20/04/2024

آموزش تنیس | مهارت‌ها و تکنیک‌های پایه‌ای تنیس

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 30/11/2020
  • 0
تکنیک‌های پایه‌ای تنیس

همان طور که در تنیس فارسی مشاهده می‌کنید، تیم نویسندگان سایت، همواره در حال تهیه مقالاتی هستند که به آموزش تنیس در سطوح مختلف کمک شایانی می‌کند. در این مطلب نیز برای راهنمایی هرچه بیشتر شما عزیزان قصد داریم بهمهارت‌ها و تکنیک‌های پایه‌ای تنیس بپردازیم. پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ورود به سایت بتکارت

با مقالات آموزشی تنیس فارسی همراه باشید: ترفندهای آموزشی سرویس زدن در تنیس

یادگیری مهارت های تنیس برای پیشرفت بازی یک تنیسور ضروری می باشد. برای قرار گرفتن در بالا یم بازیکن تنیس نیاز دارد تا مهارت های فنی ، ذهنی و بدنی خود را به جریان بیندازد. یک مجموعه طبقه بندی شده از مهارت ها و تکنیک ها برای بهبود بازی در تنیس برای یک بازیکن نیاز است.
بازیکن ها باید گستره وسیعی از مهارت های مختلف را به جریان بیندازند که شامل تولید ضربه ، استراتژی ، قوت ذهن و نیروی بدنی می باشد. بعضی از این مهارت ها و تکنیک ها در زیر مورد بحث قرار گرفته اند.

مهارت ها و تکنیک های تنیس مرتبط با توانایی های ذهنی ، بدنی و فنی یک بازیکن که برای رسیدن به سطح حرفه ای ضروری است. در مقاله زیر در مورد مهارت ها و تکنیک های تنیس صحبت می کنیم.

تکنیک‌های پایه‌ای تنیس

انتخاب بهترین مربی تنیس برای کودکان

مهارت‌ها و تکنیک‌های پایه‌ای تنیس که شما را به سمت حرفه‌ای شدن سوق می‌دهد

در زیر چند مورد از مهارت‌ها و تکنیک‌های پایه‌ای تنیس آمده است که هر بازیکن تازه کاری باید آنها را فرا گیرد. مهارت های اضافه با رشد بازیکن ها و افزایش اگاهی آنها فرا گرفته می شوند. مثال های این مهارت های پیشرفته عبارتند از بازی نزدیک تور ، ایجاد تماس ، اسلایس ، سویینگ و دیگر چیزها می باشد. تنها مهارت ها و تکنیک های بنیادین در زیر آمده است.

مهارت ها و تکنیک های فورهند در تنیس

ضربه فورهند اولین مهارتی است که بازیکنان مبتدی باید یاد بگیرند و برای همه بازیکنان دیگر نیز مورد نیاز است. ضربه فورهند رایج ترین و طبیعی ترین ضربه در تنیس می باشد. اگر شما راست دست هستید و حریفتان ضربه ای را مستقیما به سوی بدن شما بزند تمایل شما این است که یک قدم به سمت چپ بردارید و توپ را با قسمت راست بدن خود بزنید. اگر شما چپ دست هستید و حریف به سوی بدن شما ضربه مستقیم بزند ، شما به طور طبیعی یک قدم را به سمت راست برداشته و با سمت چپ خود ضربه را می زنید.
چون ضربه فورهند ضربه ای طبیعی می باشد ، در مقایسه با دیگر ضربه ها بیشتر زده می شود.

تکنیک‌های پایه‌ای تنیس

بیشتر بدانید: بخش اول دلایل عدم موفقیت در یک بازی تنیس

مهارت ها و تکنیک های بک هند

ضربه بک هند بر خلاف ضربه فورهند می باشد. اگر شما راست دست باشید شما توپ را با قسمت چپ بدن خود می زنید و اگر چپ دست هستید ضربه را قسمت راست بدن خود خواهید زد.
برای اجرای صحیح آن شما باید دست مسلط و اصلی خود را پیش از زدن ضربه به راکت بازگردانید. ضربه بک هند در ابتدا می تواند ضربه ای عجیب به نظر می رسد اما به مرور و با تمرین منظم می تواند به ابزاری مناسب برای بازی تنیس شما بدل شود.

آیا تجهیزات دست دوم تنیس نیاز ما را برطرف می‌کند؟

ضربه قوس دار

یک ضربه قوس دار مهارتی اضافه و لازم برای مهارت های یک بازیکن تنیس می باشد. این یک ضربه است که می تواند برای دفاع یا حمله استفاده شود. یک ضربه لاب(قوس دار) ضربه ای است که به صورت بالا وعمیق به منطقه حریف زده می شود. به طور طبیعی ، یک ضربه لاب تهاجمی زمانی زده می شود که حریف کنار تور است در حالی که در ضربه دفاعی ضربه زده می شود تا حریف را به عقب براند و شما بتوانید خود را برای دفاع بهتر اماده کنید. به عنوان نتیجه ، شما می توانید کنترل را دوباره بدست گرفته و ان را به امتیاز خود تبدیل کنید.

تکنیک‌های پایه‌ای تنیس

اُورهد

اورهد در تنیس ، ضربه ای است که مانند سرویس در بالای سر بازیکن زده می شود. اگر این ضربه درست اجرا شود می تواند منجر به امتیاز شود . اگر ضربه لاب در پایین زمین زده می ش.د اورهد نزدیک به تور و در وسط زمین زده می شود. در بعضی موارد یک ضربه ضعیف لاب می تواند با یک ضربه اورهد توسط حریف بازگردانده شود. برای دادن قدرت بیشتر به ضربه پیش از برخورد به زمین به توپ ضربه بزنید.

سرضرب

سرضرب ، ضربه ای است که بلافاصله پس از تماس توپ با زمین و پیش از بالا امدن آن زده می شود به استثناء سرویس و اورهد. در بیشتر موارد یک ضربه سرضرب زمانی است که شما نزدیک تور بازی می کنید. اگر چه این ضربه می تواند حتی در وسط زمین یا حتی روی خط نیز با توجه به شرایط زده شود.

توانایی فیزیکی و ورزشکاری در تکنیک‌های پایه‌ای تنیس

تکنیک‌های پایه‌ای تنیس

بازی تنیس شمامل فعالیت های زیادی می باشد. نیاز به سرعت ،چالاکی ،استقامت و انعطاف برای رسیدن به سطوح بالا دارد. برای موفقیت به این مهارت های نیاز است.
شما برای دویدن به دنبال توپ نیاز به سرعت و نیاز به چالاکی و زرنگی برای پیش بینی ضربه حریف دارید.
ماهیچه ها و تاندون های شما نیاز به انعطاف دارد تا به ضربه هایی که به نظر نمی توان به انها رسید ، برسند. در آخر هم شما نیاز به استقامت دارید تا ساعت ها بازی تنیس را بتوانید دوام بیاورید.

۵ روش برای حرفه‌ای شدن در تنیس که باید بدانید

تعادل

تعادل یکی از مهارت ها و تکنیک های بسیار مهم در تنیس است که یک بازیکن باید داشته باشد. تعادل برای زدن ضربه های مناسب و دقیق حیاتی است. تعادل خوب هم چنین جراحت ها را به ویژه در قسمت های پایین مانند پاها، زانوها و قوزک ها به حداقل می رساند. تمرینات مناسبی برای بهبود تعادل وجود دارند که می توان آنها رانجام داد.

هماهنگی چشم و دست

تنیس ورزشی است که در آن هماهنگی چشم و دست مهم است چون چشم شما می بیند و بدن و دست شما با توجه به چشم شما پاسخ و واکنش می دهد. این مهارت بسیار مهم می باشد مخصوصا برای تنیس های در سطح عالی که بازی بسیار سریع و پرشتاب است. این مهارت برای مخصوصا افراد جوان تازه کار بسیار مهم می باشد.

بیشتر بخوانید: ماهیت ورزش تنیس چیست؟

به کارگیری عضلات مختلف بدن

تکنیک‌های پایه‌ای تنیس

در تنیس همه عضلات بدن درگیر هستند و برخی‌ها فکر می‌کنند ورزش تنیس به قدرت دست و کنترل آن است در صورتی که این باور کاملا اشتباه است. درست است که دست نقش اصلی را در این ورزش ایفا می‌کند ولی به این معنی نیست که در صورتی که عضله دستتان قوی باشد قطعا همه چیز بر وفق مراد پیش خواهد رفت. شما باید همان طور که در موارد بالایی گفته شد به باشگاه بروید و عضله سازی را انجام دهید. همچنان تمارین ایستادن مستقیم به عضلات پا وابسته است که بر روی آن نیز تاکید داشتیم. کنترل و حفظ تعادل در زدن ضربه فقط به قدرت دست بستگی ندارد و همه اندام های بدن در یک ضربه وارده به توپ درگیر هستند. بنابر این سعی کنید در تمارین خود از همه عضلاتتان کار بکشید.

برترین شرکت‌های سازنده توپ تنیس (بخش اول)

ساخت عضلات و آمادگی جسمانی

همواره سعی کنید وزن خود را در ایده آل‌ترین حالت ممکن نگاه دارید. شما باید در ورزش تنیس وزن متعادلی داشته باشید تا بتوانید ضربات موثر و کنترل شده‌ای را به توپ وارد نمایید. از همان ابتدایی که شروع می‌کنید با مشورت با مربی خود به وزن ایده آل خود را برسانید و به هیچ وجه اجازه ندهید از وزن صحیح اتان دور شوید که اضافه وزن باعث برهم خوردن تعادلتان خواهد شد و عدم تعادل، این ورزش را که تا حدود زیادی به تعادل بستگی دارد را تحت الشعاع قرار می‌دهد. ساخت عضلات و آمادگی جسمانی یکی از مهمترین مسائلی است که باید در تمرینات به آن توجه نمایید چرا که ورزش تنیس آمادگی جسمانی فوق العاده را طلب می‌کند.

مهارت ها و تکنیک های ذهنی در تنیس

تکنیک‌های پایه‌ای تنیس

انگیزه

بدون انگیزه ، مهارت ها استفاده اندکی دارند. داشتن انگیزه برای تجربه چیزی دستورالعمل افراد موفق بسیاری در زمینه خودشان است. این برای بازیکنان تنیس نیز صادق است . بازیکنان جوان باید برای یادگیری مهارت ها و پیشرفت انگیزه داشته باشند. بازیکنان حرفه ای باید برای مسابقات سخت دارای انگیزه ای کافی باشند تا آنها را برنده شوند.

در تنیس فارسی بخوانید: آشنایی با زمین تنیس و تجهیزات آن

تمرکز

تمرکز و حواس جمعی نقشی مهم در بازی یک بازیکن تنیس دارد. برای داشتن تمرکز شما باید بتوانید دیگر افکار بویژه افکار منفی را حذف کنید تا حواستان پرت نشود. تمرکز در مواقع ضروری برای کسب امتیاز بسیار مهم است.
تمرکز فقط داخل زمین و در حین مسابقه مهم نیست بلکه در حین تمرین نیز اهمیت دارد. شما باید یک تمرکز کامل داشته باشید تا با تمرین منظم ، مهارت های تنیس خود را بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید: آموزش بازی و چگونگی استفاده از ضربه های مختلف

تکنیک‌های پایه‌ای تنیس

روحیه جنگندگی و رقابت

تنیس بازی فردی است و به همین علت دشوار است . زمانی که مسابقه بر وفق شما پیش نمی رود سخت تر هم می شود چون شما تنها هستید. شما باید در حین باختن روحیه رقابت خود را حفظ کنید و قافیه را نبازید. یک بازیکن جنگنده تا لحظه اخر مسابقه می جنگد و تسلیم نمی شود.

حل مسئله

در تنیس ، یک بازیکن باید بتواند نقشه بازی را عملیاتی حالا حریف هر کس می خواهد باشد. اگر چه گاهی نقشه عمل نمی کند. بر خلاف بسکتبال که مربی می تواند برای تغییر نقشه در خواست استراحت بدهد ، بازیکن تنیس باید خود راه حل ها را بیابد و تکنیک هایش را موثر کند. او باید راهی بیابد تا شتاب حریف را از او بگیرد.

امیدار هستیم خواندن این مطلب برایتان مفید بوده باشد
همچنین شما عزیزان می‌توانید از سایر مطالب آموزشی، دانستنی‌های دنیای تنیس و اخبار روز دنیای تنیس
در سایت تنیس فارسی استفاده نمایید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار