20/04/2024

دانستنی | آیا تجهیزات دست دوم تنیس نیاز ما را برطرف می‌کند؟

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 24/11/2020
  • 0
تجهیزات دست دوم تنیس

همه علاقه مندان به ورزش تنیس می‌دانند که تهیه کردن وسایل و تجهیزات این رشته ورزشی، با قیمت بالا تمام خواهد شد چرا که لوازم تنیس گران قیمت هستند. در این مطلب سایت تنیس فارسی که به صورت اختصاصی تهیه شده است بررسی خواهیم کرد که آیا تجهیزات دست دوم تنیس نیاز ما را برطرف می‌کند؟

ورود به سایت بتکارت

اگر بتوانید یک قدم به عقب برگردید و با دقت بیشتری به ورزش تنیس نگاه کنید، درمی‌­یابید که تنیس واقعاً فقط یک بازی است. کل بازی تنیس این است که توپ را از روی تور به سمت دیگر زمین بفرستید. به همین سادگی. چالش‌های بازی تنیس دو نوع‌­اند، یا اقتضای بازی هستند و یا توسط حریفتان ایجاد می­‌شود.

در ابتدا در مورد ابعاد زمین تنیس بدانید

ابعاد زمین تنیس ۷۸ در ۲۷ فوت (۲۳.۸ در ۸.۲ متر) برای بازی های تک نفره و ۷۸ در ۳۶ فوت (۲۳.۸ در ۱۱ متر) برای بازی های دو نفره است. البته همن طور که می‌دانید ابعاد برخی زمین‌ها با توجه به میزان حرفه‌ای بودن، جنسیت، سن بازیکنان و غیره می‌تواند تغییر پیدا کند. ولی در بازی‌های رسمی به همان صورتی است که گفته شد.

بیشتر بخوانید: ماهیت ورزش تنیس چیست؟

تجهیزات دست دوم تنیس

اگر جزء علاقه مندان رشته تنیس باشید و به دنبال تهیه تجهیزات مربوط به این رشته، سری به فروشگاه های فروش محصولات و تجهیزات تنیس زده باشید، حتما با قیمت های نه چندان کم تجهیزات ورزشی این رشته روبه رو شده اید. در چنین مواقعی در صورتی که بتوان از تجهیزات دست دوم و استفاده شده رشته ورزشی خود تهیه نمود، صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه های خود خواهید داشت.
اما مشکلی که در این جا مطرح است این است که چگونه می توان تعیین کرد که تجهیزات تنیس آن هم از نوع دسته دوم خریداری شده باعث صدمه دیدن فرد ورزشکار نخواهد شد.

در تنیس فارسی بخوانید: آشنایی با زمین تنیس و تجهیزات آن

تجهیزات دست دوم تنیس

راکت تنیس

راکت تنیس از آن دسته محصولاتی است که خرید آن به صورت نو یا استفاده شده تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. با این حال هرچند که از دید قیمتی و بدون در نظر گرفتن خطر و آسیبی، انتخاب راکت دست دو مشکلی ندارد، اما مهم است که قبل از خرید راکت مشخص نمایید که هدف شما از خرید راکت فوق چیست و قرار است چه میزانی از انتظار شما را برآورده سازد؟
اگر به دنبال یک راکت حرفه ای هستید اما در نهایت به خرید یک راکت تویینر یا راکت تعادلی منجر می شود در واقع فقط پول خود را در قبال خرید تجهیزات تنیس دور ریخته اید. چرا که ماهیت این دو راکت متفاوت بوده و هر کدام برای دسته خاصی از ورزشکاران ساخته شده است. بنابراین در هنگام خرید راکت حتما به ماهیت راکت توجه نمایید و متناسب با سطح فعالیت و حرفه ای بودن خود، راکت مورد نظر را به صورت نو یا دست دو خریداری نمایید.

تجهیزات دست دوم تنیس

توپ تنیس

یکی از بیشترین هزینه های تجهیزات تنیس مربوط به توپ های این رشته ورزشی می باشد چرا که مدام در حال تعویض و جایگزینی هستند و افراد مایلند مبلغ کمتری را جهت خرید توپ تنیس پرداخت نمایند. در حالت کلی بهتر است از خرید توپ های دست دوم خودداری نمایید مگر آنکه مطمئن باشید قبلا تحت فشار زیادی قرار نداشته اند. اگر در هنگام خرید توپ احساس کردید که علی رقم دست دوم بودن، توپ تحت فشار بالایی قرار نداشته و از سطح مناسبی برخوردار است، می توانید آن را تهیه نموده و بدین وسیله از پرداخت هزینه بالاتر جهت خرید توپ نو جلوگیری نمایید.
با این وجود حتما از مناسب بودن توپ تنیس اطمینان حاصل نموده و فراموش نکنید که توپ های تنیس در سه سطح توپ تمرینی، قهرمانی و حرفه ای وجود دارند.

برترین شرکت‌های سازنده توپ تنیس (بخش اول)

کیف تنیس

کیف تنیس یکی دیگر از تجهیزات تنیس بوده که می توان از نوع دست دوم آن استفاده نمود و برای خرید آن هزینه کمتری پرداخت کرد. برای انتخاب کیف تنیس حتما داخل کیف را چک نمایید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید. در عین حال کیفی را انتخاب نمایید که مناسب استفاده شخص شما بوده و از نظر سایز، با وسایل شما همخوانی داشته باشد. زیپ کیف، جنس خارج و داخل کیف، پارگی کیف، جیب های داخلی یا خارجی و بند روی دوش از جمله موارد مهم و قابل توجه جهت سالم بودن کیف می باشند. خرید کیف دست دوم و در عین حال سالم، به صرفه جویی مالی شما کمک زیادی خواهد نمود.
در صورتی که در هر یک از موارد ذکر شده در بالا نقصی وجود داشت بهتر است کیف نو تهیه کرده و بدون هیچ دردسر و آسیبی از آن استفاده نمایید.

تجهیزات دست دوم تنیس

قوانین امتیازدهی در مسابقه تنیس

لباس تنیس

آخرین مورد از تجهیزات تنیس که می توان در صورت اطمینان داشتن از وضعیت سالم بودن، آن را به صورت دست دو و استفاده شده خریداری نمود، لباس تنیس می باشد. برای انتخاب لباس گزینه ها و مدل های متفاوتی سر راه شما وجود دارد که متناسب با علاقه و نیاز خود می توانید آنها را تهیه نمایید. اما به یاد داشته باشید برای خرید کفش محدودیت وجود دارد و هیچ وقت از کفش استفاده شده و دست دو استفاده نکنید. زیرا به هیچ عنوان نمی توان مشخص نمود که کفش دست دو به چه مدت استفاده شده و به چه اندازه کهنه شده و یا دارای چه ایراداتی می باشد. کفش دست دو باعث ایجاد جراحت در ورزشکار شده و از پتانسیل و انرژی ورزشکار می کاهد. بنابراین می توانید در خرید وسایلی که در بالا ذکر شد صرفه جویی نموده و نوع دست دو آنها را تهیه نمایید تا پول مازاد را برای کفش نو و کاملاً استاندارد کنار بگذارید.

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار