24/04/2024

چگونه مناسب ترین اندازه دسته راکت تنیس را پیدا کنیم

  • توسط مریم
  • 15/07/2019
  • 0
دسته راکت تنیس

گستره تولید شده در اندازه های دسته راکت تنیس از 4 اینچ تا 8/7-4 اینچ برای کودکان تا بزرگسالان متغیر است. ممکن است این دامنه تغییرات از نظر شما چندان وسیع نباشد اما تغییری که 8/1 اینچ در بازی برایتان دارد شما را شگفت زده می کند. استفاده طولانی مدت از گریپ های خیلی بزرگ یا کوتاه، می تواند به دست، مچ و آرنج شما آسیب برساند. به همین دلیل انتخاب ابزار مناسب برای ورزش اهمیت فوق العاده بالایی دارد. جلوگیری از آسیب های احتمالی به شما این امکان را می دهد تا با لذت بیشتری به ورزش بپردازید.

رایج ترین روش اندازه گیری دسته راکت تنیس مناسب

اندازه گریپ

به دستی که با آن کار می کنید توجه کنید، کف دست شما دارای سه چین خوردگی اصلی است. دستتان را صاف کنید و انگشتانتان را نیز صاف و در کنار هم قرار دهید. بین انگشت میانی و انگشتر خود از بالای چین خوردگی وسط کف دست تا بالای انگشت انگشترتان را اندازه بگیرید این فاصله عموماً در خانم ها ما بین 8/1-4 اینچ تا 8/3-4 اینچ، برای اغلب آقایان تقریباً از 8/3-4 تا 8/5-4 اینچ و برای کودکان کمتر از 4 اینچ است. با این روش اندازه گریپ مناسب در دسته راکت تنیس خود را پیدا می کنید.

گردی پایین دسته

چنانچه در سن رشد قرار ندارید و در اندازه ای که گرفته اید شک دارید، بهتر است گریپ کوچکتر را انتخاب کنید. گریپ کوچکتر را می توانید با اووِر رپ (نواری پارچه ای که به دور دسته می پیچند)، تا 6/1 اینچ بزرگتر کنید در حالیکه گریپ های بزرگ را نمیتوان به راحتی به سایز مناسب درآورد. این راکت ها باید در مغازه های وسایل حرفه ای تنیس تراشیده شوند و البته بسیاری از آنها را حتی نمی توان تراشید.

از آنجایی که پوشاندن دسته راکت با اووِر رَپ باعث می شود تا لبه های آن پوشیده شود، نمی توان بیش تر از 8/1 اینچ سایز گریپ را با این روش تغییر داد.

اندازیگیری گریپ- دسته راکت تنیس مناسب

اندازه گیری گریپ- دسته راکت تنیس مناسب

خرید راکت

گریپ های مابین 8/1-4 و 8/5-4 اینچ در میان راکت های بزرگسالان به راحتی پیدا می شود. اما اندازه بزرگ تر یا کوچکتر آن برای تمامی آنها ساخته نمی شوند. بازیکنانی که دستانی کوچکتر یا بزرگتر از حد معمول دارند می توانند راکت مناسب خود را در فروشگاه های حرفه ای بیابند.

پیدا کردن اندازه مناسب گریپ برای راکت نوجوانان کمی سخت تر است. اغلب این راکت ها، ارزان هستند و تولید کنندگان، تولید انبوه برای سایزهای متفاوت از گریپ های مناسب را به صرفه نمیدانند. اما اصولاً می توانید راکت هایی را پیدا کنید که اندازه دسته آنها به آنچه مناسب شماست نزدیک باشد. از آنجایی که نوجوانان در سن رشد قرار دارند، در انتخاب راکت برای آنها عموماً اولویت با گریپ هایی است که اندکی بزرگتر هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار