19/04/2024

بیانکا آندرسکو با پیروزی برابر کیتی ولینتس به مرحه دوم یو اس اوپن راه یافت

  • توسط مینا
  • 29/08/2019
  • 0

سید پانزدهم مسابقات بخش زنان یو اس اوپن، بیانکا آندرسکو ، اولین بازی خود در جدول اصلی رقابت‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشت. این اتفاق پس از پیروزی برابر نوجوان دیگر از آمریکا یعنی کیتی ولینتس در مرحله اول مسابقات در شهر نیویورک رخ داد.

صعود بیانکا آندرسکو به دور دوم اوپن آمریکا

بیانکا آندرسکو که اهل کشور کانادا است و سید پانزدهم مسابقات امسال یو اس اوپن محسوب می‌شود، روز سه‌شنبه اولین بازی خود در مرحله نخست جدول قرعه‌کشی را با پیروزی پشت سر گذاشت و موفق شد کیتی ولینتس را که با مجوز وایلد کارت در مسابقات حضور پیدا کرده از پیش رو بردارد و در دیداری که هردو طرفِ آن را نوجوانان تشکیل می‌دادند ۶-۴ و ۶-۲ به پیروزی برسد. آندرسکو در مرحله اول یو اس اوپن در دو فصل اخیر با شکست روبرو شده بود. وی در آن زمان در جمع ۱۰۰ تنیس‌ باز برتر WTA هم جایی نداشت. هرچند پس از کسب دو قهرمانی معتبر در تنیس ایندین ولز و همچنین راجرز کاپ تورنتو، این بازیکن ۱۹ ساله به جمع ۱۵ تنیسور برتر رنکینگ راه پیدا کرد و پس کسب پیروزی برابر ولینتس در دیدار که یک ساعت و بیست و هشت دقیقه به طول انجامید، موفق شد به مرحله دوم آخرین گرند اسلم تقویم مسابقات صعود کند. آندرسکو پس از این پیروزی و در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران گفت:

سال قبل برای راهیابی به جدول اصلی در این مسابقات بازی می‌کردم، پس امسال از نظر فیزیکی و روحی روانی احساس بانشاطی داشتم. احساس خوبی داشتم، رقیبم یعنی کیتی بازی خیلی خوبی انجام داد. او یک مبارز شگفت‌انگیز است و به بسیاری از ضربات من می‌رسید. پس از پایان مسابقه نیز همین را به خودش گفتم. من مطمئنم که این ویژگی به او کمک خواهد کرد تا در آینده به جایی برسد.

بیانکا آندرسکو

آندرسکوی کانادایی پیش از این و در اوایل فصل جاری نیز ولینتس را در مسیر خود برای کسب قهرمانی تورنومنت ۱۲۵ هزار دلاری WTA که در نیوپورت بیچ برگزار می‌شد، شکست داده بود. این پیروزی درست قبل از اولین قهرمانی تنیس زنان آندرسکو در اوپن BNP Paribas رخ داد. بیانکا آندرسکو روز سه‌شنبه نیز به روند پیروزی خود برابر ولینتس ادامه دارد. او در این دیدار در مقابل شش ضربه تمام‌کننده رقیب آمریکایی خود ۲۸ ضربه وینر ثبت کرد و آمار خیلی خوب ۸۱ درصد تاثیرگذاری را در اولین سرو خود برجای گذاشت. آندرسکو در ادامه صحبت‌های خود گفت:

در این بازی رالی‌های طولانی داشتیم. پیش از ورود به مسابقه من حتی کمی عصبی بودم پس فکر کنم این احساس تاحدودی خود را در بازی هم نشان داد. اما من معمولا زمانی که درون زمین قرار می‌گیرم کاملا احساساتی هستم. من دقیقا چنین آدمی هستم. فکر نمی‌کنم ریتم بازی را به آن اندازه‌ای که همیشه تغییر می‌دادم در این بازی نیز عوض کرده باشم چون رقیبم به توپ‌های زیادی می‌رسید و من می‌خواستم مطمئن شوم که در زمان مناسب ضربه درستی به توپ می‌زنم پس نمی‌خواستم شرایط را برای خودم پیچیده کنم.

آندرسکو در ادامه اظهار داشت:

هر زمان که وارد زمین تنیس می‌شوم، بازی خودم را که همان تغییر ریتم است انجام می‌دهم. همچنین سعی می‌کنم که لحظات درستی نیز برای انجام این کار انتخاب کنم.

ولینتس ۱۷ ساله که در حال حاضر نفر ۴۱۳ رنکینگ تنیس زنان است پس از پیروزی در قهرمانی در مسابقات قهرمانی ملی زیر ۱۸ ساله‌های USTA جواز حضور در رقابت‌های یو اس اوپن را به صورت وایلد کارت دریافت کرد. او این قهرمانی را در ابتدای تابستان کسب کرد تا بتواند اولین حضور خود در گرند اسلم خانگی را تجربه کند. این تنیسور آمریکایی در هر دو ست بسیار جدی بازی می‌کرد و به‌دنبال کسب اولین برد خود در یک مسابقه در سطح تور WTA بود. ولینتس چهار بار در گیم‌هایی که سرویس می‌زد بازنده شد و تنها تواست از پنج بریک پوینت خود یکی را با موفقیت به امتیاز تبدیل کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار