29/03/2024

دانستنی‌های تنیس | برترین شرکت‌های سازنده توپ تنیس (بخش اول)

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 20/10/2020
  • 0
شرکت‌های سازنده توپ تنیس

برای ساخت یک توپ تنیس شرکت‌های مختلفی در سراسر جهان از همان ابتدای پیدایش ورزش تنیس دست به کار شدند و هر ساله به تعداد سازندگان افزوده گردید. در این بین برخی شرکت‌ها وجود دارند که مورد تایید فدراسیون بین المللی تنیس قرار گرفتند. در ادامه به برترین شرکت‌های سازنده توپ تنیس نگاهی می‌اندازیم.

ورود به سایت بتکارت

بیشتر بخوانید: قوانین امتیازدهی در مسابقه تنیس

بازیکنان حرفه ای برای حفظ فضای رقابتی بین خود و رقیبشان خیلی کارها انجام می دهند که در دنیای رقابتی تنیس امری عجیب نیست. کوچک ترین مسئله ای از اهمیت بالایی برخوردار است مخصوصا لوازم بازی، و برای گرفتن بهترین تصمیم باید از انتخاب هایشان کاملا آگاه باشند. در مورد توپ های تنیس درست است که مارک آن مهم است اما برای تصمیم گیری نوع توپ مهم است نه مارک.

هر آنچه که در خصوص راکت‌های تنیس باید بدانید ( قسمت اول )

توپ های فشرده در مقابل توپ های بدون فشار

در ایالات متحده آمریکا بیشتر از توپ های تنیس فشرده شده استفاده می شود هر چند که بعضی از فروشگاه های آنلاین توپ های غیر فشرده هم میفروشند، پس در وحله ی اول تشخیص توپ اهمیت میابد. توپهای تنیس فشرده سفت تر هستند و در هنگام برخورد با زمین جهش بهتری دارند اما عمرشان بسیار کمتر است، همینطور به محض خروج از قوطی مخصوص، خراب شدن  آنها شروع میشود. آن دسته از بازیکنان که به هر قیمتی کیفیت را ترجیح می دهند و از پس هزینه ها بر می آیند، در بازی با توپ های فشرده شده تجربه بهتری خواهند داشت.

شرکت‌های سازنده توپ تنیس

در تنیس فارسی بخوانید: آشنایی با زمین تنیس و تجهیزات آن

در مقایسه، توپ های غیر فشرده عمر بیشتری دارند و تغییر در بازی ایجاد نمیکنند. شیب منحنی استهلاک آنها تند نیست، بنابراین بازیکنان معمولی تر و آن بازیکنانی که پول زیادی برای جایگزین کردن توپها ندارند، از این نوع استفاده میکنند. این توپ ها در اروپا استفاده میشوند.

توپ های تنیس فشرده ی حرفه ای

بعد از مشخص شدن تفاوت های توپ های فشرده و غیرفشرده، به دسته بندی توپها بر اساس کیفیت بپردازیم. لیست پیش رو اسامی توپهای سطح حرفه ای است اما شرکت های سازنده را رتبه بندی نمیکند. همه این سازنده ها مطمئنا کیفیت های خاص خود را دارند.

هر آنچه که در خصوص راکت‌های تنیس باید بدانید ( قسمت دوم)

توپ های تنیس دانلوپ (Dunlop)

این شرکت تقریبا مدت زمان زیادی است که توپ های مسابقات بزرگ و حرفه ای مانند گرند اسلم را تامین میکند. بسته بندی های متفاوتی دارد و خطوط تولید:

Fort Clay Court, Fort Elite, Fort Max TP, Club All Court, Fort Tournament, Fort Roland Garros Clay Court, Club Championship.

دانلوپ گرند پریکس، در آمریکا برای داشتن عمر طولانی و بازی لذت بخش بسیار مشهور است. اما به دلیل اینکه نسبت به دیگر برندها سفت تر هستند همه بازیکنان طرفدار این توپ نیستند. تولیدات دانلوپ فورت جایگزین مناسبی هستند و چه در آمریکا و چه در خارج از آمریکا محبوبیت دارند. همانطور که از نام دانلوپ رولند گروس مشخص است این نوع توپ ها در مسابقات آزاد فرانسه استفاده میشوند البته برای زمین های خاکی هم مناسب هستند.

شرکت‌های سازنده توپ تنیس

توپهای اسلیزنگر (Slazenger)

اصلا جای تعجب ندارد که این توپها بسیار شبیه دانلوپ ها هستند چون که زیرشاخه همان شرکت هستند. عمر این توپ ها بسیار زیاد است و مناسب زمین های خاکی هستند، اما در آمریکا چون زمین های تارافلکس بیشتر استفاده میشوند این توپها طرفدار ندارند. توپهای سطح حرفه ای این شرکت برای زمین چمن هم بسیار مناسب هستند، که استفاده از توپهای این شرکت با مارک آلتراویز در ویمبلدن صحت این ادعا را اثبات میکند.

لوگو گربه بسیار لوگوی مناسبی برای تشخیص آسان این برند است که البته اخیرا بسته بندیهای متفاوتی نیز وارد بازار کرده است. مشهورترین آنها توپهای قهرمانی Hyrdocore، ضد آب هستند. توپهای قهرمانی اسلیزنگر Hi Vis به دلیل تشخیص آسان آنها در زمین برای همه زمین ها مناسب هستند. توپهای الیزنگر مسابقات تنیس آزاد که برای مسابقات حرفه ای و آماتور مناسب هستند.

مطالب مرتبط: 

توپ های پن (Penn)

چندین دهه است که پن معادل مناسبی برای توپهای با کیفیت تنیس است و حتی بعد از اینکه شرکت هد (Head) این شرکت را خرید تغییر چندانی در کیفیت آنها به وجود نیامد. این ها پرفروش ترین ها در آمریکا هستند و قطعا سطح حرفه ای را نیز پوشش میدهند.

بهترین ویژگی (پن حرفه ای ماراتن) بالا بودن عمرشان است حتی در زمین های خوب یا بد و در شرایط سخت این ویژگی از بین نمی رود. در پن از نمد هایی با عمر بالا استفاده میشود که شدت جهش توپ را حفظ میکند و سرعت فرسایش آن را کاهش میدهد.

به گفته بازیکنان حرفه ای توپ های فشرده Penn ATP بهترین نوعی هستند که میتوان آنها را با قیمت مناسب خریداری کرد که معمولا بازیکنانی با ضربات محکم این نوع را انتخاب میکند. سرعت بسیار بالایی دارند و با تشکر از شرکت نمد اسمارت اپتیک تشخیص آنها در زمین بسیار راحت است. جای تعجب ندارد که چرا آنها در بیشتر بازی های اصلی آمریکا استفاده میشوند و تقریبا همان شهرت را در کشورهای دیگر نیز دارند.

شرکت‌های سازنده توپ تنیس

نکات طلایی و پیروزی بخش در بازی تنیس

توپ های ویلسون (Wilson)

تقریبا چهار دهه پیش مسابقات آزاد آمریکا ویلسون را معرفی کرد و از همان روز اول تا کنون دلیلی بر جایگزین کردن این توپها یافت نشده است. ویلسون دو نوع دارد نوع اول اکسترا که مناسب زمینهای سفت است و نوع دوم ریگولار مناسب زمینهای خاکی است. این توپ ها در مسابقات آزاد استرالیا هم استفاده میشوند و بر خلاف باور خیلی ها ویلسون عمر بیشتری به نسبت پن دارد.

در سایت تنیس فارسی بخوانید: یادگیری مهم ترین اصول تنیس

توپ های پرینس (Prince)

این توپها برای بازیکنان حرفه ای که در زمین های سفت بازی میکنند شناخته شده نیستند برای اینکه به راحتی فرسوده میشوند. نمد آنها خیلی مقاوم نیست و خیلی زودتر از چیزی که انتظار می رود حتی گاهی بعد از یک مسابقه باید آنها را جایگزین کرد. در مقایسه با باقی برند ها، پرینس برای زمین های خاکی و بازی هایی با شدت کمتر بسیار مناسب هستند.

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار