25/04/2024

کوکو گوف: انتظار نداشتم در تورنمنت لینز به مقام قهرمانی برسم

  • توسط مینا
  • 15/10/2019
  • 0

کوکو گوف ، تنیسور نوجوان و ۱۵ سالۀ آمریکایی با قهرمانی در مسابقات اوپن لینز اتریش توانست به نخستین عنوان خود در تورنمنت‌های حرفه‌ای زنان دست یابد. قهرمانی که می‌تواند نقطۀ عطفی در زندگی ورزشی این دختر نوجوان به حساب آید.

مصاحبه کوکو گوف پس از قهرمانی در اتریش

کوکو گوف با قهرمانی در رقابت‌های لینز به همراه نیکول وایدیسووا از جمهوری چک که در سال ۲۰۰۴ و در ۱۵ سال و ۵ ماهگی خود موفق به قهرمانی در دو تورنمنت حرفه‌ای بزرگسالانِ تاشکند و ونکوور شد، به دومین تنیسور تاریخ زنان بدل شد که توانسته در این سن و سال در مسابقات حرفه‌ای زنان به قهرمانی برسد. آنچه که گوف در ابتدای فصل از آن به یک رویا تعبیر می‌کرد، اکنون با قهرمانی در یک تورنمنت بزرگسالان رنگ واقعیت به خود گرفته است. کوکو گوف شروع فصل جاری را از رده‌ای خارج از ۶۰۰ تنیسور برتر دنیا شروع کرد و حال در جدیدترین رنکینگ جهانی زنان توانسته در بین ۱۰۰ تنیسور برتر و در ردۀ ۷۱ جهان قرار گیرد. گوف در ۱۵ سال گذشته نَه تنها به عنوان جوانترین تنیسور قهرمان یک تورنمنت شناخته شده است، بلکه دومین بازندۀ خوش‌شانسی است که در ۱۸ ماه گذشته تا به الان موفق شده در یک رویداد تنیس به قهرمانی برسد. این دختر نوجوان اهل شهر جورجیایِ ایالت آتلانتا در مصاحبه‌ای با سایت wtatennis.com در مورد شرایط خود گفتگو کرده است. او در ابتدای صحبت‌های خود می‌گوید:

هفتۀ گذشته عالی بود. با توجه به اینکه من به عنوان یک بازندۀ خوش‌شانس توانستم به جدول اصلی مسابقات راه یابم، اما خودم نیز انتظار نداشتم که در اینجا به قهرمانی برسم. در ابتدای فصل و شروع مسابقات تنیس، هرگز فکر نمی‌کردم که با این سرعت بتوانم در یک تورنمنت حرفه‌ای بزرگسالان به قهرمانی برسم. امسال به تمامی اهدافی که در سر داشتم رسیدم. البته قهرمانی در یک رویداد حرفه‌ای تنیس جزو برنامه‌های من نبود، اما خوشحالم که توانستم به آن دست یابم.

در روز دوشنبه (۱۴ اکتبر) بود که کوکو گوف متوجه شد که او باید به جای ماریا ساکاری از یونان در مسابقات اوپن استفانیه ووگلِ سوئیس بگیرد. جایی که ساکاری، شانس ششم قهرمانی این رقابت‌ها به علت آسیب دیدگی از ناحیۀ مچ دست نتوانست در این تورنمنت حضور یابد.

کوکو گوف

کوکو در ادامه گفتگوی خود اظهار داشت:

پس از اینکه فهمیدم به عنوان یک بازندۀ خوش‌شانس قادر هستم دوباره در لینز شرکت کنم، به‌طبع خوشحال شدم و دیگر به آن شکل فشاری را احساس نکردم. هر مسابقه‌ای از این پس برایم شانس دوباره‌ای به حساب می‌آمد و فقط می‌خواستم از حضور در اینجا و بودن در چنین مسابقاتی لذت ببرم. وقتی در بازی‌های مقدماتی این تورنمت حاضر بودم، تیمم و از جمله خودم حس می‌کردیم که بدان شکل آمادۀ این مسابقات نیستم و تمرکز کافی بر روی ضرباتم ندارم. من باید حرکات بدنم و قدرت تمرکزم را بهتر می‌کردم. هدف کلی من پیروزی و کسب جام در لینز نبود، بلکه می‌خواستم از هر مسابقه‌ای برای دیدار بعدیم درس بگیرم. هدفم این بود که در مسابقات بعدیم شرایط فنی‌ام بهبود پیدا کند و رفتار و نگرشم را تقویت کنم.

کوکو گوف پیش از این مسابقات توانسته بود تنها یک پیروزی برابر یکی از ۵۰ بازیکن برتر دنیا – ونوس ویلیامز در افتتاحیۀ مسابقات گرند اسلم ویمبلدون – کسب نماید، اما او در تورنمنت لینز توانست این رکورد خود را بهبود بخشد و برابر کیکی برتنز هلندی که یکی از ۱۰ تنیسور برتر جهان در رنکینگ WTA است، به برتری برسد. گوف دراین‌باره می‌گوید:

هرچه که از مسابقات (لینز) می‌گذشت، بر اعتماد به نفس من نیز افزوده می‌شد و دیگر به آن شکل ترسی از حریفانم نداشتم. من برابر رقبای سرسختی در اینجا به پیروزی رسیدم که هر یک نام و آوازه‌ای در دنیای تنیس دارند. بنابراین با پایان این رقابت‌ها موفق شدم اعتماد به نفس خوبی پیدا کنم و در تورنمنت‌های بعد نیز با همین اعتماد به نفس ظاهر شوم. سعی می‌کنم در هر مسابقه به همین شکل و به طور یکسان رفتار کنم. بدیهی است که شما در طول هر تورنمنت با حریفان مختلفی بازی می‌کنید و باید شیوۀ خود را مطابق با سبک آن‌ها تنظیم کنید. اما مقصود من طرز تفکرم است که می‌خواهم با یک طرز تفکر یکسان وارد هر دیداری شوم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار