26/04/2024

راهنمای بازی تنیس GTA 5 – روش بازی و نکات ضروری

  • توسط محمد رضا شیری
  • 24/09/2019
  • 0

بعد از پخش شدن تیزر بازی «دزدی بزرگ ماشین 5» (GTA V)، سرگرمی که بیشتر مردم دوسش داشتن، تنیس بازی کردن بود. تنیس بعد از کامل کردن مأموریت فرانکلین با نام (Complications)، آزاد می شود که بین مایکل و ترور برگزار می شود.

این راهنمای تنیس GTA 5 هر آنچه که در مورد تنیس در این بازی نیاز است بدانید را در اختیار شما قرار می دهد.

در لس سانتوس 8 زمین بازی وجود دارد که تماماً قابل دسترسی هستند. به جز آن ها، یک زمین دیگر هم پشت منزل مایکل قرار دارد. اگر در این زمین بازی کنید میتوانید با آماندا مسابقه بدهید. اگر چه تنیس در این بازی ساده نیست به همین دلیل این راهنما در تمامی زمینه های تنیس، سرویس زدن، و برنده شدن در مسابقه به شما کمک خواهد کرد.

تنیس GTA 5

در این بازی باید تمرکز بالا و واکنشش سریع داشته باشید، با از دست دادن هر کدام خیلی بد میبازید. اگر چه در این مقاله تمامی مواردی که منجر به برد می شود را به شما خواهیم گفت.

سرویس زدن

حتماً راهنمای دکمه های دستۀ بازی را ببینید تا با نحوۀ بازی کردن آشنا شوید. قبل از سرویس زدن، کاراکتر شما می تواند تا نیمۀ زمین، چه سمت چپ و چه سمت راست، حرکت کند. دکمۀ سرویس را فشار دهید و زمانی که نشانگر به قسمت قرمز رسید بار دیگر همان دکمه را فشار دهید تا سرویس پر قدرت بزند.

انواع ضربه

ضربه از خط انتهای زمین

با تکان دادن قربیلک سمت چپ (آنالوگ استیک رو دستۀ بازی) میتوانید برای زدن ضربه هدف گیری کنید. شوت با یک نشانگر سفید روی زمین نشان داده می شود. یک ضربۀ معمولی جهش و زمان طبیع دارد.

ضربۀ قوس دار

برای زدن ضربۀ قوس دار در بازی تنیس GTA 5 دکمۀ Y در ایکس باکس 360 و یا دکمۀ مثلث در پلی استیشن3 را فشار دهید.

ضربۀ قوس دار در تنیس GTA 5

ضربۀ متغییر

برای داشتن چرخش توپ، ضربه های خود را متغییر کنید. یک ضربۀ متغییر نماد قرمز دارد در صفحۀ بازی و جهش آن بیشتر اما مدت زمان آن کمتر از شوت از خط انتهای زمین است. ضربه ای با چرخش به عقب هم با نماد زرد رنگ نشان داده می شوند.

قوانین

سرویس باید از پشت خط انتهای زمین و بدون جهش زده شود. باید ضربۀ سرویس دقیقاً در محوطۀ تنیس زمین حریف بشیند. اگر دوبار سرویس اشتباه زده شود، یک امتیاز به رقیب داده می شود.

بعد از یک سرویس موفق، توپ به جهش در دو طرف تور ادامه می دهد تا یکی از بازیکنان نتواند ضربۀ حریف را پاسخ بدهد.

امتیاز گیری

نحوۀ امتیاز دادن هم دقیقاً مانند بازی اصلی تنیس است:

0 = لاو

1 = 15

2 = 30

3 = 40

4 = بازی

اگر دو طرف مساوی شوند دیوس نام دارد (Deuce). مثلاً 40 – 40. اگر همچین نتیجه ای پیش بیاید یکی از طرفین باید با اختلاف دو امتیاز بازی را تمام کند.

نکات

بهترین استراتژی پیروزی این است که به رقیب مهلت استراحت ندهید. مدام سرعت و زاویۀ ضربه هایتان را تغییر دهید تا رقیب گیج شود. اگر یک ضربه در سمت چپ زدید برای ضربۀ بعدی سمت راست را هدف بگیرید. به همین روش ادامه دهید تا رقیبتان یک ضربه را از دست بدهد.

و این هم از تمامی موارد لازم برای تنیس GTA 5 .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار