26/04/2024

اوپن آمریکا؛ پیروزی سخت سرنا ویلیامز مقابل کتی مک‌نالی ۱۷ ساله در دور دوم

  • توسط سروش
  • 29/08/2019
  • 0
کتی مک نالی

سرنا ویلیامز در دیداری که شروع خوبی برایش نداشت موفق شد کتی مک‌نالی را در سه ست شکست دهد و به مرحله سوم رقابت‌های یو اس اوپن صعود کند. ویلیامز این بازی را با نتایج ۵-۷، ۶-۳، ۶-۱ به نفع خود به پایان رساند.

صعود سرنا ویلیامز به دور سوم اوپن آمریکا

در روز پنج شنبه به وقت ایران و در فلاشینگ مدوز شهر نیویورک، کتی مک‌نالی دومین بازی دوران حرفه‌ای ورزش خود در رقابت‌های یو اس اوپن را بامداد روز پنجشنبه، در بزرگ‌ترین استادیوم تنیس جهان و در برابر یکی از پرافتخارترین بازیکنان تمام تاریخ تجربه کرد. با وجود آن‌که مک‌نالی در نتیجه‌گیری نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد، اما حداقل موفق شد یک ست از شماره یک اسبق جهان بگیرد. مک‌نالی ۱۷ ساله که از محله‌های اطراف سینسیناتی است و یکی از طرفداران خواننده رپ، پست مالون و آهنگ «من سقوط کردم» محسوب می‌شود. هرچند، مک‌نالی در دیدار بامداد پنجشنبه خود به‌هیچ وجه سقوط نکرد.

نفر شمار ۱۲۱ رنکینگ تنیس زنان که بیست سال نیز از ویلیامز کوچک‌تر است، در بیشتر زمان بازیِ دو ساعتۀ خود برابر قهرمان ۲۳ گرند اسلم یعنی سرنا ویلیامز یک مبارزه حماسی انجام داد. در نهایت سرنا ویلیامز به همان فرم نابودکنندۀ خود که از او پیش‌تر در پیروزی مرحله اولش در این مسابقات برابر ماریا شاراپووا شاهد بودیم، برگشت و موفق شد از این رقیب جوان خود نیز عبور کرده و به مرحله بعد راه یابد. در پایان یک روز تماما بارانی که تقریبا تمام مسابقات روز سوم یو اس اوپن را لغو کرد، سرنا ویلیامز ۳۷ ساله که لباسی مشکی برتن کرده بود، زیر سقف بسته استادیوم آرتور اش خیس نشد و از یک مبارزه دیگر سربلند بیرون آمد تا به مرحله سوم این گرند اسلم خانگی برسد. سرنا ست اول را ۷-۵ به حریف واگذار کرد اما در ست‌های بعدی ۶-۳ و ۶-۱ به پیروزی رسید. وی بعد از بازی در مصاحبه تلویزیونی گفت:

فکر می‌کنم مک‌نالی با تمام قدرت در این مسابقه حاضر شد و خیلی خوب بازی کرد. او نشان داد که هیچ ترسی ندارد.

سرنا ویلیامز

سرنا که تا پیش از این، شش بار قهرمانی یو اس اوپن را به‌دست آورده بود این چالش نسبتا سخت در برابر نوجوان هم‌وطنش در مرحله دوم این رقابت‌ها را نیز پشت سر گذاشت. ویلیامز، سید شماره هشت بازی‌هاست و توانست رکورد فوق‌العادۀ خود در مسابقات مرحله دوم یو اس اوپن را با پیروزی در این دیدار حفظ کند. او تاکنون در تمام دیدارهای که در مرحله دوم گرند اسلم آمریکا برگزار کرده ۲۰ پیروزی به‌دست آورده و هیچ شکستی را تجربه نکرده است. سرنا رکورد ۱۹ پیروزی را با برد در بازی اول خود برابر رقیب دیرین روس یعنی ماریا شاراپووا ثبت کرده بود. شماره یک سابق جهان در پایان این مبارزه که یک ساعت و پنجاه و چهار دقیقه به طول انجامید، ۳۲ ضربه وینر و ۲۸ خطا داشت. ویلیامز ۸۱ درصد از امتیازات مربوط به سرویس‌های اول خود را به‌دست آورد و چهار بار مک‌نالی را بریک کرد.

سرنا ویلیامز، اولین جام گرند اسلم خود را پیش از آن‌که مک‌نالی حتی متولد شود به‌دست آورده بود. هرچند، مک‌نالی با هنرمندی تمام، در بخش ابتدایی بازی و با ضرباتی استادانه و آرامشی غیرقابل توضیح ترس از شکست را تاحدودی به جان حریف انداخت تا آن‌که در ست سوم رویای خود را پایان‌یافته دید. مک‌نالی که دوست نزدیک و هم‌تیمی کوکو گاف ۱۵ ساله در مسابقات دوبل امسال هم محسوب می‌شود، در مسابقات جوانان یو اس اوپن در بخش دوبل قهرمان شده بود و یک سال پیش رتبه ۷۰۹ رنکینگ را در اختیار داشت. مک‌نالی تا پیش از این هرگز در یک زمین و دیدار اصلی تنیس و در برابر یکی از ۲۰ بازیکن برتر دنیا بازی نکرده بود چه برسد به اسطوره‌ای به‌نام سرنا ویلیامز. ویلیامز در مرحله سوم مسابقات باید در برابر برنده جدال بین سید ۲۹ مسابقات یعنی سو وی از چین تایپه و کارولینا موچووا از جمهوری چک قرار بگیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار