26/04/2024

با پیروزی برابر گائل مونفیس، متئو برتینی به نیمه نهایی یو اس اوپن صعود کرد

  • توسط مینا
  • 05/09/2019
  • 0

در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی آخرین گرند اسلم فصل، متئو برتینی از ایتالیا با پیروزی مقابل گائل مونفیس فرانسوی، برای نخستین بار به نیمه نهایی یک گرند اسلم صعود کرد.

صعود متئو برتینی به نیمه نهایی اوپن آمریکا

در دیداری که سه ساعت و ۵۶ دقیقه به طول انجامید، سید بیست و چهارم این مسابقات می‌توانست زودتر به پیروزی در ست پنجم و دیدار نفس‌گیر خود برابر مونفیس دست یابد. برتینی ایتالیایی در حالی موفق شد با حساب ۳-۲ رقیب فرانسوی‌اش را از پیش رو بردارد که چهار بار فرصت بردن در ست پایانی (مچ پوینت) این بازی را به دست آورده بود. متئو برتینی که در جایگاه شماره ۲۵ رده‌بندی جهانی ATP قرار دارد، در جدالی ماراتن‌وار توانست با نتایج ۳-۶, ۶-۳, ۶-۲, ۳-۶ و ۷-۶ (۸-۶) مقابل گائل مونفیس با رتبه شماره ۱۳ به پیروزی برسد و برای اولین بار گام به دور نیمه نهایی یک گرند اسلم بگذارد. برتینی ۲۳ ساله در این دیدار در بیشتر آیتم‌های بازی نسبت به رقیب فرانسوی خود پیش بود؛ از جمله در سرویس‌هایش که توانست ۱۵ امتیاز مستقیم از این ضربات بدست آورد که این آمار برای مونفیس به ۱۰ امتیاز می‌رسید. همچنین تنیسور ایتالیایی موفق به برک پوینت در ۷ از ۱۷ شانس خود شد که در این آیتم مونفیس موفق به ۵ برک پوینت از ۱۵ شانس خود در این مسابقه شده بود. بریتنی در جدال مقابل مونفیس، چهار بار شانس این را داشت که بتواند زودتر به پیروزی رسیده و به دور نیمه نهایی صعود کند. اولین مچ پوینت این بازی در حالی اتفاق افتاد که برتینی در گیم شماری با حساب ۵-۴ (۴۰/۳۰) از مونفیس پیش بود، اما به دلیل خطای ناخواسته‌ای که انجام داد مونفیس موفق به تساوی کشاندن این بازی شد. مچ پوینت دوم در نتیجه ۶-۵ (۴۰/۳۰) رقم خورد که برتینی با بی‌دقتی ضربه خود را به تور زد. سومین شانس برد برتینی در تای بریک و زمانی که او ۶-۴ از حریفش پیش بود، روی داد که مونفیس باز هم توانست بازی را به تساوی بکشاند. سرانجام در مچ پوینت پایانی از ست پنجم، متئو برتینی توانست از سد رقیب سرسخت ۳۳ سالۀ خود بگذرد تا با کسب سی و چهارمین برد خود در این فصل، به جمع چهار تنیسور برتر مسابقات یو اس اوپن راه یابد.

متئو برتینی

متئو برتینی نخستین ایتالیایی است که از سال ۱۹۷۷ توانسته به نیمه نهایی این رقابت‌ها صعود کند. آخرین بار «کورادو بارازوتی» توانسته بود به این دور از مسابقات یو اس اوپن راه یابد و حال برتینی پس از ۴۲ سال توانسته رویای شیرین ایتالیایی‌ها را برای حضور در این مرحله از گرند اسلم‌ها برآورده سازد. تنیسور ۲۳ سالۀ اهل رم ایتالیا، در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف برنده جدال رافائل نادال اسپانیایی و دیگو شوارتزمن آرژانتینی برود. رافائل نادال تنها ضلع باقیمانده از مثلث بیگ تری (جوکوویچ، نادال و فدرر) است که هنوز در این مسابقات حضور دارد. برتینی تاکنون سابقه بازی با رافا نادال را در کارنامه خود نداشته اما دو بار مقابل شوارتزمن مسابقه داده است که در مجموع هر یک از این دو تنیسور موفق به کسب یک پیروزی مقابل یکدیگر شده‌اند. این تنیس‌باز جوان ایتالیایی در صورت قهرمانی در مسابقات یو اس اوپن می‌تواند در رقابت‌های معتبر Nitto ATP Finals نیز حضور داشته باشد. مسابقاتی که از تاریخ دهم تا هفدهم ماه نوامبر در سالن O۲ شهر لندن برگزار خواهد شد. برتینی فصل موفقی را تا بدین جای کار در مسابقات تور ATP تجربه کرده و توانسته به دو عنوان قهرمانی در رقابت‌های اوپن بوداپست و مرسدس کاپِ اشتوتگارت آلمان دست یابد. او همچنین در تورنمنت اوپن BMW با شکست برابر گارین از کشور شیلی به مقام دوم این مسابقات بسنده کرده بود. متئو برتینی در حالی در رقابت‌های یو اس اوپن امسال به مرحلۀ نیمه نهایی رسیده که سال گذشته در همان دور نخست، بدست دنیس کودلا از گردانۀ این مسابقات کنار گذاشته شده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار