26/04/2024

گرند اسلم تنیس

  • توسط مریم
  • 12/12/2019
  • 0
گرند اسلم تنیس

گرند اسلم تنیس (هنرهای الکترونیکی ورزشی) نام  بازی تنیس است که شرکت ای اِی کانادا آن را ساخته و در 8 ژوئن 2009 آن را منحصراً برای دستگاه WII منتشر نمود. برنامه ریزی ها بر این منوال بود تا ورژن پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 در پاییز 2009 منتشر شوند اما برنامه ها طبق روال خود پیش نرفتند. در عوض گرند اسلم تنیس 2 برای سه دستگاه دیگر در فوریه 2012 منتشر شد.

برخی ویژگی ها در نسخه ای که برای WII ساخته شده بود، مانند وی موشن پلاس (قابلییت تشخیص حرکت)، پیک آپ اند پلی، حالت گرند اسلم به عنوان حرفه و هر چهار مکان مسابقات گرند اسلم از جمله ویمبلدون قابلیت بازی آنلاین را دارند. وی موشن پلاس اولین عنوانی بود که در اروپا به اجرا درآمد.

موسیقی متن بازی توسط پاول ون دیک (Paul van Dyk) نوشته و تولید شده است.

گرند اسلم تنیس

این بازی 23 شخصیت تنیس را برای انتخاب طرفدارانش گذاشت. این بازیکنان در زمان انتشار بازی شامل 10 بازیکن افسانه ای که کناره گیری کرده بودند و 13 نفر از برترین بازیکنان آن زمان دنیای تنیس می شد. همچنین در این بازی حالتی تحت عنوان ایجاد بازیکن دلخواه نیز وجود داشت، در این حالت مخاطب میتواند همزمان تا 9 بازیکن دلخواه خود را با هر مارک لباس، راکت، تجهیزات جانبی و ظاهر فیزیکی در تمام انواع بازی داشته باشد. پات کش (Pat Cash: بازیکن استرالیایی تنیس-بازنشسته) در تمام لحظات حتی زمانی که خودش در مسابقه باشد، مانند یک مفسر حرفه ای شما را در بازی همراهی میکند. این بازی 12 ورزشگاه معتبر را برای هر چهار مسابقه بزرگ گرند اسلم، به شما پیشنهاد میکند. همچنین پس از بازی تاپ اسپین 2 (Top Spin 2) اولین بازی کامپیوتری بوده که مسابقات ویمبلدون را با کوچکترین جزئیات به تصویر میکشد.

گرند اسلم تنیس

حالت هم اکنون بازی کنید (Play Now) حالتی ست که به بازیکن اجازه میدهد در هر لحظه، یکی از مسابقات تکنفره یا دو نفره را برای بازی انتخاب کرده و حالت بازی انفرادی یا دونفره را نیز میتواند برای آن فعال نماید. همچنین بازیکن میتواند در این حالت محل برگزاری مسابقه، تعداد ست ها، مدت زمان هر ست، میزان سختی بازی و شرایط رخداد بازی مساوی را تنظیم نمایید.

حالت گرند اسلم به بازیکن اجازه میدهد تنیس را تحت عنوان شغل انتخاب کرده و با بازیکن ساخته خود در آن پیش رود در این حالت میتوانید به هر چهار مسابقه گرند اسم سفر کنید و مانند سایر بازیکنان تنیس تلاش کنید تا در آنها برنده شوید. قبل از هرکدام از مسابقات اصلی با یک بازیکن تازه وارد خیالی با توانایی هایی در سطح متوسط مسابقه خواهید داد این مسابقه در واقع برای گرم کردن شما گذاشته میشود. پس از این مسابقه بازیکن میتواند با یکی از تنیسور های افسانه ای سابق و یا عصر حاضر مسابقه دهد و با توانایی های آنها آشنا شود. به طور مثال میتواند برای یادگیری بیشتر خود روی ضربات فورهند (Forehand) فدرر (Federer) یا با حالات بدنی بورگ (Borg) آشنا شود. چنانچه در این مسابقه پیروز شوید میتوانید بازیکن خود را به خصوصیات ویژه آن بازیکن تجهیز نمایید. در ابتدا بازیکن تنها با یک قابلیت میتواند شروع کند، اما با بالابردن مهارت ها میتواند به قابلیت های خود بیافزاید تا در مسابقات اصلی از آنها استفاده کنید. بازیکنان همچنین میتوانند در جشن تنیس که قبل از مسابقات برگزار میشود با بازیکنان حاضر در مسابقات رقابت داشته باشند. هر مسابقه در 32 مرحله (3 راند) برگزار میشود.

حالت جشن مجموعه ای از بازی های کوچک (mini-game) باتغییراتی جرئی در تنیس و قوانین آن است.

·         تگ تیم: بازیکنان دو به دو مقابل هم قرار میگیرند و به نوبت به توپ ضربه میزنند.

·         بازیهای دو نفره استرالیا: دوبازیکن در مقابل یک بازیکن قرار میگیرند و در هر ست جای بازیکنان عوض میشود.

·         ضربات کوتاه و بلند: در این حالت فقط از ضربات کوتاه (drop shot) یا بلند (lob) استفاده میشود، برنده بازی صاحب 2 امتیاز خواهد شد.

·         بازی های قهرمانی: زمان در این بازی ها دخالت دارد، پرتاب ها نوبتی ست، برنده این بازی ها قهرمان بازی به حساب می آید.

·         شاه زمین بازی: با شکست دادن شاه نام شما به جای اوثبت میشود در این بازی تنها کسی که شاه باشد امتیاز میگیرد.

·         بهترین ضربات تور: ضرباتی که قبل از خوردن توپ به زمین جواب داده شود در بدترین حالت 2 امتیاز خواهد داشت.

·         سه بازیکن در فینال: مانند بازیهای استرالیایی (2 نفر در برابر یک نفر) می باشد اما در راندها جای بازیکنان عوض نمیشود.

در مسابقات چند نفره آنلاین هر دو نوع مسابقه پیروزی با محاسبه رنکینگ جهانی و یا بدون آن را پیشنهاد میکند در این نوع بازی میتوانید با هر کسی از سراسر جهان مسابقه دهید. مسابقات دارای رتبه به پیروز میدان امتیاز میدهد، اما نوع دوم مسابقات، دیدارهای دوستانه ایست که در آنها افراد در صورت پیروزی امتیازی را از آن خود نمیکنند و در رتبه آنها در رنکینگ جهانی تاثیری نخواهد داشت. این مسابقات برای تمرین کسانی که خود را برای مسابقه با صدر نشینان آماده میکنند بسیار مفید است. در پیروزی مسابقات دارای امتیاز نه تنها برای خود بلکه برای کشورتان نیز امتیاز کسب میکنید. امتیاز بازیکنان برتر و کشورهایی که نماینده آن بوده اند در جدولی ثبت خواهد شد.

پذیرش بازی از دیدگاه سایرین

امتیازات کسب شده
موضوع امتیاز
دیدگاه کارشناسی 78/100
خلاصه امتیازها
از دیدگاه بازی 6/10
تریلر بازی 8.5/10
IGN 8.5/10
ONM 90%

به طور میانگین این بازی نظرات مثبتی را دریافت نموده. از دیدگاه کارشناسی 78% نظر مثبت داشته هرچند در مجله رسمی ناینتندو (Nintendo) انگلیس این نظرات به 90% نیزرسیده است. آی جی اِن و تریلر بازی هر دوامتیاز 8.5 از 10 و از دیدکاه بازی رتبه 6 از10 را داشته است. وبسایت یوروگیمر (Eurogamer) لقب “زیبایی بصری” به آن داده و آی تی ریویوز (IT Reviews) درباره این بازی میگوید:” این بازی بسیار جالب، غیرقابل پیش بینی و قوی طراحی شده و سیر تکاملی کنترلرهای WII نیز بسیار جالب است.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار