29/03/2024

سومین قهرمانی کارولینا پلیسکووا در مسابقات بریزبین با برد برابر مدیسون کیز

  • توسط مینا
  • 13/01/2020
  • 0

کارولینا پلیسکووا ، برای دومین فصل متوالی فصل را با قهرمانی در تورنمنت بین المللی بریزبین آغاز کرد.

قهرمانی کارولینا پلیسکووا

شانس دوم قهرمانی در این رقابت‌ها موفق شد تا سومین جامش در سطح Premier را با پیروزی مقابل شانس هشتم قهرمانی در این مسابقات یعنی مدیسون کیز به دست آورد؛ پلیسکووا با نتایج ۶-۴، ۴-۶ و ۷-۵ در پن رفتر آره‌نا به پیروزی در این بازی رسید. پلیسکووا که برای اولین بار مقابل مدیسون کیز قرار می‌گرفت همانند دیدار برابر نائومی اوساکا در نیمه نهایی، کارش به ست سوم کشیده شد و در تای برک برنده این ماراتن جذاب و دیدنی شد. از نتیجه ۶-۴، ۳-۲ کیز در چهار گیم از پنج گیم بعدی بازی به پیروزی رسید تا کار به ست پایانی کشیده شود. در حالی‌که هر دو تنیسور در ست پایانی بازی بسیار مقاومت کردند و در گیم‌های سروشان خوب ظاهر شدند اما پلیسکووا تنها به دو فرصت نیاز داشت تا برنده این بازی شود. بعد از اینکه پلیسکووا برای اولین بار در گیم هفتمِ این ست رقیبش را برک کرد، سه گیم بعد از آن و در حالی‌که می‌توانست کار را در آن گیم تمام کند (در نتیجه ۵-۴)، برک شد. با این حال او در دومین شانسی که به دست آورد هیچ اشتباهی نکرد.

بعد از اینکه کیز در گیم یازدهم، دو بار در برابر مچ پوینت‌های پلیسکووا دفاع کرد اما این تنیسور چکی موفق شد تا برای چهارمین بار در این بازی مدیسون کیز را برک کند و بعد از دو ساعت و هفت دقیقه به این ماراتن نفس‌گیر پایان دهد. این تنیسور اهل جمهوری چک برای اولین بار در دوران حضورش در دنیای تنیس موفق شد تا از عنوان قهرمانی‌اش در یک تورنمنت WTA دفاع کند. این شانزدهمین جام او در بخش انفرادی تورنمنت‌های WTA تا به امروز به شمار می‌رود. بانوی شماره یک سابق دنیای تنیس حالا برای قهرمانی‌هایش در بریزبین رکورددار است؛ او به همراه سرنا ویلیامز و ویکتوریا آزارنکا، که دو قهرمانی در کویینزلند را در کارنامه دارند، رکورددار محسوب می‌شود. کارولینا پلیسکووا ابتدا با نتایج ۴-۶، ۷-۶ و ۱-۶ مقابل آیلا توملیانوویچ به پیروزی رسید.

کارولینا پلیسکووا

سپس الیسون ریسکه آمریکایی را با نتایج ۶-۷ و ۳-۶ شکست داد و در نیمه نهایی با نتایج ۷-۶، ۶-۷، ۲-۶ برنده دیدارش با نائومی اوساکای ژاپنی شد. از طرفی مدیسون کیز ابتدا ماری بوزوکا را با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ شکست داد، مقابل سامانتا استوسور با نتایج ۵-۷ و ۳-۶ به پیروزی رسید. او همچنین در نیمه نهایی برابر پترا کویتووا از جمهوری چک با نتایج ۶-۳، ۲-۶ و ۳-۶ به پیروزی رسید. کارولینا پلیسکووا به همراه دونا وکیچ کروات در بخش دوبل این رقابت‌ها هم شرکت کرده بود که بعد پیروزی مقابل تیم چینی هائو چینگ چان و لاتیشا چان در دور اول با نتایج ۶-۳، ۳-۶ و ۱۰-۷، در دور دوم این بخش، با نتایج ۶-۲ و ۶-۴ برابر تیم کریستینا ملادنوویچ و آیلا تومیانوویچ شکست خوردند و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

پلیسکووا در مسابقات سال گذشتۀ بریزبین با پیروزی مقابل یولیا پوتینتسوا، ماری بوزوکا، آیلا تومیانوویچ، دونا وکیچ و لسیا تسورنکو قهرمانی را به دست آورد. او در اوپن استرالیای ۲۰۱۹ هم موفق شد تا کارولینا موچووا، مدیسون برینگل، کامیلا جورجی، گابرینه مگروزا و سرنا ویلیامز را از پیش‌رو بردارد و در نخستین تجربه حضورش در نیمه نهایی این رقابت‌ها برابر نائومی اوساکا شکست خورد. او همچنین به یک چهارم نهایی ایندین ولز و دوبی رسید و تا فینال اوپن میامی هم پیش رفت. او بعد از قهرمانی‌اش در اوپن ایتالیا به رده دوم رنکینگ جهانی صعود کرد. پلیسکووا پیش از شروع ویمبلدون ۲۰۱۹ موفق به کسب عنوان قهرمانی تورنمنت بین المللی استبورن هم شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار