29/03/2024

شکست غیر منتظره اسویتولینا برابر کریستینا ملادنوویچ در تنیس اوپن ژنگژو

  • توسط مینا
  • 15/09/2019
  • 0

کریستینا ملادنوویچ سومین پیروزی خود در فصل جاری برابر یک بازیکن از جمع «تاپ تن» رنکینگ WTA را پس از یک جدال سنگین جشن گرفت. ملادنوویچ موفق شد به ‌طرز ناباورانه‌ای سید شماره دو مسابقات اوپن ژنگژو یعنی الینا اسویتولینا را در مرحله یک چهارم نهایی حذف کند.

صعود کریستینا ملادنوویچ به مرحله نیمه نهایی تنیس ژنگژو

کریستینا ملادنوویچ از کشور فرانسه سومین برد خود در برابر یک بازیکن تاپ تن در فصل ۲۰۱۹ مسابقات تنیس را پس از غلبه بر الینا اسویتولینا از اوکراین کسب کرد. کریستینا ملادنوویچ موفق شد طی دیداری که در ساعات انتهایی جمعه شب برگزار می‌شد اسویتولینا را در یک ماراتن با نتایج ۶-۴، ۴-۶، ۶-۳ شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی اوپن ژنگژو صعود کند. کریستینا ملادنوویچ پس از این پیروزی بزرگ خود به رسانه‌ها گفت:

این بازی شدیدا فیزیکی بود. من از اینکه توانستم به مرحله بعد بروم بسیار به خودم افتخار می‌کنم. شما می‌دانید که اسویتولینا استاد این نوع از چالش‌ها و مسابقات ماراتن-مانند است و در حال حاضر از اینکه توانسته‌ام به نیمه نهایی صعود کنم کاملا هیجان‌زده هستم.

شماره ۴۹ جهان، کریستینا ملادنوویچ در سال ۲۰۱۹ تا پیش از آغاز هفته مسابقات ژنگژو به مرحله یک چهارم نهایی پنج رویداد WTA رسیده بود. اما این زن فرانسوی در هیچکدام از آن رقابت‌ها نتوانسته بود به مرحله نیمه نهایی برسد. اما پس از دیداری که دو ساعت و چهل و چهار دقیقه طول کشید، ملادنوویج در برابر اسویتولینا، شماره سه رنکینگ جهان و تنیسوری که هفته قبل در نیمه نهایی یو اس اوپن حاضر بود موفق شد بالاخره یک گام فراتر از مرحله یک چهارم نهایی یک تورنومنت بردارد. او در ادامه صحبت‌های خود گفت:

من تنها سعی بر این داشتم که بازی خودم را انجام بدهم که یک سبک تهاجمی است، بدون توجه به اینکه در برابر چه کسی بازی می‌کنم. در سبک من تنوع بالایی نیز وجود دارد. من وارد زمین شدم و تلاش کردم تا انواع ضربات اسلایس و دراپ‌شات را در ترکیب با هم بزنم و در نهایت این رویکرد جواب داد.

کریستینا ملادنوویچ

جدال بین کریستینا ملادنوویچ و اسویتولینا در ساعت یک نیمه ‌شب به‌وقت محلی به پایان رسید. روز جمعه برای اوپن ژنگژو بسیار شلوغ بود زیرا بازی‌های پنجشنبه به دلیل بارش باران لغو شده بودند و باران باعث شد تا دیدارهای پنجشنبه به روز جمعه منتقل شوند. ملادنوویچ در این دیدار ۵۹ ضربه وینر زد که بسیاری از آنها با استفاده از فورهند سهمناکش بودند. این تنیسور فرانسوی در این تقابل نزدیک، ۵۵ اشتباه فردی نیز داشت که شامل ۱۲ خطای دوبل می‌شوند. هرچند نباید از این نکته غافل شد که اسویتولینا دومین بازی خود در یک روز را انجام می‌داد. دیدار قبلی تنیسور اوکراینی که آن هم طی سه ست به پایان رسید در برابر یولیا پوتینتسوا بود که سرنوشت پیروزی آن در تای بریک مشخص شد. سید دوم مسابقات اما نتوانست در برابر ملادنوویچ نیز نتیجه دلخواه را کسب کند. اسویتولینا ۲۶ ضربه وینز را در زمین ملادنوویچ خواباند و بیست اشتباه فردی داشت. نکته جالب توجه آنکه ملادنوویچ برای این مسابقات حتی سیدبندی هم نشده است.

ملادنوویچ در ادامه باید برابر سید شماره هفت مسابقات یعنی پترا مارتیچ در مرحله نیمه نهایی بازی کند. مارتیچ کروات در یک دیدار طولانی در مرحله یک چهارم پایانی برابر سید چهارم تنیس اوپن ژنگژو یعنی آرینا سابالنکا از بلاروس به پیروزی رسید. مارتیچ در این دیدار با نتایج ۷-۵، ۵-۷، ۶-۴ بر حریف خود غلبه کرد بعد از دو ساعت و سی و هشت دقیقه رقابت صعود خود به مرحله نیمه نهایی را جشن گرفت. مارتیچ تاکنون در دیدارهای رودرروی خود برابر ملادنوویچ سه پیروزی و یک شکست ثبت کرده است که دو برد او در فصل جاری رقم خورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار