29/04/2024

مصاف نواک جوکوویچ و استفانوس تسیتسیپاس در مرحلۀ یک چهارم پایانی مسترز پاریس

  • توسط مینا
  • 01/11/2019
  • 0

نواک جوکوویچ ، قهرمان چهار دورۀ مسابقات مسترز رولکس پاریس، با صعود به دور یک چهارم پایانی این رقابت‌ها حریف استفانوس تسیتسیپاس شد.

تقابل نواک جوکوویچ با تسیتسیپاس

مرد شمارۀ یک تنیس جهان پس از پیروزی برابر کوقنیتن مونته از فرانسه، در مرحلۀ یک هشتم نهایی به مصاف نمایندۀ بریتانیا، کایل ادموند رفت و با پیروزی برابر این تنیسور ۲۴ ساله جواز حضور در دور بعد این رقابت‌ها را پیدا کرد. در دیداری که یک ساعت و ۲۳ دقیقه به طول انجامید، نواک جوکوویچ از صربستان موفق شد در دو ست متوالی و با نتایج ۷-۶ (۹-۷) و ۶-۱ برابر ادموند به پیروزی برسد تا به دور یک چهارم پایانی این تورنمنت ۱۰۰۰ امتیازی راه یابد. در این مسابقه شاهد دو ست کاملاً متفاوت بودیم. در ست نخست هر دو تنیسور بازی نزدیکی را به نمایش گذاشتند و کایل ادموند با درخشش در این دست، در آستانه پیروزی نیز قرار داشت. جوکوویچ در تای بریک و در امتیاز ۹ توانست اولین ست این دیدار را در ۵۵ دقیقه به سود خودش به پایان برساند. اما حکایت ست دوم به کلی فرق داشت و دیگر از آن ادموند آماده در ست اول خبری نبود و تنیسور صرب به راحتی و در طرف تیم ساعت با نتیجۀ ۶-۱ نسخۀ کایل ادموند را درهم پیچید تا با برتری در این دیدار حریف استفانوس تسیتسیپاس در دور یک چهارم نهایی شود. نواک جوکوویچ پس از پایان این دیدار در کنفرانس خبری حاضر شد و گفت:

فکر می‌کنم در ابتدای بازی و ست نخست خوب بازی نکردم و تنها به لطف سرویس‌هایم توانستم بازی را به تساوی بکشانم و در ادامه به پیروزی برسم. اما در ست دوم، من بهترین عملکردم را در چند وقت اخیر به نمایش گذاشتم و توانستم سرویس‌های خوبی بزنم. بازی با برد من به پایان رسید و در مجموع موفق شدم برگشت خوبی به این مسابقه داشته باشم. احساس بسیار مثبتی دارم و اطمینان دارم که مسیر درستی را در پیش گرفته‌ام. امیدوارم رفته‌رفته و در بازی فردا بهتر از امروز حاضر شوم.

نواک جوکوویچ

هدف اصلی نواک جوکوویچ، پایان بردن سال به عنوان نفر نخست رنکینگ است و برای این‌کار وی باید در مسترز پاریس به پنجمین قهرمانی خود برسد. او اختلاف معنادار و ۱۲۸۰ امتیازی با رافائل نادال در جدول انتخابی مسابقات فینال‌های Nitto ATP دارد و می‌کوشد تا با قهرمانی در این تورنمنت ۱۰۰۰ امتیازی این فاصله را تا پیش از شروع این رقابت‌ها در شهر لندن کاهش دهد. تورنمنت لندن از دهم تا هفدهم ماه نوامبر در سالن O۲ این شهر و با حضور هشت تنیسور نخبه و برتر جهان برگزار خواهد شد. فاتح شانزده گرند اسلم دنیای تنیس در حالی روز جمعه برابر تسیتسیپاس قرار می‌گیرد که در مسابقات مسترز شانگهای مقابل این بازیکن جوان یونانی تن به شکست داده بود. جوکوویچ در ادامه می‌افزاید:

بدیهی است که او (استفانوس) یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر تنیس جهان است. او شرایط پایدار و خوبی دارد و یک بازیکن تمام‌عیار است که در تمام سطوح به خوبی بازی می‌کند.

تسیتسیپاس در مرحلۀ یک هشتم پایانی مقابل الکس دی مینور از استرالیا قرار گرفت و در یک بازی برتر موفق به شکست این تنیسور جوان و ۲۱ ساله شد. در این مسابقه که ۷۰ دقیقه به طول انجامید، تنیسور یونانی توانست با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ از سد دی مینور بگذرد تا حریف جوکوویچ برای صعود به مرحلۀ نیمه نهایی شود. دی مینور در هفتۀ گذشته و مسابقات اوپن بازل موفق به صعود به دیدار پایانی این تورنمنت شده بود که در آنجا با شکست برابر راجر فدرر از کسب مقام قهرمانی این بازی‌ها بازماند. دی مینور که در حال حاضر در جایگاه شمارۀ ۱۸ جهان قرار دارد، باید خود را برای مسابقات زیر ۲۱ سال Next Gen ATP که در شهر میلان ایتالیا برگزار می‌شود، آماده سازد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار