19/04/2024

تیم دوبل کریستینا ملادنوویچ و بابوس مجوز حضور در WTA Finals را کسب کردند

  • توسط سروش
  • 24/09/2019
  • 0

تیم دوبل کریستینا ملادنوویچ و بابوس، قهرمانان فعلی مسابقات WTA Finals و رولان گاروس، سهمیه حضور در مسابقات Shiseido WTA Finals را کسب کردند.

حضور تیم دوبل کریستینا ملادنوویچ و بابوس در مسابقات WTA Finals

آنها سومین حضور خود در تورنومنت آخر فصل WTA به‌عنوان یک تیم را تجربه خواهند کرد. پیش از این برندگان ویمبلدون یعنی سیه سو-وی و باربورا استریکوا و همچنین قهرمانان یو اس اوپن یعنی الیز مرتنز و آرینا سابالنکا نیز حضور خود در Shiseido WTA Finals  که در شهر شنژن برگزار خواهد شد را قطعی کرده بودند. انجمن تنیس زنان یا WTA امروز اعلام کرد که تیم دونفره تایما بابوس و کریستینا ملادنوویچ مجوز حضور در مسابقات Shiseido WTA Finals را کسب کرده است. این رویداد از تاریخ بیست و هفتم تا سوم نوامبر در شهر شنژن برگزار خواهد شد. این زوج سومین تیمی هستند که از هشت سهمیه حضور در تورنومنت انتهای فصل، جایگاه خود را رزرو می‌کنند.

این دو حالا به جمع فعلی سیه سو-وی و باربورا استریکوا و همچنین الایز مرتنز و آرینا سابالنکا در شنژن ملحق خواهند شد تا بر سر مبلغ جایزه کلی ۱۴ میلیون دلار که بی‌سابقه است به رقابت بپردازند. بابوس و کریستینا ملادنوویچ پس از آنکه در تورنومنت WTA Finals سال ۲۰۱۸ که در سنگاپور برگزار می‌شد توانستند جام قهرمانی مارتینا ناوراتیلوا را بالای سر ببرند، فصل ۲۰۱۹ را با دوم شدن در اوپن استرالیا آغاز کردند. این پنجمین فینال گرند اسلم این زوج در کنار یکدیگر بود. در فصل زمین‌های رسی، این زوج دو قهرمانی پیاپی در مسابقات BNP Paribas و استانبول کاپ کسب کردند و پس از آن نیز در رولاند گاروس موفق شدند دومین قهرمانی گرند اسلم خود را کنار هم جشن بگیرند.

پس از دستاورد این دو در پاریس، کریستینا ملادنوویچ برای اولین ‌بار در دوران حرفه‌ای خود توانست نفر اول رنکینگ بخش دوبل WTA لقب بگیرد. سال گذشته نیز بابوس به رتبه اول رسیده بود و اولین تنیسور بلغارستانی تاریخ (مرد یا زن) لقب گرفت که در یکی از دو بخش انفرادی یا دوبل در رده نخست قرار می‌گیرد.

کریستینا ملادنوویچ

بابوس پس از کسب مجوز حضور در Shiseido WTA Finals گفت:

از اینکه توانستم همراه با کیکی، بهترین دوستم، برای سومین‌بار به رویداد Shiseido WTA Finals برسم بسیار به خودمان افتخار می‌کنم. تورنومنت نهایی WTA برای من مکان خاصی است. من در دو سال اخیر قهرمانی دوبل این رویداد را تجربه کرده‌ام. این کار آسان نخواهد بود اما من به‌دنبال آن هستم که یک‌بار دیگر از عنوان قهرمانی خودم دفاع کنم.

کریستینا ملادنوویچ نیز در این رابطه گفت:

امسال برای ما به‌یادماندنی بوده است، از دومین قهرمانی گرند اسلم خود در کنار هم در کشور من گرفته تا تبدیل شدن به نفر اول رنکینگ دوبل و حالا هم کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی آخر سال. نمی‌توانم برای رقابت در شنژن و ملاقات تمام هواداران فوق‌العاده‌ام در آنجا صبر کنم.

بابوس و ملادنوویچ در حالی وارد رقابت‌های شنژن خواهند شد که در سومین حضورشان به‌عنوان یک تیم در WTA Finals باید از عنوان قهرمانی دفاع کنند. این زوج قصد دارند پس از کارا بلک و لیزل هوبر در سال ۲۰۰۷/۲۰۰۸ به اولین تیم دوبل زنان تبدیل شوند که در تورنومنت WTA Finals از قهرمانی خود دفاع می‌کنند. این تیم در اولین حضور خود در سال ۲۰۱۵ در این مسابقات در مرحله مقدماتی حذف شد. با این حساب، بابوس پنجمین سال متوالی حضور خود در WTA Finals را تجربه خواهد کرد. او به‌دنبال کسب سومین قهرمانی متوالی خود در این مسابقات خواهد بود. این تنیسور مجارستانی قبل از قهرمانی سال ۲۰۱۸ خود با کریستینا موفق شده بود در سال ۲۰۱۷ همراه با آندریا سستینی هلاواکوا برای اولین ‌بار جام قهرمانی این رویداد را بالای سر ببرد. کریستینا ملادنوویچ نیز چهارمین حضور خود در تورنومنت WTA Finals را تجربه خواهد کرد. او قبلا در سال ۲۰۱۶ همراه با هم‌وطنش کارولینا گارسیا به مرحله نیمه نهایی رسیده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار