28/04/2024

با اعلام الینا اسویتولینا ، باغداتیس مربی جدید او شد

  • توسط سروش
  • 12/12/2019
  • 0

الینا اسویتولینا اعلام کرد که مارکوس باغداتیس به تیم مربی‌گری او اضافه شده است. باغداتیس که سابقه قرارگیری در جایگاه هشتم رنکینگ دنیای تنیس را هم در کارنامه دارد به تیم مربی‌گری الینا اسویتولینا اضافه شده تا به اندرو بتلس کمک کند.

باغداتیس، مربی جدید الینا اسویتولینا

مارکوس باغداتیس ۳۴ ساله که بعد از شکست مقابل متئو برتینی در ماه ژوئیه و در رقابت‌های ویمبلدون بازنشستگی‌اش از دنیای تنیس را اعلام کرده بود حالا به الینا اسویتولینا و مربی کنونی‌اش اندرو بتلس کمک خواهد کرد. الینا اسویتولینای ۲۵ ساله در حالی فصل ۲۰۱۹ را به پایان رساند که به فینالِ فینال‌های Shiseid WTA در شنزن راه یافته بود. جایی که تنها اشلی بارتی استرالیایی در فینال این مسابقات حریف او شد و موفق شد تا در دو ست متوالی او را شکست دهد و به قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کند. او در متنی که در استوری اینستاگرامش به اشتراک گذاشت، نوشت:

از حالا شروع می‌کنیم. مارکوس به عنوان مربی مشاور، در کنار مربی کنونی‌ام اندی بتلس، به عضوی از تیم مربی‌گری من تبدیل شده است. از اعلام کردن این خبر بسیار هیجان‌ زده‌ام و به این خودباوری رسیده‌ام که تجربیات گران‌بهای او ارزش بسیار بالایی را به بازی من اضافه می‌کند. با وجود چنین تیم فوق العاده‌ای در کنارم، اهداف بسیار بزرگی را برای فصل ۲۰۲۰ در نظر دارم.

مارکوس باغداتیس، فینالیست سابق اوپن استرالیا و مرد شماره هشت سابق دنیای تنیس، طی پیامی در توییتر همکاری‌‌اش با الینا اسویتولینا را تایید کرد:

بسیار مفتخرم که شروع بخش جدیدی از زندگی‌ام را اعلام کنم، بی‌صبرانه منتظر مربی‌گری یک ورزشکار و تنیسور فوق العاده‌ یعنی الینا اسویتولینا بانوی شماره شش دنیای تنیس هستم، جایی‌که باید در کنار آندره بتلس کار کنم! از الینا بابت اعتمادی که به من کرد تشکر می‌کنم. کارمان را شروع خواهیم کرد و در سال ۲۰۲۰ ثمره آن را خواهیم دید!

الینا اسویتولینا

الینا اسویتولینا امیدوار است تا به عملکرد رو به رشدش در رقابت‌های گرند اسلم ادامه دهد. این تنیسور اوکراینی در فصل گذشته برای اولین بار به نیمه نهایی رقابت‌های ویمبلدون راه یافت و این نتیجه خوبش را با عملکردی قابل قبول در مسابقات یو اس اوپن ادامه داد. او همچنین در سال ۲۰۱۹ به نیمه نهایی رقابت‌های ایندین ولز و دوبی هم راه یافت اما برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ تا به حال، سال را بدون کسب حتی یک جام به پایان برد. او فصل ۲۰۱۹ را با عملکردی ناامیدکننده در بریزبین شروع کرد؛ اسویتولینا در دفاع از عنوان قهرمانی‌اش ناموفق ماند و در دور اول به فینالیست سال گذشته این رقابت‌‌ها یعنی الکساندرا ساسنوویچ باخت. او به عنوان شانس ششم قهرمانی پا به اوپن استرالیا گذاشت و با پیروزی برابر گولبولیچ، ویکتوریا کوزمووا، ژانگ شوای و مدیسون کیز، برای دومین سال متوالی به یک چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کرد. او که از مصدومیت گردن و شانه رنج می‌برد، در دو ست متوالی مقابل نائومی اوساکا شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

اسویتولینا همچنین برای دومین سال پیاپی به نیمه نهایی تورنمنت دوحه رسید که در آنجا برابر سیمونا هالپ شکست خورد. او که سابقه دو قهرمانی در تورنمنت دبی را را دارد، برابر قهرمان این رقابت‌ها یعنی بلیندا بنچیچ شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها خارج شد. اسویتولینا به نیمه نهایی ایندین ولز هم رسید اما در آنجا به بیانکا آندرسکوی کانادایی باخت. او یک هفته بعد در میامی با شکستی شوکه‌کننده مقابل وانگ یافان، در دور اول حذف شد. بعد از عملکردی ضعیف در اوپن فرانسه، اسویتولینا برای اولین بار موفق شد تا در ویمبلدون، به نیمه نهایی یک گرند اسلم صعود کند؛ او داریا گاوریلووا، مارگاریتا گاسپاریان، ماریا ساکاری، پترا مارتیچ و کارولینا موچووا را از پیش‌رو برداشت اما حریف سیمونا هالپ نشد و از این تنیسور رومانیایی شکست خورد. در یو اس اوپن هم او با پیروزی برابر وایتنی اوسیگوه، ونوس ویلیامز، داریا یاسترمسکا، مدیسون کیز و یوهانا کونتا به نیمه نهایی رسید اما در آنجا طی دو ست متوالی به سرنا ویلیامز باخت و از صعود به فینال بازماند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار