29/03/2024

صربستان با درخشش نواک جوکوویچ قهرمان تنیس ATP Cup شد

  • توسط سروش
  • 13/01/2020
  • 0

در تمام طول مسابقات تنیس ATP Cup، نواک جوکوویچ مرد اول تیم صربستان بود و در روز آخر اولین دوره این تورنمنت یک‌بار دیگر این موضوع را اثبات کرد.

قهرمانی صربستان با درخشش نواک جوکوویچ

تنیسور شماره دو جهان در مسابقه فینال دو پیروزی کسب کرد و زمینه‌ساز قهرمانی تیمش شد. جوکوویچ با هموطن خود، ویکتور ترویکی در بازی حساس دوبل در مسابقه فینال بین صربستان و اسپانیا برابر زوج اسپانیایی یعنی پابلو کارنو باستا و فلسیانو لوپز قرار گرفت. زوج صرب حریفان خود را با نتیجه ۶-۳، ۶-۴ از پیش رو برداشتند. جوکوویچ و ترویکی با نتیجه ۳-۱ در ست اول از لوپز و باستا عقب افتاده بودند اما با حمایت صربستانی‌های پرشور حاضر در استادیوم، هفت گیم متوالی را با پیروزی پشت سر گذاشتند و در نهایت پیروزی را از آن خود کردند تا اعضای تیم صربستان به جوکر و ترویکی ملحق شوند و جشن قهرمانی خود را درون زمین برگزار کنند. نواک جوکوویچ پس از این دیدار گفت:

من برای بقیه عمر خودم، این تجربه را به‌ عنوان یکی از زیباترین لحظات در دوران حرفه‌ای خود به خاطر خواهم داشت. در ۱۵ سال اخیر آنقدر خوشبخت و خوش‌شانس بودم که یک دوران ورزشی فوق‌العاده را سپری کردم اما بازی کردن برای تیم، بازی کردن برای کشورم با تعدادی از بهترین دوستانم از زمان‌های بسیار بسیار قدیم، هیچ چیز نمی‌تواند جای آن را بگیرد. چنین چیزی خیلی خاص است.

نواک جوکوویچ در ادامه صحبت‌های خود به حمایتی که تیم صربستان در تمام طول تورنمنت چه در مرحله گروهی در بریزبین و چه در دور حذفی در سیدنی دریافت کرد اشاره کرد. در مجموع ۲۲۰ هزار تماشاگر از این تورنمنت ده روزه بازدید کردند و درصد بالایی از آنها از طرفداران صربستان و جوکوویچ بودند. جوکوویچ در ادامه صحبت‌های خود گفت:

تاکنون در هیچ زمین تنیسی چنین اتمسفری را تجربه نکرده بودم. شما هواداران صربستان ما را به سمت پیروزی هدایت کردید و ما به شما یک تشکر بزرگ بدهکاریم. ما بخشی از یک ورزش انفرادی هستیم که خودمان به‌تنهایی بازی می‌کنیم. اما زمانی که در بازی‌های انفرادی به میدان می‌رفتیم اصلاً این حس را نداشتیم که فقط خودمان در زمین حضور داریم. همیشه یک تیم در گوشه زمین وجود دارد که به شما قدرت و تمرکز می‌دهد. این در کنار حمایت هواداران و پرچم‌ها نکته برجسته تورنمنت بود.

نواک جوکوویچ

ترویکی نیز از این که همراه با دوست دوران نوجوانی خود توانسته بود در بازی دوبل به پیروزی برسد اخسای شده بود. ترویکی گفت:

من می‌خواهم از نواک به‌ خاطر این که با من بازی کرد تشکر کنم. این بازی هم مثل همیشه یک تجربه فوق‌العاده بود. به یاد دارم از وقتی که ۹ یا ۱۰ ساله بودیم در کنار هم بازی می‌کردیم. این که چنین لحظه‌ای را در زمین تنیس با او شریک باشم با کلمات قابل توصیف نیست. همانطور که خودش گفت این لحظه را تا آخر عمرم به یاد خواهم داشت.

وقتی جوکوویچ در بازی دوم انفرادی با نتیجه ۶-۲، ۷-۶ (۴) مقابل نادال به پیروزی رسید، تعیین پیروز این دیدار را به بازی دوبل محول کرد. نادال و تیم اسپانیا تصمیم گرفتند که بازیکن شماره یک جهان در بازی دوبل به میدان نرود. خود نادال در این رابطه گفت:

من در چند روز اخیر بازی‌های زیادی انجام داده بودم. هم‌تیمی‌هایم دیروز عالی بازی کردند. سطح انرژی من از حالت عادی اندکی کمتر است چون من دیروز، روز قبل از آن و قبل‌تر از آن در پرت هم بازی کرده بودم. پس بازی نکردنم یک تصمیم تیمی بود و ما به تیم خود اعتماد داریم. به همین دلیل است که در گذشته به موفقیت رسیده بودیم چون می‌توانستیم به بقیه بازیکنان هم اعتماد به نفس بدهیم و ما به فلسیانو و پابلو اعتماد کردیم.

پیش از این دو بازی، در بازی اول انفرادی، روبرتو باتیستا آگوت در مقابل دوشان لایوویچ صرب به پیروزی ۷-۵، ۶-۱ رسید و اسپانیا را ۱-۰ جلو انداخت اما این برد سرانجام خوشی نداشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار