23/04/2024

اخبار تنیس | اعتراض تنیسورها ؛کشمکش‌ها در ملبورن ادامه دارد

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 20/01/2021
  • 0
اخبار تنیس آزاد استرالیا

به گزارش تنیس فارسی – همان طور که در اخبار تنیس سایت نیز خواندید شرایط سختی در ملبورن استرالیا و در آستانه مسابقات تنیس آزاد استرالیا ۲۰۲۱ ایجاد شده و همین شرایط باعث اعتراض تنیسورهایی شده که در قرنطینه اجباری در هتل اقامتی‌اشان در ملبورن هستند.

ورود به سایت بتکارت

همان طور که می‌دانید ویروس کرونا تمام جهان را درگیر خود کرده و همه روزه خبر ابتلای هزاران نفر به گوش می‌رسد که بازیکنان تنیس نیز از این قاعده مستثنی نیستند. حال در تازه ترین اخبار منتشر شده از حواشی تنیس آزاد استرالیا ۲۰۲۱ آزمایش کرونای یکی از مسافران پرواز قطر به ملبورن مثبت اعلام شده تا تمام بازیکنان مسابقات تنیس استرالیا دو هفته قرنطینه شوند.

به همین خاطر تمام بازیکنان شرکت کننده در مسابقات تنیس اوپن ملبورن، به مدت دو هفته به قرنطینه رفتند تا پس از گذراندن تست‌های مربوطه بتوانند در سلامتی کامل در تنیس آزاد استرالیا ۲۰۲۱ شرکت کنند و همان ور که گفته شد فعلا این بازیکنان و افراد توسط مقامات بهداشتی اداره مهاجرت ایالت ویکتوریا در یک هتل قرنطینه شدند تا باید دید در ادامه چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد. به همین ترتیب مسابقات گرند اسلم استرالیا در وضعیتی بحرانی قرار گرفته است، چراکه با وجود حضور ورزشکاران در استرالیا، اعلام وضعیت اضطراری به دلیل پیدا شدن موارد جدید ویروس کرونا در پروازهای ورودی به این کشور، باعث شده تا ورزشکاران در هتل‌های خود قرنطینه شوند و نارضایتی‌های بسیاری از این بابت ایجاد شود.

قرنطینه اجباری بازیکنان تنیس

بیشتر بخوانید: اخبار تنیس | تنیس آزاد و فرمول یک استرالیا تحت تاثیر کووید۱۹

حال به نظر می رسد کشمکش‌ها در ملبورن ادامه دارد و تنیسورهای حاضر به این شرایط موجود اعتراض کردند. یولیا پوتینتسوا، تنیس‌باز زن قزاقستانی با انتشار پستی در اینستاگرام اعتراض خود را از درون هتل محل اقامت خود در ملبورن بابت قرنطینه شدن به مدت دو هفته قبل از مسابقات اوپن استرالیا اعلام کرد. تنیس‌باز ۲۶ ساله قزاقستانی هم جزو کسانی بود که به شدت مسئولان برگزاری تنیس استرالیا را مورد انتقاد قرار داد. او معتقد است قوانین بسیار سختگیرانه در مورد قرنطینه که باعث شده ۷۲ بازیکن تنیس به اجبار در اتاق‌های خود حبس شوند، شرایط وحشتناکی را برای ورزشکاران ایجاد کرده است.

پوتینتسوا، با انتشار عکسی از خودش در هتل که در آن تابلویی را در دست گرفته و نوشت:

«ما به هوای تازه نیاز داریم»

به نظر می‌رسد این پست معنای زیادی دارد و همانطور که مشاهده می‌کنید حتی تنیسورها اجازه ندارند تا از اتاقشان خارج شوند. پوتینتسوا، این پست را با هشتگ «دست‌کم ۱۰ دقیقه در روز» و «هوای تازه مهم است» منتشر کرد تا اعتراض کند که این بازیکنان حتی حق ترک کردن اتاق خود را ندارند. او گفته این بسیار سخت است که بخواهیم ۱۴ روز مسابقه دهیم بدون اینکه هیچگونه تمرینی انجام داده باشیم. او همچنین مسئولان برگزاری رقابت‌ها را به خاطر مجبور کردن بازیکنان به پذیرش اجباری این شرایط مورد انتقاد قرار داد.

اخبار تنیس آزاد استرالیا

بد نیست بدانید همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید چند روز پیش نیز او اعلام کرده بود که در اتاق وی در هتل موش پیدا شده و از این موضوع شکایت کرده بود و به نظر می‌رسد مسئولان اهمیتی به این موضوع نداده و با وجود این اتفاق اجازه نداده‌اند که اتاقش را عوض کند. رقابت‌های گرنداسلم اوپن استرالیا قرار است از روز دوشنبه ۲۰ بهمن در ملبورن آغاز شود. این اولین گرنداسلم تنیس در سال ۲۰۲۱ به حساب می‌آید و به مدت دو هفته برگزار خواهد شد.

حال باتوجه به این شرایط تنیسورها مجبور هستند که در اتاقی که در دسترسشان است، تمارین خود را برای حفظ آمادگی جسمانی حفظ کنند و در همین راستا در چند روز گذشته بسیاری از تنیس‌بازان تصاویری از خود را که در حال تمرین در اتاق‌های هتل بودند، منتشر کرده‌اند تا نشان دهند که آمادگی خود را با وجود این شرایط نیز حفظ می‌کنند. هرچند که بسیاری از آنها به این شرایط معترض هستند و اعتقاد دارند این اتفاق تأثیر زیادی روز نحوه عمکرد آنها در شروع مسابقات خواهد گذاشت. برنارد تامیچ تنیس‌باز استرالیایی و نامزد او که با هم در قرنطینه در هتل هستند نیز به این موضوع اعتراض کرده بودند که شرایط سختی وجود دارد و حتی از نظر بهداشتی نیز به مواردی در هتل‌ها اعتراض کرده بودند که با وجود این مسائل برخی نکات بهداشتی رعایت نمی‌شود.

در هر ترتیب و با این اعتراض‌ها نیز به نظر نمی‌رسد که مسئولان تغییری در شرایط قرنطینه بازیکنان تنیس ایجاد کنند و بازیکنان به ناچار مجبور هستند تا این شرایط را پشت سر بگذارند تا پس از گذراندن تست‌های مربوط به ویروس کرونا، از سلامتی‌اشان اطمینان حاصل شود.

نمونه‌ای از مطالب آموزشی ورزش تنیس که در سایت می‌توانید بخوانید:

علاوه بر اخبار تنیس، در صورت علاقه به آموزش تنیس، مقالات تنیس فارسی بهترین انتخاب برای شماست
همچنین برای شرط بندی مسابقات تنیس در معتبرترین سایت ایرانی همراه ما باشید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار