19/04/2024

راجر فدرر :باورش سخت است که ۲ بخت طلایی را در فینال ویمبلدون هدر دادم

  • توسط سروش
  • 16/07/2019
  • 0

راجر فدرر قهرمان هشت دوره مسابقات گرند اسلم ویمبلدون، دو مچ پوینتِ حساس را در دیدار فینال این رقابت ها از دست داد تا پس از پایان بازی، تنها حسرت این امتیازات از دست رفته برای او باقی بماند.

حسرت راجر فدرر بابت از دست دادن فرصت قهرمانی در تنیس ویمبلدون

راجر فدرر به نهمین قهرمانی خود در ویمبلدون بسیار نزدیک بود و در ست پنجم و در حالی که در گیم شماری ۸-۷ از جوکوویچ جلو بود، در امتیاز ۱۵/۴۰ دو بار شانس این را داشت تا با کسب تنها یک امتیاز به عنوان قهرمانی مسابقات ویمبلدون دست یابد. فدرر پس از پایان این دیدار اظهار داشت:

بازی تمام شده و من هم دو فرصت مهم را برای برد در این دیدار از دست دادم. شما در این شرایط ممکن است احساس ناامیدی کنید و یا عصبانی شوید. نمی دانم؛ تنها احساس می کنم که حیف شد فرصتی به آن ارزشمندی را برای پیروزی از دست دادم. نمی توانم باور کنم. به هرحال این چیزی است که اتفاق افتاده است.

اولین فرصت طلایی فدرر با یک فورهند از فدرر و فرصت دوم او نیز با ضربه فورهند بسیار خوب جوکوویچ که از فاصله نزدیک زده شد، از دست رفت. شماره ۱ حال حاضر دنیا نیز پاسخ خوبی به فرصت سوزی ها فدرر با سرویس های بی نقص‌اش داد و توانست در دیداری که نزدیک به پنج ساعت به طول انجامید، پنجمین قهرمانی خود را در رقابت های ویمبلدون بدست آورد.

راجر فدرر در ادامه گفت‌و‌گوی خود می گوید:

من در آن لحظات هنوز خوشحال بودم که شانس بازی در گیم های بعد را دارم. به آن شکل چیزی را به خاطر نمی آورم. شما در این مواقع باید مثبت فکر کنید و بیندیشید. سعی کنید حتی از این شرایط نیز به نفع خود بهره ببرید و به این فکر کنید که حداقل هنوز شکست نخورده اید و وضعیت بدتری شکل نگرفته است. اگر من قبل از گیم ۹، باخته بودم و این گیم را نیز از دست می دادم، شرایطی به مراتب وحشتناک تر پیش می آمد. در اینگونه لحظات همیشه باید به خودتان فشار بیاورید که ممکن است، وضعیتِ بدتر از این هم پیش بیاید تا بتوانید شرایط به وجود آمده را مدیریت نمایید.

راجر فدرر

استاد سوئیسی موفق به کسب ۲۱اُمین عنوان گرند اسلم خود نشد، از این دست شرایط برای او در طول دوران ورزشی اش و چنین شکست هایی در فینال ها چندین مرتبه نیز پیش آمده است و فدرر به خوبی می داند که باید این وضعیت را پشت سر بگذارد. تنیسور سوئیسی دراین‌باره می گوید:

وقتی در گیمی که اختیار سرویس به دست شماست بریک می شوید، باید سعی کنید که به سرعت این باخت را فراموش کنید و چیزهای خوب و مثبت بازی را به یاد آورید. از این دست موارد زیاد است. همانند گیم هشتم که این وضعیت به وجود آمد و من سریع آن را از یاد بردم تا بتوانم به ادامه بازی بپردازم. به هر حال من در ویمبلدون شکست خوردم. شکست همیشه دردناک است، اما برای ادامه راه باید فقط از آن درس گرفت و فراموش کرد. فکر می کنم این خودش یک ذهنیت است. من به خودم می‌گویم که قوی و بااراده هستم و نمی خواهم که این افسردگی در طول بازی برمن غلبه کند تا بازی به این شگفت انگیزی را از دست بدهم.

هنگامی که راجر فدرر در سال ۲۰۰۹ در فینال مسابقات ویمبلدون به قهرمانی رسید، توانست پانزدهمین عنوان گرند اسلم خود را در دنیای تنیس بدست آورد و رکورد پیت سمپراس سرشناس که در آن زمان ۱۴ گرند اسلم را داشت، بشکند. در آن زمان، نواک جوکوویچ تنها توانسته بود، یک گرند اسلم را تصاحب نماید. استاد سوئیسی در ۳۷ سالگی با کسب ۲۰ گرند اسلم بهترین تنیسور تاریخ در بخش مردان شناخته می شود و پس از او رافائل نادال با ۱۸ و نواک جوکوویچ با ۱۶ قهرمانی در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند. علیرغم ناامیدی فدرر از این دیدار، ولی او به خوبی می داند که مردم تا سال ها این بازی را به یاد خواهند آورد. فدرر پس از پایان بازی گفت که سعی می کند که خاطرات این دیدار را به فراموشی بسپارد، اما طرفداران تنیس تا سال های سال یاد و خاطره این بازی تاریخی و کلاسیک را از یاد نخواهند برد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار