27/04/2024

مسابقات تنیس بین المللی ایستبورن؛ شکست یوهانا کونتا برابر تنیسور تونسی

  • توسط سروش
  • 27/06/2019
  • 0

یوهانا کونتا برترین تنیسور زن بریتانیا این روزها شرایط خوبی را در مسابقات مختلف تنیس تجربه نمی‌کند و مدام بر روی نوار ناکامی قدم بر می‌دارد.

یوهانا کونتا مقابل تنیسور تونسی شکست خورد

این در حالی است که مسابقات معتبر ویمبلدون تا کمتر از یک هفته دیگر شروع خواهد شد و بریتانیایی ها امید زیادی به یوهانا کونتا برای درخشش در این رقابت ها دارند. در دور سوم مسابقات تنیس ایستبورن در کشور انگلستان، یوهانا کونتا از کشور میزبان مقابل تنیسور شماره ۶۲ جهان از کشور تونس «اُنس جابوئر» قرار گرفت و در پایان با حساب ۲-۰ و با نتایچ ۶-۳ و ۶-۲ شکست خورد. کونتا علیرغم موفقیت در مسابقات معتبر اوپن فرانسه و رسیدن تا مرحله نیمه نهایی، اما در تورنمنت های پس از آن در زمین چمن نظیر مسابقات بیرمنگام طعم تلخ حذف از آین رقابت ها را چشیده بود و این دومین ناکامی متوالی برترین تنیسور زن بریتانیا در کمتر از یک هفته بوده است. از نکات جالب رقابت های ایستبورن، حذف زودهنگام «کارولین وزنیاسکی» از کشور دانمارک بود که در سال قبل به عنوان قهرمانی این تورنمنت ۲۵۰ امتیازی دست یافته بود. این تنیسور ۲۸ ساله در دور سوم برابر «آرینا سابلنکا» از بلاروس قرار گرفت و با حساب ۲-۱ و با نتایج ۶-۲، ۴-۶ و ۶-۷ شکست خورد. دیدار کونتا مقابل حریف تونسی اش در مسابقات ایستبورن به دلیل بارش باران، با نیم ساعت تاخیر برگزار گردید و پس از بازگشت بازیکنان به زمین چمن، بحث مختصری میان آن ها در خصوص برگزاری این دیدار شکل گرفت.

یوهانا کونتا

کونتا دستش را برروی زمین چمن کشید و خطاب به جابوئر گفت که آیا شرایط برای انجام این دیدار مهیاست؟ که تنیسور تونسی نیز در پاسخ به کونتا گفت که از نظر او مشکلی برای برگزاری بازی وجود ندارد. کونتا بازی را بهتر شروع کرد و حتی در امتیازات از حریف خود ۳-۲ نیز پیش افتاد؛ اما در ادامه این اُنس جابوئر بود که این دیدار را در دست گرفت و توانست برترین تنیسور زن بریتانیا را شکست دهد.

جابوئر پس از پایان بازی خود مقابل کونتا و راهیابی به دور یک چهارم مسابقات تنیس ایستبورن گفت:

من فکر می‌کنم تا حدی بارش باران به من کمک کرد و خوش شانس بودم که توانستم به پیروزی برسم.

تنیسور تونسی برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی باید به مصاف کورنت از کشور فرانسه برود که موفق به شکست ژانگ از چین شد. وی در ادامه صحبت هایش می‌گوید:

من دوست دارم به این شیوه بازی کنم. من دیوانه زدن چنین ضربات محکمی در طول بازی هستم. کونتا بازیکن بزرگی در دنیای تنیس به حساب می آید و یکی از الگوهای ورزشی من بوده است. امیدوارم تماشاگران در دیدار بعدی، حامی من باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار