29/04/2024

کوکو گوف سال ۲۰۲۰ مسابقات تنیس را در اوکلند آغاز خواهد کرد

  • توسط سروش
  • 26/11/2019
  • 0

کوکو گوف ، دختر نوجوان تنیس باز آمریکایی، قصد دارد موفقیت‌های خود در سال جدید را از اوکلند آغاز نماید.

حضور کوکو گوف در تنیس اوکلند

سال ۲۰۱۹ رفته رفته به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌گردد و دیگر بدان شکل تا پایان سال، شاهد رویداد خاصی در مسابقات تنیس نخواهیم بود. از این‌رو، تنیسورهای برتر دنیا برای آغاز فصل جدید این رشتۀ ورزشی و همچنین تداوم موفقیت‌هایشان، حساب ویژه‌ای بر روی تورنمنت‌های آغازین سال ۲۰۲۰ باز کرده‌اند. یکی از این تورنمنت‌ها در کشور نیوزیلند و شهر اوکلند برگزار خواهد شد. گوف آمریکایی که در ویمبلدون ۲۰۱۹ و با حضور در مرحلۀ چهارم این رقابت‌ها نامی برای خود در دنیای تنیس دست و پا کرده است، نیز در این مسابقات حضور می‌یابد. گوف در ویمبلدون بازیکن بزرگی چون ونوس ویلیامز دارندۀ چندین عنوان قهرمانی گرند اسلم‌ها را از پیش رو برداشت تا به عنوان جوانترین تنیس‌بازی که توانسته پس از مدت‌ها دور آغازین این مسابقات را با پیروزی پشت سر بگذارد، شناخته شود. وی در دور چهارم مغلوب سیمونا هالپ رومانیایی – قهرمان این گرند اسلم – شد و چند هفته بعد نیز به همراه دوست‌اش، کتی مک‌نالی به مقام قهرمانی مسابقات دوبل سیتی اوپن واشنگتن دست یافت. او سپس فصل رویایی خود را با قهرمانی در تورنمنت لینز اتریش به پایان رساند.

جایی که دختر نوجوان آمریکایی در مرحلۀ یک چهارم پایانی این رقابت‌ها توانسته بود با نتیجۀ ۲-۰ از سد کیکی برتنز هلندی، یکی از ده بازیکن برتر رده‌بندی زنان WTA بگذرد و سپس با برتری مقابل یلنا استاپنکو از لیتوانی در بازی پایانی، به نخستین عنوان ارزشمند خود در رویدادهای انفرادی حرفه‌ای جهان تنیس دست یافت. کوکو گوف در مسابقات اوکلند نیوزیلند در حالی حاضر می‌شود که تنیسورهای نامدار زنی چون بیانکا آندرسکو (قهرمان مسابقات یو اس اوپن) و جولیا جورجس نیز در آن‌جا حضور خواهند داشت. تورنمنت اوکلند، یکی از مسابقات کلاسیک تنیس دنیا در بخش زنان محسوب می‌گردد که در اوایل ماه ژانویه آغاز خواهد شد. گوف هم اکنون در جایگاه شمارۀ ۶۹ رده‌بندی جهانی زنان (WTA) قرار دارد و تا قبل از ۱۳ مارس ۲۰۲۰ که او وارد شانزده سالگی خود می‌شود، تنها قادر به حضور در سه تورنمنت تنیس خواهد بود. بدین ترتیب، اگر او دچار مصدومیت خاصی نشود، می‌توانیم شاهد حضور این تنیس باز نوجوان در سه رویداد اوکلند، اوپن استرالیا و ایندین ولز باشیم.

کوکو گوف

تورنمنت اوکلند با نام مسابقات کلاسیک ASB و با مدیریت «کارل بودژ» برگزار می‌گردد و همانطور که گفته شد، محلی برای شروع قدرتمندانۀ بازیکنان حرفه‌ای تنیس شناخته می‌گردد. کارل بودژ در اظهارنظری پرده از این واقعیت برداشته که از مدت‌ها قبل در پی متقاعد کردن کوکو گوف برای حضور در این تورنمنت بوده است. از این‌رو، گوف هم می‌تواند استارت موفقیت‌های خود را از کشور نیوزیلند آغاز نماید. کارل بودژ دراین‌باره می‌گوید:

ما از مدت‌ها قبل از چهره شدن‌اش در ویمبلدون صحبت می‌کنیم. این تورنمنت برای کوری گوف و هر کسی که می‌خواهد آغاز خوبی در فصل جدید داشته باشد، مهم است. از ۱۲ ماه گذشته ما با او (کوری گوف) این صحبت‌ها را داشتیم که اوج این مذاکرات به ماه مارس در میامی بر می‌گشت. من به اندازۀ کافی خوش‌شانس هستم که می‌بینم او در اینجا حضور خواهد داشت. گوف اولین برد خود را با وایلد کارت به دست آورد و پس از آن گفتگوی ما برای حضورش در اوکلند به سرانجام رسید.

مسابقات سال ۲۰۲۰ اوکلند، با حضور تنی چند از بزرگان رشتۀ ورزشی تنیس در بخش زنان و به مدت یک هفته در روزهای ششم تا دوازدهم ماه ژانویه صورت خواهد پذیرفت. ستاره‌هایی همچون سرنا ویلیامز، بیانکا آندرسکو و جولیا جورجس – قهرمان دو دورۀ این رقابت‌ها – در این تورنمنت که بر روی زمین‌های هارد کورت (سخت) برگزار می‌شود، شرکت خواهند داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار