26/04/2024

بیانکا آندرسکو برای نخستین بار به مرحله نیمه نهایی یک گرند اسلم راه یافت

  • توسط مینا
  • 05/09/2019
  • 0

دوران باشکوه بیانکا آندرسکو پس از مصدومیت سختی که این تنیسور جوان پشت سر گذاشته بود، آغاز شده و او پس از قهرمانی در مسترز تورنتو، حال با صعود به مرحله نیمه نهایی یو اس اوپن، قهرمانی در این مسابقات را نشانه گرفته است.

صعود بیانکا آندرسکو به نیمه نهایی اوپن آمریکا

دختر ۱۹ سالۀ کانادایی در آخرین دیدار دور یک چهارم پایانی رقابت‌های یو اس اوپن، موفق به پیروزی مقابل الیز مرتنز بلژیکی شد تا برای نخستین بار طعم شیرین صعود به مرحلۀ نیمه نهایی یک گرند اسلم را بچشد. در دیداری که دو ساعت و سه دقیقه به طول انجامید، بیانکا آندرسکو سید پانزدهم قهرمانی در این بازی‌ها توانست با حساب ۲-۱ و با نتایج ۳-۶، ۶-۳ و ۶-۲ برابر الیز مرتنز شانس بیست و پنجم قهرمانی در این گرند اسلم به پیروزی برسد و به عنوان چهارمین تنیسور زن، گام به دیدار مرحلۀ نیمه نهایی بگذارد. این اولین تقابل میان تنیسور ۱۹ سالۀ اهل اُنتاریو با الیز مرتنز ۲۳ ساله بود و آندرسکو توانست پس از ۱۰ سال به عنوان یک تنیسور زیر ۲۰ سال به دور نیمه نهایی یو اس اوپن صعود نماید. آخرین بار کارولینا وزنیاکی در سال ۲۰۰۹ و در سن ۱۹ سالگی توانسته بود به جمع چهار تنیسور برتر و سپس به فینال این مسابقات راه یابد.

این تنیسور خوش آتیۀ کانادایی در دور نیمه نهایی و برای راهیابی به فینال این رقابت‌ها باید مقابل بلیندا بنچیچ از سوئیس قرار گیرد. بنچیچ ۲۲ ساله در مرحله یک چهارم نهایی موفق به پیروزی ۲-۰ و با نتایج ۷-۶ (۷-۵) و ۶-۳ برابر دونا وکیچ از کرواسی شده بود. بدین ترتیب در روز جمعه و در استادیوم آرتور اش نیویورک، شاهد رویارویی تماشایی بنچیچ و بیانکا آندرسکو برای صعود به دیدار پایانی این مسابقات خواهیم بود. مرتنز ست نخست دیدار برابر آندرسکو را بهتر شروع کرد و در همان شروع کار در گیم شماری از حریف کانادایی‌اش پیش افتاد و دست آخر توانست با نتیجه ۶-۳ پیروز این ست از مسابقه شود. اما حکایت ست‌های بعد به کلی فرق داشت و بیانکا آندرسکو توانست قدرت خود را به رقیبش دیکته کند و در ست دوم و سوم به پیروزی برسد.

بیانکا آندرسکو

در آخرین جدال مرحلۀ یک چهارم نهایی، دو تنیسور بدان شکل نتوانستند از سرویس‌های خود امتیازی به دست آورند. بیانکا آندرسکو در این دیدار توانست ۲ امتیاز مستقیم از سرویس‌هایش بدست آورد که این آمار برای مرتنز به ۳ می‌رسید. تنیسور کانادایی در ۱۱ سرو گیمِ خود موفق به پیروزی شد که آمار بدست آمده در این آیتم برای تنیسور بلژیکی به عدد ۹ رسید. بیانکا در ماه آگوست موفق شده بود تا با قهرمانی در مسترز راجرز کاپ در کشورش و شهر تورنتو، کانادا را پس از نیم قرن به قهرمانی در بخش زنان برساند. ستارۀ جوان کانادایی‌ها در ماه می امسال و در تورنمنت میامی، با مصدومیت از ناحیه شانه راست در آن رقابت ها مواجه گردید و به طور کلی فصل زمین‌های رس را از دست داد.

نخستین تورنمنتی که بیانکا پس از مصدومیتش در آن حاضر شد، مسابقات مسترز ۱۰۰۰ امتیازی تورنتو بود که این تنیسور ۱۹ ساله با درخششی خیره‌کننده توانست تمام رقیبان خود را شکست دهد و گام به دیدار پایانی و جدال برابر سرنا ویلیامز بگذارد. دیداری که البته با مصدومیت از ناحیۀ کمر ویلیامز ناتمام ماند تا آندرسکو و کانادا به جام قهرمانی این رقابت‌ها در بخش زنان دست یابند. حال این تنیسور نوجوان، مسابقاتی مهم‌تر را نشانه رفته و می‌خواهد در میان بزرگان این رشته ورزشی به اولین قهرمانی تاریخ خود در گرند اسلم‌ها برسد. اتفاقی که البته آسان نخواهد بود، چرا که سه تنیسور دیگری که به دور نیمه نهایی این بازی‌ها راه پیدا کرده‌اند در آمادگی بالایی به سر می‌برند و هر یک مدعی کسب عنوان نخست این مسابقات هستند. گفتنی است، دیگر دیدار نیمه نهایی تنیس گرند اسلم یو اس اوپن در بخش انفرادی زنان، در روز جمعه و میان الینا اسویتولینای اوکراینی و سرنا ویلیامز آمریکایی در استادیوم آرتور اش برگزار خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار