19/04/2024

چرا ورزش بهترین درمان درد آرنج است

  • توسط مریم
  • 20/06/2019
  • 0

درمان جراحت تکراری در حرکات تاندونهایی که به عضلات ساعد در خارج از آرنج پیوسته اند، و مکررا به نام درد آرنج تنیس باز شناخته می شود، بیشتر استفاده می شود. در ادامه به این می پردازیم که چرا ورزش بهترین درمان درد آرنج است؟

کریس زارسکی، استادیار بالینی دانشکدۀ توانبخشی، پزشکی در دانشگاه آگوستینا گفت: «با درد آرنج تنیس باز، باید آنرا حل و فصل کنید و آن را ببندید، اما بعد از آن، بهترین تحقیق و شواهد نشان می دهد که ورزش به عنوان مؤثر ترین درمان برای بهبود است». او توضیح داد که درد آرنج تنیس بازان یا اپیکوندیلیت جانبی که بر روی ناحیه ساعد در آرنج تأثیر می گذارد و درد آرنج گلف بازان یا اپیکوندیلیت مدیایی که بر داخل تأثیر می گذارد، به التهاب مربوط می شود. به این ترتیب، نوعی تاندونیت است. با این حال، محققان و پزشکان متوجه شدند که این آسیب ها اغلب به صورت تاندون پاتیایی هستند، جایی که التهاب یک نشانه یک مشکل اساسی در ارتباط با ضعف یا درهم گسیختن رشته های کوچک تاندون است.

او میگوید : «لازم نیست نگران باشید. اما آنها ساختار تاندون خود را تغییر کرده و کمی از بین رفته یافتند. این معمولاً مربوط به قدرت، انعطاف پذیری و مکانیک حرکت است که بدن آماده تحمل نیست، بنابراین تاندون ها بیش از حد کار می کنند و بیش از حد تحمل می کنند و باعث درد می شوند.»

فقط به خاطر تنیس و گلف نیست

زارسکی گفت: درد آرنج گلف بازان و تنیس بازان به ندرت به خاطر بازی گلف و تنیس به وجود می ­آید. هر فعالیتی که نیاز به حرکات تکراری دست دارد مانند تایپ کردن یا کار با ابزارها می تواند درد آرام ناخوشایند را ایجاد کند.

وی گفت: «شما باید به حرف بدن خود گوش کنید و هنگام انجام هر کاری که تکراری یا سنگین است، به طور منظم استراحت کنید. همچنین مطمئن شوید که این کار را تغییر دهید، از درد درنگ نکنید و مطمئن باشید که خوب مکانیک بدن را حفظ کنید.»

او همچنین تا قبل از انجام وظیفه و به طور نیمه منظم کشش ساعدرا پیشنهاد می­کند.

درمان

با این حال، زمانی که آسیب و به ویژه درد حاد اتفاق می افتد، او گفت بهترین کاری که باید انجام شود این است که پروتکل PRICE – محفاظت، استراحت، یخ، فشرده – و شاید برخی داروهای ضد التهابی یا زدن کرم استفاده شود.

هنگامی که درد کاهش می یابد، زارسکی توصیه های تمرینات ایزومتریک را دارد که بدون حرکت تقویت می کند. مؤثرترین آن این است که بیمار دست خود را بالا بیاورد تا موقعیت بهتری داشته باشد و به راحتی 20 ثانیه نگه دارد.

curing elbow injury

زارسکی گفت: «من ممکن است آنها را به این پنج مرتبه برسانم. این ورزش نشان داده است که باعث بهبود قابل ملاحظه ای در درد است.» او همچنین برخی از تقویت های فوق العاده را پیشنهاد می کند که نسخه های متنوعی از مچ دست معکوس با مقاومت کم هستند.

او گفت:

تاندونی که تغییر کرده به نیروهایی که بر روی آن قرار دارد، به خوبی پاسخ خواهد داد و بدن به طور طبیعی شروع به تخریب بافت اسکار و افزایش قدرت تاندون خواهد کرد.

«با استرس مناسب، بدن به طور طبیعی خود را بهبود می بخشد، بنابراین منصفانه است که بگوییم تغییرات دژنراتیو تاندون دائمی نیست.»

تمرین های دیگر ممکن است شامل فعالیت هایی باشد که حرکتی پیچشی یا چرخشی در مچ دست را ایجاد می کند و در نهایت فشار یک توپ را می شکند، اما مداخله ارگونومی نیز می تواند در سلامتی نقش داشته باشد.

به عنوان مثال، زارسکی توضیح داد که آیا کسی که با تایپ کردن دچار درد آرنج گلف بازان شده است، دردش می تواند به موقعیت میز و صفحه کلید مربوط باشد یا نه.

او گفت:

وضعیت بد می تواند منجر به فشار تاندون ها در زیر استخوان شود.

او اضافه کرد که دید حرفه ای، مطمئن ترین مسیر بازگشت به فعالیت های بدون درد است.

او گفت:

همچنین ممکن است نوعی مداخله درمانی یا مداخله ای مانند ماساژ، تکنیک انتشار عضله یا سوزن شدن وجود داشته باشد، برای بهبود عضلات یا مفاصل در اطراف مچ دست سعی شود عضلات کاری انجام دهند. اما هر توان بخشی خوب برای آرنج تنیس باز باید نوعی تمرین و کشش باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار