26/04/2024

اوپن آمریکا؛ صعود سخت اشلی بارتی به دور سوم

  • توسط سروش
  • 29/08/2019
  • 0

سید شمار دوی مسابقات یو اس اوپن ۲۰۱۹ یعنی اشلی بارتی موفق شد لورن دیویس آمریکایی را که در برابر دیدگان هم‌وطنان خود بازی می‌کرد در دو ست پیاپی شکست دهد و به مرحله سوم رقابت‌ها راه یابد. بارتی برای پیروزی در ست دوم کار آسانی نداشت.

صعود اشلی بارتی به دور سوم اوپن آمریکا

در روز پنج شنبه به وقت ایران، قهرمان فعلی مسابقات رولاند گاروس در بخش زنان یعنی اشلی بارتی موفق شد زیر نور چراغ‌های استادیوم تنیس لوییس آرمسترانگ در شهر نیویورک به مرحله بعدی مسابقات یو اس اوپن صعود کند. بارتی استرالیایی رقیب آمریکایی خود یعنی لورن دیویس را با نتایج ۶-۲ و ۷-۶ (۷-۲) شکست دهد و برای سومین سال متوالی مجوز حضور در مرحله سوم گرند اسلم آمریکا را کسب کند. بارتی سال قبل برای اولین بار در مرکز ملی تنیس بیلی جین کینگ UTSA موفق شد به هفته دوم یک تورنومنت بزرگ سال برسد. بارتی در یک سال اخیر روند پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته و موفق شده است اولین قهرمانی گرند اسلم خود را در پاریس جشن بگیرد و همچنین برای اولین بار به عنوان نفر شماره یک رنکینگ تنیس زنان یا WTA لقب بگیرد. بارتی برای تکرار این دستاورد خود تنها به یک پیروزی دیگر نیاز دارد. دیدار اشلی بارتی و لورن دیویس که بامداد چهارشنبه انجام شد دو ساعت و سه دقیقه طول کشید. در حالی که بیشتر بازی‌های مرحله دوم از روز سوم یو اس اوپن به علت بارش مداوم باران لغو شده بود، بارتی که در بازی مرحله اول خود برابر زرینا دیاز شکست در ست نخست را به پیروزی در آن دیدار تبدیل کرده بود، به لطف سقف استادیوم لوییس آرمسترانگ از بابت لغو شدن بازی خود نگرانی نداشت. این تنیسور استرالیایی بازی را با همان رویکرد همیشگی خود آغاز کرد، وی در همان ابتدا پس از رد و بدل شدن چند امتیاز موفق شد چهار بر یک از رقیب پیش بیفتد. سید شماره دوی مسابقات که برای بار دوم در این دیدار موفق شد سرو حریف را بریک کند، در نهایت خیلی زود توانست ست اول را از آن خود نماید تا دیویس را یک گام به عقب براند.

اشلی بارتی

اشلی بارتی در همین مسابقات این فرصت را دارد که رتبه اول رنکینگ زنان را از مدافع عنوان قهرمانی و سید برتر مسابقات یعنی نائومی اوساکا پس بگیرد. رقیب آمریکایی بارتی که سیدبندی نداشت در گذشته برای نام‌های بزرگی دردسر درست کرده بود. لورن دیویس شماره یک سابق جهان یعنی سیمونا هالپ را در رویارویی‌شان در اوپن استرالیا ۲۰۱۸ به زحمت انداخت و در ست آخر با نتیج ۱۵-۱۳ نتیجه را به هالپ واگذار کرده بود. دیویس توانست در اغاز ست دوم عملکرد خوبی داشته باشد. بارتی که ۵-۳ از حریف عقب افتاده بود خیلی زود و پس از فرار کردن از یک امتیاز ستِ دیویس، در زمانی که رقیب آمریکایی سرو را در اختیار داشت بازی را به تساوی کشاند و به لطف نمایش خود از پیروزی در این دیدار تنها یک گیم فاصله داشت. دیویس که در آستانه شکست در این دیدار قرار گرفته بود جرقه‌ای از بالاترین توانایی خود را رو کرد و در برابر دومین مچ پوینت به نفع بارتی با یک فورهند جانانه نجات پیدا کرد. بارتی سومین مچ پوینت خود را نیز با زدن یک ضربه فورهند به تور از دست داد تا بازی به تای بریک بکشد. در تای بریک بارتی به‌صورت ناگهانی کنترل اوضاع را در دست گرفت و سه بر صفر پیش افتاد. بازی در این لحظه از دو ساعت عبور کرد. تنیسور استرالیایی در نهایت نیز عملکرد خوبی در تای بریک داشت و موفق شد حریف را ۷ بر ۲ شکست دهد تا این پیروزی نه‌چندان راحت را جشن بگیرد. اکنون بین بارتی و صعود به مرحله چهارم، برنده یکی از بازی‌های به تعویق افتاده مرحله دوم بین سید شماره ۳۰ یعنی ماریا ساکاری و پنگ شوای قرار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار