26/04/2024

صعود رافائل نادال به نیمه نهایی یو اس اوپن با غلبه بر شوارتزمن آرژانتینی

  • توسط مینا
  • 05/09/2019
  • 0

رافائل نادال در آخرین دیدار مرحلۀ یک چهارم نهایی مسابقات اوپن آمریکا، با غلبه بر حریف آرژانتینی خود توانست برای هشتمین بار به جمع چهار تنیس پایانی این رقابت‌ها صعود نماید.

صعود رافائل نادال به نیمه نهایی اوپن آمریکا

سرانجام یکی از اضلاع سه بازیکن برتر دنیای تنیس (نواک جوکوویچ، رافائل نادال و راجر فدرر) که به بیگ تری مشهور هستند، توانست جواز حضور در مرحلۀ نیمه نهایی مسابقات یو اس اوپن را به دست آورد. در صبح پنج‌شنبه به وقت ایران و در چهارمین دیدار مرحله یک چهارم پایانی این رقابت‌ها، رافائل نادال با برتری ۳-۰ مقابل دیگو شوارتزمن آرژانتینی، توانست به دور نیمه نهایی آخرین گرند اسلم فصل صعود نماید. در دیداری که دو ساعت و ۴۷ دقیقه به طول انجامید، رافائل نادال که شانس دوم قهرمانی در این تورنمنت محسوب می‌شود برای راهیابی به دیدار نیمه نهایی مقابل دیگو شوارتزمن، سید شماره ۲۰ این مسابقات قرار گرفت و در یک بازی کاملا برتر موفق به شکست رقیب آرژانتینی خود شد. نادال در سه ست پیاپی و با امتیازات ۶-۴، ۷-۵ و ۶-۲ شوارتزمنِ ۲۷ ساله را شکست داد تا در دور بعد به مصاف متئو برتینی از ایتالیا برود. برتینی ۲۳ ساله در آخرین ساعات چهارشنبه شب موفق شد با نتیجۀ ۳-۲ و امتیازات ۳-۶, ۶-۳, ۶-۲, ۳-۶ و ۷-۶ (۸-۶) مقابل گائل مونفیسِ فرانسوی به برتری دست یابد تا برای صعود به بازی پایانی، حریف نادال اسپانیایی شود.

رافائل نادال ۳۳ ساله آمار بسیار خوبی در مراحل یک چهارم پایانی گرند اسلم‌ها از خود برجای گذاشته و توانسته در ۳۲ بازیِ این مرحله به پیروزی برسد و البته ۷ دیدار را هم با شکست پشت سر بگذارد. از این ۷ شکست، ۵ مورد آن مربوط به اوپن استرالیا بوده تا نشان دهد نادال بدان شکل توفیق آن چنانی در اولین گرند اسلم هر فصل نداشته است. تنیسور اسپانیایی همچنین در ۳۲ مسابقه برابر حریفان آرژانتینی‌اش به پیروزی رسیده است، هر چند نام سرشناس‌ترین تنیسور آرژانتینی، یعنی «خوان مارتین دل‌پوترو» در میان این اسامی دیده نمی‌شود. رافائل نادال تاکنون توانسته به ۸۳ عنوان قهرمانی در رقابت‌های تور ATP دست یابد و حال با حذف دو رقیب همیشگی خود در این مسابقات یعنی نواک جوکوویچ صرب و راجر فدرر سوئیسی، امید بسیار زیادی دارد تا بتواند به چهارمین قهرمانی خود در گرند اسلم یو اس اوپن برسد.

رافائل نادال

رافا آخرین بار و در سال ۲۰۱۷ با برتری برابر کوین اندرسون از آفریقای جنوبی توانست به قهرمانی خود در این مسابقات دست یابد. سلطان زمین‌های خاک رس و رکوردار قهرمانی در مسترزها تاکنون توانسته فاتح ۱۸ گرند اسلم در دنیای تنیس شود و با توجه به حذف فدرر، نادال می‌تواند با قهرمانی احتمالی خود در این رقابت‌ها فاصله‌اش را با رکوردار کسب عنوان قهرمانی در گرند اسلم‌ها به یک عدد کاهش دهد. نادال در دیدار مقابل شوارتزمن در همان ست نخست، برتری خود را بر رقیبش دیکته کرد و توانست در گیم شماری با حساب ۴-۰ جلو بیفتد. در ادامه، تنیسور آرژانتینی توانست اندکی بر اوضاع مسلط شود و امتیازات از دست رفته را جبران نماید. هر چند که در آخر تجربه و هنر چپ دست افسانه‌ای دنیای تنیس به رقیبش چربید و ست نخست با حساب ۶-۴ به سود نادال پایان پذیرفت. شوارتزمن و نادال بازی نزدیکی را در ست دوم به نمایش گذاشتند؛ ستی که بیش از یک ساعت نیز به درازا کشید و باز هم تجربه و تکنیک نادال حرف اول را در این دیدار می‌زد و او در این ست به برتری ۷-۵ مقابل شوارتزمن رسید.

ست سوم، عرصه و جولانگاه نادال بود و سرویس‌های بی‌نقص و کم اشتباه مرد شمارۀ ۲ دنیای تنیس، باعث شد تا رقیب آرژانتینی او هیچ حرفی برای گفتن در میدان مسابقه نداشته باشد. نادال و شوارتزمن قبل از این مسابقه، ۷ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند که نادال در هر ۷ دیدار توانسته بود برابر این تنیس‌باز آرژانتینی به برتری برسد و حال رافا در مسابقات رودرو مقابل شوارتزمن به برتری ۸-۰ رسیده است. دیگو شوارتزمن، دو سال پیش توانسته بود به جمع هشت تنیس‌باز دور یک چهارم نهایی یو اس اوپن راه یابد که در آن‌جا مغلوب «پابلو کارنو بوستا» از اسپانیا شده بود. حال بار دیگر سرنوشت، دست شوارتزمن را از رسیدن به مرحله نیمه نهایی به دست یک اسپانیایی دیگر کوتاه نمود. هر چند با صعود به دور یک چهارم پایانی و بازی‌های قابل قبولی که دیگو در فلاشینگ میدوز نیویورک به نمایش گذاشت، در رده‌بندی آتی ATP او تنیسور اول کشورش، آرژانتین خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار