24/04/2024

صعود زوج جیمی ماری و نیل اسکوپسکی به مرحله نیمه نهایی دوبل اوپن آمریکا

  • توسط مینا
  • 05/09/2019
  • 0

در آخرین ساعات چهارشنبه شب، جیمی ماری و نیل اسکوپسکی توانستند به مرحله نیمه نهایی بخش دوبل مردان در مسابقات اوپن آمریکا صعود کنند.

صعود زوج ماری و اسکوپسکی به نیمه نهایی اوپن آمریکا

زوج تمام بریتانیایی حاضر در این مسابقات با برتری مقابل زوج آمریکایی ساک و ویدرو توانستند به جمع چهار تیم برتر رقابت‌های اوپن آمریکا راه یابند. در دیداری که یک ساعت و ۵۴ دقیقه به طول انجامید، جیمی ماری و نیل اسکوپسکی موفق شدند با حساب ۲-۱ و با نتایج ۴-۶، ۶-۱ و ۷-۶ (۷-۴) مقابل جکسون ویدرو و جک ساک از ایالات متحدۀ آمریکا به پیروزی برسند تا حریف روبرت فرح و خوان سباستین کابال در مرحله بعد شوند. زوج کلمبیایی و سید نخست حاضر در این بازی‌ها در مرحله یک چهارم نهایی توانسته بودند با حساب ۲-۰ و نتایج مشابه ۶-۴ برابر بن مک‌لاچلان از ژاپن و لوکا بامبریج از بریتانیا به برتری برسند تا پنج شنبه شب، برای صعود به دیدار پایانی در استادیوم لوئیس آرمسترانگ به مصاف زوج ماری و اسکوپسکی بروند.

جیمی ماری سه سال پیش و در سال ۲۰۱۶، سابقه کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های دوبل مردان یو اس اوپن را به همراه برونو سزار برزیلی در کارنامه‌اش دارد و اکنون بسیار امیدوار است تا در کنار هموطنش، اسکوپسکی، با کنار زدن زوج قدرتمند کلمبیایی حاضر در این تورنمنت یعنی فرح و کابال، به دیدار پایانی این مسابقات صعود کند. اسکوپسکی برای اولین بار است که در یک گرند اسلم در دور نیمه نهایی حضور می‌یابد در حالی که شریک او، جیمیِ ۳۳ ساله برای پنجمین بار است که گام به دیدار نیمه نهایی می‌گذارد. هر چند ماری پنج دیدار اخیر خود در مراحل یک چهارم نهایی گرند اسلم‌ها در بخش دوبل را از دست داده بود تا اینکه سرانجام او به همراه اسکوپسکی توانست به سلامت از این مرحله عبور نماید.

اوپن آمریکا جیمی ماری نیل اسکوپسکی

جیمی ماری پس از صعود به دور نیمه نهایی این رقابت‌ها در جمع خبرنگاران گفت:

مسابقۀ سختی بود. ما در این دیدار به سختی جنگیدیم و بازی خوبی را به معرض نمایش گذاشتیم. رقیبان ما در این دیدار بسیار خوب سرویس می‌زدند و این کار را برای ما در ادامه مسابقه دشوار ساخته بود. پس از اینکه ست نخست را از دست دادیم، شروع خوبی در ست دوم بازی داشتیم و توانستیم با یک نتیجۀ خوب این دست را به پایان برسانیم. در ست سوم، مجددا شرایط ست نخست حکفرما بود و ما چندین سرویس‌مان را در گیم‌های ابتدایی از دست دادیم. اما دوباره جنگیدیم. نه اینکه بگویم ما لیاقت بیشتری برای پیروزی نسبت به حریف‌مان در این بازی داشتیم، اما تا جایی که توانستیم سعی کردیم در این دیدار نهایت تلاش و کوشش خود را به کار ببندیم. دو هفته سخت و مشکل را تاکنون سپری کرده‌ایم و خوشحالم که موفق شدیم مزد زحمات خود را با پیروزی در این مسابقه و صعود به مرحلۀ نیمه نهایی به دست آوریم.

زوج جیمی ماری و نیل اسکوپسکی که سید پانزدهم قهرمانی در اوپن آمریکا به حساب می‌آیند، در سه بازی قبل خود با اقتدار حریفانشان را شکست داده بودند و در این راه آن‌ها حتی یک ست را هم از دست ندادند. اما این دو در بازی چهارم خود به سختی و با نتیجه ۲-۱ توانستند از سد رقبای آمریکایی خود عبور کنند. ماری و اسکوپسکی در دیدار نیمه نهایی کار بسیار سختی را مقابل زوج فرح و کابال از کلمبیا پیش رو خواهند داشت. این دو تنیسور که رتبه شماره ۱ دنیا در بخش دوبل مردان را به خود اختصاص داده‌اند، در سال جاری و مسابقات گرند اسلم ویمبلدون، توانسته بودند به مقام قهرمانی برسند. این دو تنیسور کلمبیایی در رقابت‌های یو اس اوپن و تا اینجای کار در بخش سرویس آمار فوق‌العاده‌ای را از خود برجای گذاشته‌اند و ۸۳% از سروهای اول آن ها به ثمر نشسته است. زوج کابال/فرح تا بدین‌جای فصل توانسته‌اند به آمار ۴۳ پیروزی و ۱۳ شکست دست یابند و حال امیدوارند تا چهل و چهارمین پیروزی خود را مقابل زوج تمام بریتانیایی حاضر در این تورنمنت رقم بزنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار