شد، تور آن مسابقه را پس از پیروزی و قهرمانی اش به منزلش برد. راجر دراین‌باره می گوید:

راستش هنوز منتظرم تا جایی برای این تور پیدا کنم. شما نمی توانید همچین چیزی را در اتاق نشیمن و یا کنار پنجره بگذارید. شما باید محل مناسبی برای نگهداری آن داشته باشید، همانطور که می دانید ابعاد آن بزرگ است و اگر می توانستم آن را در گاراژ نگه می داشتم. به هر حال آن هنوز هم وجود دارد. شاید روزی برای تمرین تنیس آن را مورد استفاده قرار دهم. این برایم خیلی ویژه است و یادآور روزی جادویی در زندگی من بوده است. من در زمین چمن احساس خوبی دارم.

از راجر درباره بازی هایی که در رقابت های تنیس انجام می دهد و احساس او در آن لحظه می پرسیم. فدرر به ما می ‌گوید:

حتی اگر یک ست را از دست بدهم و یا بریک شوم، آرامش خود را از دست نمی دهم. نباید عجله کرد، باید آرام باشید تا بتوانید امتیازات از دست رفته را جبران نمایید. خودم سرویس های خوبی می زنم و با همین سرویس ها توانسته ام بازگشت های خوبی داشته باشم. البته بازی مقابل بریتینیِ ایتالیایی متفاوت بود، چون او خودش یکی از بهترین سرویس زننده های دنیای تنیس محسوب می شود.

راجر فدرر در پایان مصاحبه اش اظهار می دارد:

از اینکه هنوز بازی می کنم و توپ تنیس را لمس می کنم، خوشحالم. احساس خوبی است که می توانم هنوز بخوبی بازی کنم و هر بازی برای من ارزش بالا و مهمی دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار