29/03/2024

نواک جوکوویچ باوجود مصدومیت شانه‌اش به دور سوم مسابقات اوپن آمریکا صعود کرد

  • توسط سروش
  • 29/08/2019
  • 0

مصدومیت از ناحیه شانه نیز نتوانست مانع صعود نواک جوکوویچ به دور سوم رقابت های یو اس اوپن گردد. مصدومیتی که چند وقتی است، گریبان مرد شماره یک دنیای تنیس را گرفته است.

صعود نواک جوکوویچ به دور سوم اوپن آمریکا

در روز سوم از دور دوم رقابت‌های گرند اسلم یو اس اوپن، نواک جوکوویچ که شانس اول قهرمانی در این مسابقات به حساب می‌آید، توانست با برتری مقابل تنیسوری از کشور آرژانتین به مرحله سوم این بازی‌ها صعود کند. در دیداری که دو ساعت و ۱۲ دقیقه به طول انجامید، جوکوویچ که در جایگاه شماره یک دنیا قرار دارد موفق شد با حساب ۳-۰ و با نتایج ۶-۴، ۷-۶ (۷-۳) و ۶-۱ مقابل خوان ایگناسیو لوندرو از آرژانتین به پیروزی برسد و راهی دور یک شانزدهم پایانی این مسابقات شود. در این مسابقه جوکوویچ بارها از ناحیه شانه چپش که چند وقتی است، گریبان او را گرفته اذیت شد و در زمان استراحت دو تنیسور، مربی‌اش به کمک تیم پزشکی حاضر در میدان، سعی در تسکین درد نوله داشتند. مشکل شانه جوکر به خصوص در ست دوم این دیدار و هنگامی که این تنیسور صرب در گیم‌شماری با نتیجه ۳-۰ عقب افتاده بود، خودش را بیشتر نشان داد تا مربی او درصدد تسکین دردش برآید.

همین مصدومیت شانه و درد ناشی از آن بود که باعث شد این ست به تای بریک کشیده شود، هر چند جوکوویج پا پس نکشید و توانست در این ست نیز به پیروزی برسد تا در دست سوم و پایانی‌اش کار چندان سختی برای پیروزی مقابل حریفش نداشته باشد. مرد شماره یک جهان، چند ماه پیش و در مصاحبه‌ای خبر از مصدومیت شانه چپش داده بود و عنوان داشت که مشکل او چندان جدی نیست. نکته مهم دیگر آن است که نواک جوکوویچ اصولا بازیکنی راست دست است و از شانه راست خود برای زدن سرویس‌های فوق‌العاده‌اش بهره می‌برد. هر چند در زدن فورهندها و ضربات به توپ او از هر دو دستش نیز استفاده می‌کند و دو شانۀ او در هنگام نواختن چنین ضرباتی درگیر خواهند بود.

نواک جوکوویچ

نواک جوکوویچ در پایان دیدار دوم خود و صعود به مرحله یک شانزدهم پایانی اظهار داشت:

در طول چند ماه گذشته مرتبا مورد آزمایش قرار گرفتم و مدت زیادی است که این مصدومیت را تحمل می‌کنم. بازی در چنین سطحی و آن هم با درد ابدا آسان نیست و باید تا آخرین لحظه مسابقه بجنگید. امیدوارم که در عکس‌های شانه‌ام که پس از این بازی گرفته می‌شود، خوش شانس باشم و بتوانم همچنان در این تورنمنت حضور داشته باشم.

جوکر تاکنون در ۳۵ بازی از ۳۶ مسابقۀ خود در گرند اسلم‌های اخیر توانسته به پیروزی برسد و می‌توان گفت در اکثر این دیدارها و به خصوص مسابقاتی که در سال جاری برگزار شده است، او با درد و مصدومیت ناشی از شانۀ چپش به بازی مشغول بوده است. از جمله فینال تاریخی مسابقات ویمبلدون که در تاریخ ۱۴ جولای برگزار شد و او مقابل راجر فدرر قرار گرفت. مسابقه‌ای که نزدیک به پنج ساعت طول کشید و جوکوویچ توانست مقابل رقیب همیشگی‌اش به پیروزی ۳-۲ رسیده و برای شانزدهمین بار فاتح مسابقات گرند اسلم شود. نوله در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌خواهد با وجود این مصدومیت خود را برای دیدار بعدی‌اش در این مسابقات آماده کند، با خنده پاسخ داد:

من احتمالا تا ۴۸ ساعت بعد روی بازویم یخ می‌بندم و به هیچ وجه دیگر کاری با آن ندارم. بعدا و در روز مسابقه خواهیم دید که چه اتفاقی روی خواهد داد.

گفتنی است، در مسابقه‌ای که چند ساعت قبل از این دیدار انجام شد، راجر فدرر توانست مقابل حریف بوسنیایی‌اش، دمیر دزومهور با نتیجه ۳-۱ به پیروزی برسد و راهی دور یک شانزدهم پایانی این رقابت‌ها شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار