25/04/2024

مسابقات فینال‌های لندن؛ پیروزی رافائل نادال مقابل تسیتسیپاس با چاشنی کامبک

  • توسط سروش
  • 16/11/2019
  • 0

رافائل نادال ، مرد شمارۀ یک تنیس جهان، با پیروزی برابر استفانوس تسیتسیپاس در آخرین بازی مرحلۀ گروهی مسابقات فینال‌های Nitto ATP لندن، در آستانۀ صعود به دور نیمه نهایی این رقابت‌ها قرار گرفت.

پیروزی رافائل نادال برابر تسیتسیپاس

در اولین بازی از ششمین روز مسابقات فینال‌های تور جهانی تنیس مردان، رافائل نادال که به تازگی و پس از حذف نواک جوکوویچ توانسته سال را با رتبۀ شماره یک دنیا به پایان برساند، رودروی استفانوس تسیتسیپاس ۲۱ ساله از یونان قرار گرفت. نادال در این بازی جذاب و تماشایی که باز هم شاهد یک برگشت فوق‌العادۀ دیگر از او بودیم، موفق شد در دو ساعت و ۵۴ دقیقه برابر تسیتسیپاس به برتری برسد. در این دیدار رافائل نادال با حساب ۲-۱ و نتایج ۶-۷ (۴-۷)، ۶-۴ و ۷-۵ مقابل استفانوس تسیتسیپاس به پیروزی رسید تا در آستانۀ صعود از این گروه قرار داشته باشد.

شرایط صعود نادال به گونه‌ای است که او باید منتظر دیدار دیگر گروه آندره آغاسی باشد که مابین دنیل مدودف و الکساندر زورف برگزار می‌شود. در صورت برد زورف آلمانی، نادال نیز همانند نواک جوکوویچ باید ساک‌هایش را برای خروج از لندن ببندد. نادال در سومین بازی خود در مسابقات امسال نیتو لندن در حالی به پیروزی رسید که ست نخست را در تای بریک به رقیب جوان‌اش واگذار کرده بود اما در دو ست بعد و با ارائۀ یک بازی برتر موفق شد شرایط را به سود خود تغییر داده تا به دومین برد خود در این تورنمنت برسد. اگر مدودف بتواند مقابل زورف به پیروزی برسد، آنگاه در مرحلۀ نیمه نهایی شاهد جدال جداب بین رافائل نادال و راجر فدرر خواهیم بود. ماتادور پس از کسب این پیروزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:

نمی‌دانم آیا فردا بازهم شما را در اینجا خواهم دید یا نه؟ این موضوع بستگی به بازی امشب خواهد داشت. من تمام سعی و تلاشم را برای پیروزی در دیدار امروز انجام دادم. من هم امروز و هم دو روز قبل تا سر حد توانم جنگیدم و اگر بتوانم فردا برابر راجر فدرر به میدان بروم، افتخار بزرگی برای من خواهد بود. اگر هم این اتفاق روی نداد، واقعاً امیدوارم شما را سال بعد مجدداً ببینم. از همۀ شما کمال قدردانی را دارم و به خاطر زحماتتان سپاسگزارم.

رافائل نادال تاکنون ۴۰ بار برابر راجر فدرر قرار گرفته است که از این بین، ۲۴ پیروزی سهم نادال و  ۱۶ برد هم سهم فدرر بوده است. استاد سوئیسی در چهار از پنج دیدار خودش مقابل نادال در تورنمنت پایان فصل تنیس مردان به پیروزی رسیده است. آخرین جدال مابین این دو افسانۀ دنیای تنیس در مسابقات لندن، به سال ۲۰۱۳ و بازی مرحلۀ نیمه نهایی این رقابت‌ها برمی‌گردد که در آن دیدار رافا با پیروزی برابر فدرر توانست به فینال مسابقات لندن راه یابد. تورنمنتی که در نهایت با شکست مقابل جوکوویچ، دست ماتادور از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه ماند.

رافائل نادال

رافائل نادال در ادامۀ صحبت‌هایش می‌گوید:

این یکی از آن تورنمنت‌هایی است که او (راجر فدرر) در آن احساس راحتی می‌کند. راجر در این مسابقات، بسیار سریع و خوب بازی می‌کند. اگر بخواهم فرصتی برای حضور در بازی پایانی این رقابت‌ها برای خودم قائل باشم، باید مقابل فدرر یک نمایش عالی را ارائه دهم. راجر روز گذشته فوق‌العاده بازی کرد و با اعتماد به نفس بالایی دیدارش را به اتمام رساند. بیایید ببینیم اگر من توانستم به نیمه نهایی صعود کنم، آنگاه آمادۀ یک مسابقۀ جذاب و دیدنی باشید.

رافائل نادال در تلاش است تا از سال ۲۰۱۵ برای اولین بار و در مجموع حضورش در تورنمنت‌های آخر فصل برای ششمین بار به مرحلۀ نیمه نهایی صعود نماید. تنیسور اسپانیایی پس از آنکه به علت مصدومیت از بازی نیمه نهایی مسترز پاریس انصراف داد، خوشحال است که بار دیگر می‌تواند در کمال صحت و سلامت، در میادین تنیس حاضر شود. او در پایان مصاحبه‌اش می‌افزاید:

مقدمات حضور در تورنمنت‌هایی چون لندن بسیار کوتاه است و شما باید به سرعت خود را برای مسابقه در اینجا آماده کنید. شما می‌توانید در دو بازی به پیروزی برسید و سپس در دیدار بعد با مشکل روبرو شوید. در این تورنمنت شما از همان روز نخست، با بهترین‌های جهان بازی می‌کنید و اگر اعتماد به نفس لازم را نداشته باشید، کار برایتان سخت خواهد شد. من فکر می‌کنم این چیزی است که اتفاق افتاده و بنابراین فکر می‌کنم روز به روز در تنیس پیشرفت کرده‌ام.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار