18/04/2024

احتمال نرسیدن یوهانا کنتا به مسابقات

  • توسط مریم
  • 02/02/2020
  • 0
یوهانا کنتا

یوهانا کنتا بازیکن رده اول بریتانیا به دلیل ادامه دار شدن مشکل زانو، در مورد سفر خود به استرالیا در دقایق نهایی تصمیم گیری میکند.

در پی آسیب وارده به زانوی کنتا، در بازی مقابل کایل ادموند، وی اذعان داشت که احتمالاً دچار آسیب دیدگی ناتدون یا نظیر آن شده است.

علیرغم اینکه بسیاری از کارهای توانبخشی و تقویتی از زمان عزیمت او در سپتامبر آغاز شده است، درد هنوز به طور کامل برطرف نشده است و او قادر نیست تا خود را برای شرکت در بازی های آزاد استرالیا آماده کند.

یوهانا کنتا گفت: «من به دنبال این هستم كه در 30 ماه دسامبر به بریزبن بروم. من پرواز را رزرو کرده ام. اما اجباری برای رسیدن به بازی برای خود قائل نشده ام. من قصد دارم در بریزبن، آدلاید و ملبورن بازی کنم و امیدوارم که آماده باشم. اما وضعیت جسمانی من تعیین کننده است. »

این خبر غیر منتظره و بسیار نگران کننده است. کنتا که سال نو را در رتبه 12 جهان آغاز کرد، هشت جایگاه نسبت به سال قبل دچار تنزل شده است، او قبلاً هیچ اشاره‌ای به این نکرده بود که آسیب دیدگی زانویش چه تأثیری در فصل گذشته داشته است.

حالا او فاش کرده است که این درد از همان آغاز فصل، در سفر به ژانویه گذشته در بریزبن آغاز شده است. به خاطر این آسیب تحت فشار بود و موفق به رسیدن به هفته دوم در مسابقات گرند اسلم نشد. اما در مسابقه آزاد امریکا (جایی که او با رقیب قدیمی خود، کارولینا پلیسکووا در سه ست قوی به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد) این شرایط برای مدتی پنهان بود.

کنتا

کنتا

یوهانا کنتا گفت: «هنگامی که به چمن رسیدیم وضعیت بدتر و بدتر شد.» وی گفت: «سپس در مسابقات آزاد امریکا احساس درد شدیدتر شد، بنابراین مجبور شدم ادامه بازی ها را مورد بررسی قرار دهم. آزمایش های بیشتری انجام دادم و تصمیم گرفتم که وقت خود را برای توانبخشی آن بگذرانم، امیدوار بودم که به موقع برای مسکو و ژوآه آماده شوم (دو تورنمنتی که در اواخر اکتبر برگزار شد). اما وقتی به زمان مسابقات نزدیکتر شدیم، به نظر نمی رسید که اینکار شدنی باشد. من تا قبل از مسکو توانبخشی بودم، اما بعد تصمیم گرفتم تعطیلات بروم و این پروسه از قبل از فصل تا پایان آن ادامه داشت.

 او اضافه کرد: «این مشکل به طور قطع در حال بهبودی است اما همچنان نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد، حتی برای فصل پیش رو. نکته اصلی این بوده است که آن را به مرحله ای برسانم که بتوانم در بالاترین سطح فعالیت کنم و ما در صدد رسیدن به این نقطه هستیم، من روزی دو ساعت در زمین تنیس و علاوه بر آن در باشگاه تمرین میکنم».

بازگشت یوهانا کنتا به زمین

 بازگشت کنتا وابسته به توان مقابله وی با رقبای احتمالی است. این موضوع که او با وجود مصدومیت توانست در دو فینال بزرگ در مقابل پلیسکووا، اسلون استفان و پترا کویتووا را پشت سر بگذارد بسیار قابل توجه است. اما نکته جالب تر امتیازاتی است که او توانست با وجود مصدومیت کسب کند.

کنتا در پاسخ به این سؤال که نکات برجسته از نظر او در سال اخیر چه بوده است، پاسخ داد: «مسابقه من با کارولینا پلیسکووا در نیویورک قابل توجه است. بازی خوبی در آن مسابقه ارائه دادم که برایم لذت بخش بود.»

 وی گفت: «بازیی که در آن احساس رضایت نداشتم و جبران روحی آن چند روز طول کشید، نیمه نهایی بازی های آزاد فرانسه، مقابل مارکتا ودروسووا 19 ساله بود. قبول باخت در آن مسابقه برای من بسیار دشوار بود».

کنتا برای غلبه بر وندروسووا سه فرصت در اختیار داشت که اولی را با یک ضربه والی بسیار قوی هدر داد و تا انتهای بازی نتوانست رووحیه خود را باز گرداند.

این باخت در لیست خطاهای به یاد ماندنی در کنفرانس مطبوعاتی شد که به بررسی 33 اشتباه ساده  با پیامد های بزرگ، می پرداخت. واکنش ترسناک کنتا ( «لطفا از من حمایت نکنید» ) به یک پدیده خبری صبحگاهی تبدیل شد و بعد از آن اعتراف کرد که هوادارانی که به او می گویند «خوش به حالت» در خیابان او را احاطه کرده بودند.

کنتا تمایلی به توصیف رو به رشد بالا رفتن میزان بازدید پروفایل خود ندارد . او گفت: «فکر می کنم پروفایل من رو به رشد بوده است»، اما حدس می زنم این، نتیجه این است که برای چند سال در صدر تنیس بوده ام. تنیس یکی از آن دسته از ورزش هایی است که در تمام تابستان ها و در خارج طرفداران بسیار و هیاهوی بسیاری دارد. بنابراین بعد از ویمبلدون بیشتر از آنچه در حال حاضر طرفدار دارم، خواهم داشت اما این نکته قابل توجهی نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار