26/04/2024

ورزش های مؤثر برای پیشرفت در تنیس

  • توسط مریم
  • 02/12/2019
  • 0
ورزش های موثر برای پیشرفت در تنیس

در ورزش تنیس شما به مهارت هایی مانند تطابق و هماهنگی چشم و دست، ذهن تحلیلگر، سرعت، دقت، قدرت و در بازی های دونفره آن به مهارت کار تیمی نیاز پیدا می کنید. تحقیقات پیرامون میزان فواید و تاثیر کار کردن ورزش هایی که می تواند در یادگیری مهارت های جدید، بالابردن اعتماد به نفس و توانایی الگوهای حرکتی و بازی به شما کمک کند، ادامه دارد.

پنج ورزش مؤثر برای پیشرفت در تنیس

چه تازه به دنیای تنیس پا گذاشته و چه چند سالی از عمرتان را در این ورزش گذرانده باشید، همیشه برای پیشرفت در ورزش تنیس فضایی وجود دارد. پنج ورزشی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم شما را در هرچه بهتر بازی کردن روی زمین تنیس یاری می کند.

پینگ پونگ

سرعت، استراتژی های تاکتیکی و دقت مهم ترین المان های بازی در پینگ پونگ یا تنیس روی میز هستند. این ورزش به شطرنج سرعتی معروف شده است که دلیل آن رفلکس های سریع در جواب دادن به ضربات، زمان ریکاوری کوتاه و تحلیل گرایی در بازی می باشد. پینگ پونگ در تقویت عضلات تحتانی میانی و بالایی بدن تاثیر به سزایی دارد.

بدمینتون

بدمینتون نیز مانند پینگ پونگ یک بازی سرعتی به حساب می آید. مهارتهایی مانند: سرعت، استراتژی، دقت، قدرت، چابکی و زمان واکنش همگی از جمله مهارت هایی هستند که در این ورزش می توان آنها را تقویت نمود و در نتیجه آن شاهد پیشرفت در تنیس نیز بود.

اسپیدمینتون

اسپیدمینتون

اسپیدمینتون ورزشی شبیه به بدمینتون است که بدون تور و بسیار پرسرعت بازی می شود. راکت این ورزش بسیار محکم و شبیه راکت اسکواش می باشد. در این ورزش تور وجود ندارد و دو بازیکن باید در فاصله 42 فوتی از یکدیگر قرار بگیرند و تمرین آن می تواند باعث بالا رفتن تحمل ماهیچه های قلب، تقویت عضلات بالاتنه و میانی، افزایش انعطاف پذیری و در بازی های دو نفره، افزایش روحیه کار تیمی می شود که همگی در تنیس کاربرد داشته و به پیشرفت در تنیس کمک خواهد نمود.

هانتیس

هانتیس بازی بسیار مفرحی است که المان های فور اسکوار (four-square) را با تنیس روی میز ترکیب کرده است. برای انجام این بازی فقط به چهار میز کوچک و توپ تنیس نیاز خواهید داشت. در این بازی تیم های دو نفره با تلاش برای کسب امتیاز از تیم حریف، توپ را روی میز پرتاب میکنند. توپ با دو ضربه روی میز یا یک ضربه روی میز و یک برخورد روی زمین به سمت حریف میرود. در این بازی اصولاً توپ را با دست می زند اما ورزشکاران می توانند از سایر اعضای بدن برای کمک به گرفتن توپ در هوا استفاده کنند. این ورزش به هنرجویان خود کمک می کند تا مهارت هایی مانند تطابق چشم و دست، زمان عکس العمل، تجسم سه بعدی، مهارت های ارتباطی و استراتژی تاکتیکی را بالا ببرند.

اسپایک بال

اسپایک بال

این ورزش می تواند جدیدترین و جذابترین ورزشی باشد که تا به امروز درباره آن شنیده اید. اسپایک بال ترکیبی از فوراسکوار و والیبال است و در دو تیم دونفره بازی می شود. توپ اسپایک بال تقریباً هم اندازه توپ بیسبال  است و با یک تور دایره ای به قطر هله هوپ، که با اندکی ارتفاع از سطح زمین در وسط زمین گذاشته می شود. شروع بازی با سرویس یکی از دو تیم با دست (راکت در این بازی دخیل نیست) در وسط تور مدور انجام می شود و تیم مقابل باید نهایتاً با 3 ضربه توپ را مجدداً به تور برگرداند. اسپایک بال در فضایی 360 درجه دورتادور تور بازی می شود. این بازی مهارتهایی از قبیل تطابق دست و چشم، انعطاف پذیری، چابکی و زمان واکنش فرد را بهبود می بخشد.

شاید بهترین جنبه تمام این بازی ها، تیمی بودن آن باشد. با انجام این بازی ها میتوانید در محیط های اجتماعی حضور داشته باشید و دوستان تازه ای برای خود پیدا نمایید و از طرفی همه این ورزش ها می تواند به بهبود آمادگی جسمانی در کودکان کمک کرده و در بزرگسالان آن را در تعادل نگاه دارد و پیشرفت در تنیس را نیز با خود به همراه می آورند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار