24/04/2024

بررسی آماری پیروزی گریگور دیمیتروف برابر دومینیک تیم در مسترز پاریس

  • توسط مینا
  • 01/11/2019
  • 0

گریگور دیمیتروف روز پنجشنبه یکی از بهترین عملکردهای امسالش را به نمایش گذاشت و موفق شد تا در مرحله یک چهارم نهایی مسترز پاریس، جایی برای خودش دست و پا کند.

نحوه پیروزی گریگور دیمیتروف برابر دومینیک تیم

این تنیسور بلغارستانی موفق شد تا طی ۷۲ دقیقه با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ دومینیک تیم را از پیش رو بردارد و به رکورد شش پیروزی پیاپی این تنیسور اتریشی پایان دهد. دیمیتروف موفق شد تا در طول بازی فرم خوبش را حفظ کند و در برابر تنیس تهاجمی تیم دفاع کند و از برگشتن این تنیسور اتریشی به بازی جلوگیری کند. علاقه وافر گریگور دیمیتروف به تهاجمی بازی کردن در این مسابقه موجب به دست آمدن برتری ۴-۱ او در ست نخست بازی شد. ست اول این دیدار که ۳۲ دقیقه به طول انجامید، با اشتباه دومینیک تیم در بازگشت یک ضربه فورهند به پایان رسید.دیمیتروف که برای هفتمین سال پیاپی به دور سوم مسترز پاریس صعود کرده بود، موفق شد تا روی اشتباه تیم در فرستادن یک ضربه والی به زمینش، بعد از ۱۰ دقیقه حریفش را در گیم سومِ ست دوم برک کند. تیم فشار زیادی بر حریف بلغارش وارد می‌کرد اما دیمیتروف در کناره‌ها عملکرد فوق العاده‌ای داشت و بازهم در گیم پنجم حریفش را برک کرد تا به برتری ۴-۱ در ست دوم دست یابد. در حالی‌که بازی با نتیجه ۴۰/۰ در گیم هشتم دنبال می‌شد و دیمیتروف در آستانه پیروزی  قرار داشت، او متحمل یک دبل فول شد اما این دبل فول هم جلودار قهرمان فینال‌های Nitto ATP سال ۲۰۱۷ نبود و دیمیتروف در نهایت حریفش را از پیش رو برداشت.

به نقل از  Hawkeye، دیمیتیروف عملکرد بسیار خوبی را در دیدار امروز از خودش به جای گذاشت و با فورهندهای خوبی که زد، بازی‌اش را بر حریفش دیکته کرد. این تنیسور بلغارستانی در ضربات بک‌هند عمیقی که از گوشه می‌زد بسیار قدرتمند ظاهر شد و به خوبی با ضربات بک‌هندی که زد از رالی‌های دیدنی‌اش با دومینیک تیم سربلند خارج شد. با این حال قهرمان فینال‌های Nitto ATP سال ۲۰۱۷ هرگاه که می‌توانست، با ضربات فورهندش تهاجمی کار می‌کرد؛ روی کاغذ هم ضربات فورهند او به طور میانگین پنج کیلومتر در ساعت از حریف اتریشی‌اش سریع‌تر بودند (۱۲۷ کیلومتر در ساعت در برابر ۱۲۲ کیلومتر در ساعت). دیمیتروف ۴۱ درصد از ضربات فورهندش را از منطقه انتهایی زمین (baseline) زد و این در حالی است که دومینیک تیم تنها ۲۹ درصد از ضربات فورهندش را از این منطقه به سمت زمین گریگور دیمیتروف فرستاد.

گریگور دیمیتروف

علاوه بر این، دیمیتروف با سروهایش کنترل بازی را به دست گرفت و ۸۸ درصد از امتیازات سروهای اولش را به دست آورد و این در حالی بود که تیم تنها در ۶۴ درصد از سروهای اولش موفق ظاهر شد. دیمیتروف همچنین روی برگشت فورهندهای تیم تهاجمی عمل کرد و موفق شد تا در ۵۸ درصد از این ضرباتش امتیازآوری کند. تیم در طول بازی تنها در ۵۰ درصد از سروهای اول برگشتی‌اش امتیاز آوری کرد. تیم که در سال ۲۰۱۹ موفق به قهرمانی در پنج تورنمنت تحت نظر ATP Tour شده است و رکورد ۴۶ پیروزی و ۱۷ شکست را تا به اینجای کار به ثبت رسانده، حالا تمام تمرکزش را روی مسابقات پایانی فصل می‌گذارد، که بین دهم تا هفدهم نوامبر در ورزشگاه O۲ لندن برگزار خواهد شد. این در حالی است که دومینیک تیم اتریشی هفته گذشته در اوپن ارسته بانک به قهرمانی رسیده بود. دیمیتروف در مرحله یک چهارم نهایی مسترز پاریس یه مصاف کریستین گارینی می‌رود که در نخستین بازی دور سوم این رقابت‌ها که امروز برگزار شد، سه بار در برابر مچ پوینت‌های حریفش دفاع کرد.

این تنیسور شیلیایی که تا به اینجای سال ۲۰۱۹ در دو تورنمنتی که تحت نظر ATP Tour برگزار می‌شود به قهرمانی رسیده است، در حالی‌که در تای برک ست سوم دیدارش با جرمی چاردی ۳/۶ عقب بود، به بازی برگشت و موفق شد تا در نهایت بعد از دو ساعت و ۲۴ دقیقه با نتایج ۶-۷، ۶-۴ و ۷-۶ رقیب فرانسوی‌اش را شکست دهد. گارین در ابتدا وقتی نتیجه ۶/۳ بود با یک ضربه وینر به بازی برگشت و سپس با یک امتیاز سرویس حساب کار را ۶/۵ کرد. در این هنگام، چاردی برای انجام بازی تهاجمی همه‌ جانبه مردد بود و با یک ضربه فورهند اشتباه از او نتیجه کار در تای برک ست سوم مساوی شد تا در ادامه گارین شیلیایی ابتکار عمل را به دست گیرد و پیروز میدان شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار