20/04/2024

آرینا سابالنکا و سیمونا هالپ به مرحله دوم یو اس اوپن راه یافتند

  • توسط مینا
  • 29/08/2019
  • 0

سیمونا هالپ و آرینا سابالنکا حریفان خود را در دور اول اوپن آمریکا شکست دادند.

صعود آرینا سابالنکا و سیمونا هالپ به دور بعد اوپن آمریکا

آرینا سابالنکا، سید نهم مسابقات امسال یو اس اوپن در حالی که یک ست از فینالیست دو دوره یو اس اوپن یعنی ویکتوریا آزارنکا عقب بود، موفق شد به بازی برگردد و هم‌وطن خود را شکست دهد. این دیدار زیر نور چراغ‌های استادیوم لوییس آرمسترانگ برگزار شد و سابالنکا با پیروزی در این مسابقه، به مرحله دوم یو اس اوپن راه یافت. همچنین، در دیداری دیگر، قهرمان مسابقات ویمبلدون یعنی سیمونا هالپ رومانیایی، حضور امسال خود در یو اس اوپن را با پیروزی طی سه ست برابر نیکول گیبز آغاز کرد. گیبز که در مرحله انتخابی یو اس اوپن شکست خورده بود، با انصراف رقیب خود توانست وارد قرعه‌کشی اصلی شود. سید نهم، آرینا سابالنکا در زمین لوییس آرمسترانگ با تکمیل کردن یک کامبک دراماتیک‌وار موفق شد هم‌وطن خود و شماره یک اسبق تنیس زنان یعنی ویکتوریا آزارنکا را در رقابت‌های یو اس اوپن از پیش رو بردارد. این مسابقه با نتایج ۳-۶، ۶-۳ و ۶-۴ به نفع سابالنکا به پایان رسید. سابالنکا پس از پایان بازی در کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت:

با هر امتیازی که از دست می‌دادم عصبی‌تر می‌شدم و نمی‌دانستم که چرا امشب در این زمین نمی‌توانم هیچ چیز را تحت کنترل داشته باشم. از همانجا شروع به کنترل احساسات خود کردم و برای هر امتیاز طوری بازی کردم که انگار آخرین امتیاز این دیدار است و در تلاش بودم تا بازی را برای آزارنکا نیز هیجان‌انگیز کنم.

آرینا سابالنکا پیشرفت غیرمنتظره خود در فلاشینگ میدوز را سال گذشته انجام داد؛ وی موفق شد در سال ۲۰۱۸ به مرحله چهارم مسابقات برسد اما در نهایت طی سه ست دشوار نتیجه را به نائومی اوساکا که قهرمانی سال گذشته را به‌دست آورد واگذار نمود. سابالنکا در برابر آزارنکا، فینالیست دو دوره از مسابقات نیز روحیه‌ای جنگ‌جویانه داشت و موفق شد پس از دو ساعت و سیزده دقیقه پیروزی را به نام خود ثبت کند. سابالنکا در ادامه صحبت‌های خود گفت:

احساس می‌کنم که این دیدار یک پیروزی بزرگ برای من بود زیرا خوشحالم که در لحظات مهم توانستم راه‌حلی پیدا کنم و در نهایت در این مبارزه بزرگ باقی بمانم. این یک پیروزی مهم برای من است.

آرینا سابالنکا

این تنیس‌باز بلاروسی پس از آن‌که در فصل ۲۰۱۸ عملکرد درخشانی از خود نشان داد موفق شد در ابتدای سال جاری میلادی به جمع ۱۰ نفر برتر رنکینگ راه پیدا کند. سابالنکا در سال ۲۰۱۸ توانست اولین قهرمانی خود در مسابقات پریمیر ۵ را در اوپن دانگ‌فنگ موتور ووهان تجربه کند، اما پس از آن عملکرد چندان باثباتی نداشته است و بین ماه‌های فوریه و می تنها به دو نیمه‌نهایی در WTA رسیده است و امسال نیز در هفته دوم هر سه رقابت گرند اسلم برگزار شده از دور مسابقات حذف شده است. هرچند وی در برابر آزارنکا، با یک بریک ابتدایی از هم‌وطن خود عقب افتاد. این اولین دیدار بین سابالنکا و آزارنکا بود.

آرینا در ادامه گفت:

من می‌دانم که آزارنکا یک بازیکن فوق‌العاده است، مخصوصا زمانی که در برابر یک بازیکن دیگر از بلاروس قرار می‌گیرید، سختی بازی دوچندان می‌شود زیرا هردوی‌تان می‌خواهید که برنده شوید و البته پیروز شدن برای هردوی‌مان بسیار مهم بود. من در ست اول نمی‌توانستم احساساتم را کنترل کنم اما از اینکه در ادامه توانستم در زمین راحت‌تر بازی کنم خوشحال هستم.

از سوی دیگر، سید شماره چهار مسابقات، یعنی سیمونا هالپ برای عبور از سد نیکول گیبز که با خوش‌شانسی مجوز حضور در مسابقات را پیدا کرده بود، به سه ست نیاز داشت. هالپ در بازی خود از مرحله نخست یو اس اوپن گیبز را با نتایج ۶-۳، ۳-۶ و ۶-۲ شکست داد. سیمونا در حالی که انتظار نمی‌رفت برابر این حریف به مشکل بخورد در نهایت توانست پس از یک ساعت و پنجاه دقیقه رقابت به مرحله دوم رقابت‌ها راه یابد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار