18/04/2024

کارولینا پلیسکووا: حضور در مسابقات شنژن هدف من بود و به آن رسیدم

  • توسط سروش
  • 24/09/2019
  • 0

کارولینا پلیسکووا ، شماره یک اسبق دنیا چهارمین صعود متوالی خود به مسابقات WTA Finals را در هفته‌ای جشن گرفت که همزمان هم‌ به‌عنوان مربی کنار زمین و هم به‌عنوان هم‌تیمی بخش دوبل به خواهرش، کریستینا کمک می‌کرد. او دو هفته آرام در چین را پیش رو خواهد داشت.

مصاحبه کارولینا پلیسکووا

شماره یک سابق رنکینگ تنیس زنان معمولا زمانی که وارد این مقطع از فصل می‌شود در فضایی پر از عدم اطمینان قرار دارد. فینالیست مسابقات سال ۲۱۰۶ یو اس اوپن در سه سال اخیر به دیدار نهایی WTA Finals صعود کرده است و هفته قبل چهارمین حضور خود در WTA Finals در شهر شنژن را قطعی کرد اما معمولا این کار را در آخرین فرصت ممکن انجام داده، او حتی در سال ۲۰۱۵ وقتی کار خود را آغاز کرده بود مسابقات انتخابی را با فاصله‌ای کم از دست داد. کارولینا پلیسکووا در کنفرانس خبری خود در مسابقات تنیس اوپن ووهان درباره مسائل مختلفی صحبت کرد:

فکر می‌کنم این زودترین زمانی باشد که مجوز حضور در WTA Finals را کسب کرده‌ام. انجام این کار بدون فشار متفاوت است و قطعا من هم گفته بودم که می‌خواهم کمی از آن لذت ببرم.

کارولینا پلیسکووا در سال ۲۰۱۹ لحظات خوش زیادی داشت. او اکنون چهار قهرمانی تور WTA را دارد و از این نظر اول است. کارولینا پلیسکووا در هر فصل یک قهرمانی به‌دست آورده است. او همچنین برای اولین ‌بار در دوسال اخیر فاصله چندانی با پس گرفته رده نخست رنکینگ WTA ندارد. این تنیسور اهل جمهوری چک حالا پیش از برگزاری مسابقات ووهان و اوپن چین از نظر امتیاز احساس فشار نمی‌کند. خودش در این رابطه می‌گوید:

از یک طرف فکر می‌کنم این فشار به ‌نوعی به من کمک کرد تا نزدیک به رقابت باقی بمانم و تنیس خوبی بازی کنم چون من در توکیو به این دلیل به قهرمانی رسیدم که تا حدودی مجبور بودم در غیر این صورت مجوز حضور در تورنومنت آخر سال را کسب نمی‌کردم. بیاید ببینیم آیا بدون فشار هم می‌توانم خوب یا حتی بهتر از سال قبل عمل کنم. سال قبل این دو تورنومنت برای من نسبتا سخت بودند. من خوب بازی نکردم. بدون شک اکنون کاملا احساس آرامش دارم. چیزی نیست که به‌خاطرش دچار استرس شوم. شنژن هدف من بود و به آن رسیدم.

کارولینا پلیسکووا

اما این خبر خوب بر عملکرد قهرمان تورنومنت بین‌المللی ایتالیا تاثیر نگداشته است. او پس از قهرمانی در ژنگژو، جایی که تنها یک ست به حریفن واگذار کرد به اوپن کره جنوبی در سئول رفت و به مربیگری خواهرش کریستینا پرداخت و همراه با او تا مرحله نیمه نهایی بخش دوبل همین تورنومنت بالا آمد. وی می‌گوید:

قرار نبود آن هفته در هیچ مسابقه‌ای به میدان برویم. من به این فکر می‌کردم که در هفته پس از مسابقات ژنگژو چه کاری انجام دهم و سئول نیز تنها دو ساعت از ژنگژو و دو ساعت از ووهان فاصله داشت. بهترین کاری بود که می‌توانستم انجام بدهم. خیلی خوش گذشت. کره زیبا بود. فکر کنم پنج یا شش سال پیش در آنجا به قهرمانی رسیده بودم. از زمانی که قهرمان شدم دیگر به آنجا بازنگشتم. اینکه چند روز در کره باشم خوب بود و لذت بردم. پدرم آنجا با کریستینا بود. من هم مربیگری را انجام دادم. پس حداقل کاری متفاوت کردم. کمک چندانی نکرد.

کارولینا پلیسکووا با خنده درباره لحظات مربیگری خواهرش در دیداری که طی آن برابر تنیسور قدرتمند روس، اکاترینا الکساندروا در سه ست باخت صحبت کرد:

من میکروفون را در دست داشتم پس نمی‌توانستم چیزی که واقعا می‌خواهم را بگویم. اما فکر کنم من تقریبا درباره بازی صادق بودم. اینکه کریستینا باید چگونه بازی کند و چه کارهایی نکند. فکر می‌کنم اولین ‌بار که کریستینا مرا صدا زد ۴-۳ در ست اول جلو بود و سپس الکساندروا چهار خطای دوبل پشت سرهم مرتکب شد. پس فکر کنم خوب شد که با او صحبت کردم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار