29/03/2024

کوکو گاف و انتظار معجزه ای دیگر در رقابت های آزاد آمریکا

  • توسط مریم
  • 16/11/2019
  • 0

بر خلاف سال های گذشته، انتظارات از کوری “کوکو” گاف 15 ساله در رقابت های امسال آزاد آمریکا زیاد است. حضور او در فینال سال 2017 رقابت های آزاد آمریکا او را به کم سن و سال ترین فینالیست مسابقات آزاد آمریکا تبدیل کرد و اکنون در سن 15 سالگی یکی از امیدهای تبدیل شدن به یک ستاره تمام عیار است.

خانواده کوکو گاف کاملاً حامی او هستند. کوکو تنیس را از پدرش که در دانشگاه ایالتی جورجیا بسکتبال بازی کرده است، آموخت. مادر او نیز قبلاً ژیمناستیک کار بوده و در دانشگاه ایالتی فلوریدا به رقابت پرداخته است. خانواده گاف هنگامی که او تنها 7 سال سن داشت، جهت تقویت چشم انداز تنیس او از آتلانتا به فلوریدا نقل مکان کردند.

کوکو گاف

وی برای مدتی جهت تبدیل شدن به یک ستاره تحت حمایت شرکت تیم 8 (Team 8) بود که توسط راجر فدرر و نماینده او تأسیس شده است. او در سال 2017 توانست به فینال رقابت های تک نفره زنان آزاد آمریکا برسد و لقب جوان ترین فینالیست را تنها با 13 سال از آن خود کند.

سال بعد و تنها 2 ماه پس از تولد 14 سالگی عنوان قهرمانی رقابت های آزاد فرانسه را تصاحب کرد. سپس به اولین 15 ساله رقابت های ویمبلدون تبدیل شد که در کورس اصلی به رقابت با دیگر بازیکنان می پردازد.

او در سال 2019 ونوس ویلیامز، ماگدالنا ریباریکووا و پولونا هرکوگ را در رقابت های ویمبلدون از پیش رو برداشت و سرانجام در راند چهارم مغلوب سیمونا هالپ شد. روند پیشرفت او ادامه پیدا کرد و عنوان دونفره زنان را در ماه آخر آزاد واشنگتن به همراه کتی مک‌نالی به دست آورد.

در کنار موفقیت روزافزون او در ورزش، شهرت او نیز به همین اندازه بالا رفت و تصویر او در ماه آگوست روی جلد مجله وُگ نوجوانان رفت. میزان دنبال کنندگان او در اینستاگرام هم اکنون بیش از 600 هزار نفر است. ملاقات او با میشل اوباما نیز روی این مسئله تأثیر بسزایی داشت.

اکنون تمام نگاه ها به نیویورک و پارک فلاشینگ مدوز است. کوکو گاف ثابت کرده که توان رقابت را دارد و پتانسیل بالایی نیز از خود نشان داده است اما آیا او می تواند به این روند ادامه داده و خود را به دنیای تنیس تحمیل کند.

مصاحبه کارشناسان ورزشی با اسکای اسپورتس در خصوص کوکو گاف

باربارا شت، سابقه حضور در یک چهارم نهایی آزاد آمریکا و تحلیلگر کنونی تلویزیون

او در مرحله انتخابی ویمبلدون جنگید و تنها با 15 سال سن دیدن روحیه و کارکشتگی او بسیار لذت بخش است. سرعت و نحوه عکس العمل او فوق العاده است و انتظار می رود که شاهد درخشش یک ستاره در دنیای تنیس باشیم. اگر توانایی جسمی به او این اجازه را بدهد، می تواند جزء 10 تنیسور برتر باشد. از دید من اینکه او تنها در 12 رقابت حضور دارد بسیار عالی است، چون در این سن باید مراقبت بیشتری به خرج داد. سن و سال او هنوز زیاد نیست و شکنندگی زیادی در این سن وجود دارد.

او جوان است و هنوز فرصت زیادی دارد. از این رو بهتر است زیاد به خود سخت نگرفته و با احتیاط بیشتری عمل کند. حضور او در ورزش یک موهبت است و اگر بتواند پا جای پای سرنا ویلیامز و ونوس ویلیامز بگذارد، عالی خواهد بود.

کیم کلایسترس، قهرمان 4 دوره گرند اسلم

حقیقتاً او مرا تحت تأثیر قرار داده است. اینکه تنها با 15 سال سن در رقابت های بزرگ شرکت کرده و مرتکب خطا نشوید، کار بزرگی است. برخی از ریسک هایی که او انجام می دهد، مرا تحت تأثیر خود قرار می دهد.

بدون شک تیمی که اطراف او قرار دارند، از جمله والدین کوکو اجازه نخواهند داد که احساس دوران جوانی و البته شهرت بیش از حد باعث تغییر سبک زندگی او شده و مسیر آینده او را دستخوش تغییر کند. تمرکز او باید روی تنیس باقی بماند یا اینکه حداقل تعادل لازم در زندگی او لحاظ شود. امیدوارم که آینده درخشانی در انتظار او باشد.

مارک پِچی، بازیکن سابق، مربی سابق اندی ماری و تحلیلگر کنونی تلویزیون

هرکسی که دنیای تنیس را دنبال می کند، می داند که شهرت او در آستانه انفجار بود و این انفجار در ویمبلدون اتفاق افتاد. بدون شک تنها افرادی که آینده بسیار درخشانی دارند، در گروه راجر فدرر عضویت پیدا می کنند. اینکه یک دختر 15 ساله تا این اندازه حرفه ای و باتجربه عمل می کند، فوق العاده است. بدون شک در آینده بسیار بیشتر از او خواهیم شنید.

نظر شما در خصوص این اعجوبه کم سن و سال دنیای تنیس چیست؟ به نظر شما تنها کوکو گاف می تواند در آینده نیز به درخشیدن خود ادامه دهد یا روند موفقیت های او مسیر سراشیبی را طی خواهد کرد؟ دیدگاه های خود را با ما و دیگر دوستان خود نیز در میان بگذارید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار