18/04/2024

اخبار تنیس | درخواست نواک جوکوویچ در استرالیا به بن بست خورد

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 25/01/2021
  • 0
درخواست نواک جوکوویچ استرالیا

به گزارش تنیس فارسیدرخواست نواک جوکوویچ در استرالیا نیز به بن بست خورد؛ پس از کش و قوس فراوان در خصوص شرایط قرنطینه تنیسورها در ملبورن استرالیا این بار نوبت مرد شماره یک تنیس جهان نواک جوکوویچ رسید تا نامه‌ای را به مسئولان برگزاری تنیس آزاد استرالیا ۲۰۲۱ بفرستد و البته این درخواست نیز به صراحت رد شد.

ورود به سایت بتکارت

درخواست نواک جوکوویچ برای تغییرات در شرایط قرنطینه بازیکنان در استرالیا

شرایط سخت قرنطینه بازیکنان تنیس در استرالیا همچنان پابرجاست و به نظر می‌رسد حواشی این دوره از تنیس آزاد استرالیا بیش از هر چیز دیگری ادامه دار شده است. مرد شماره یک تنیس جهان با ارسال نامه‌ای از مقامات تنیس استرالیا درخواست کرد تا شرایط قرنطینه را برای بازیکنان در ملبورن بهبود ببخشند. در حال حاضر ۷۲ بازیکن به دلیل آنکه در پروازهایشان به ملبورن افراد مبتلا به کرونا حضور داشته، تحت قرنطینه ۲۴ ساعته قرار گرفته‌اند و تا ۲ هفته دیگر حق خروج از اتاق‌های خود و تمرین در زمین تنیس را نخواهند داشت. تمامی بازیکنان و دست‌اندرکاران مسابقات آزاد استرالیا که مجموعاً شامل ۱۲۰۰ نفر می‌شود در روز ۸ فوریه با ۱۵ پرواز چارتر از اقصی نقاط جهان راهی استرالیا شدند. اما در سه پرواز از مبادی لس انجلس، دوحه و ابوظبی آزمایش کرونای دست کم یک نفر از مسافرین مثبت درآمد و از آنجا بود که این حواشی و داستان ها آغاز شد.

درخواست نواک جوکوویچ استرالیا

پس از انجام تست‌های چندین باره و درنظر گرفتن تمامی پروتکل‌های بهداشتی مقامات تنیس استرالیا می‌گویند در حال حاضر ۹ فرد مبتلا به کرونا در ملبورن حضور دارند که یکی از آن‌ها بازیکن است و بقیه از نفرات همراه و دست‌اندرکاران برگزاری هستند. البته اوضاع در شهر آدلاید که برای اقامت تعداد معدودی از بازیکنان شاخص در نظر گرفته شده بهتر است و آن‌ها تمرینات خود را طبق برنامه پیگیری می‌کنند.

همان طور که در اخبار تنیس سایت خواندید، برخی از بازیکنان تنیس در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام اعتراض خود را نسبت به شرایط قرنطینه اعلام داشتند که البته باز هم کار به جایی نکشید. جوکوویچ قهرمان هشت دوره مسابقات تنیس آزاد استرالیا که خود در آدلاید حضور دارد نامه‌ای برای مسئولین نوشت و خواسته‌هایی را مطرح کرد که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

– فراهم کردن امکانات و تجهیزات تمرین در تمامی اتاق‌ها

– غذای عالی در سطح مسابقات و بازیکنان

– کاهش دوره قرنطینه و انجام آزمایش‌های بیشتر کرونا برای تأیید سلامت بازیکنان

– اجازه دیدار با مربی در صورتی که آزمایش کرونای بازیکن و مربی هر دو منفی باشد

– انتقال بازیکنان به خانه‌های شخصی با دسترسی به زمین

درخواست نواک جوکوویچ استرالیا

اخبار تنیس | رافائل نادال نشان لیاقت مادرید را دریافت کرد

البته همان طور که گفته شد همانند درخواست های دیگر، این اظهارات نواک جوکوویچ نیز نادیده گرفته شد. مقامات بهداشتی ایالات ویکتوریا تأکید کرده‌اند که برای هیچکس «قوانین ویژه‌ای» در نظر نخواهند گرفت و شرایط قرنطینه تسهیل نخواهد شد. با این حال برخی معتقدند همین که بازیکنان مطرح (سه بازیکن برتر مرد‌ و زن جهان) در شهر دیگری دوره قرنطینه را سپری می‌کنند و امکانات بیشتری در اختیار آن‌ها قرار گرفته خود نشان از تبعیض در اجرای قوانین دارد. برخی دیگر هم معتقدند بازیکنان برتر اساساً نباید این امتیاز ویژه را می‌پذیرفتند و حالا که پذیرفته‌اند دیگر اعتراض آن‌ها به وضعیت بقیه بازیکنان معنایی ندارد و صادقانه نیست. به عنوان نمونه استن واورینکا قهرمان سابق مسابقات آزاد استرالیا در واکنش به نامه جوکوویچ در توئیتی کنایه‌آمیز نوشت: «از آدلاید؟ آها!»

چندی پیش نیز اعتراضات دیگری به گوش خورد که همگی با بن بست مواجه شد. یولیا پوتینتسوا، تنیس‌باز زن قزاقستانی با انتشار پستی در اینستاگرام اعتراض خود را از درون هتل محل اقامت خود در ملبورن بابت قرنطینه شدن به مدت دو هفته قبل از مسابقات اوپن استرالیا اعلام کرد. تنیس‌باز ۲۶ ساله قزاقستانی هم جزو کسانی بود که به شدت مسئولان برگزاری تنیس استرالیا را مورد انتقاد قرار داد. او معتقد است قوانین بسیار سختگیرانه در مورد قرنطینه که باعث شده ۷۲ بازیکن تنیس به اجبار در اتاق‌های خود حبس شوند، شرایط وحشتناکی را برای ورزشکاران ایجاد کرده است.

پوتینتسوا، با انتشار عکسی از خودش در هتل که در آن تابلویی را در دست گرفته و نوشت:

«ما به هوای تازه نیاز داریم»

درخواست نواک جوکوویچ استرالیا

حال باتوجه به این شرایط تنیسورها مجبور هستند که در اتاقی که در دسترسشان است، تمارین خود را برای حفظ آمادگی جسمانی حفظ کنند و در همین راستا در چند روز گذشته بسیاری از تنیس‌بازان تصاویری از خود را که در حال تمرین در اتاق‌های هتل بودند، منتشر کرده‌اند تا نشان دهند که آمادگی خود را با وجود این شرایط نیز حفظ می‌کنند. هرچند که بسیاری از آنها به این شرایط معترض هستند و اعتقاد دارند این اتفاق تأثیر زیادی روز نحوه عمکرد آنها در شروع مسابقات خواهد گذاشت. برنارد تامیچ تنیس‌باز استرالیایی و نامزد او که با هم در قرنطینه در هتل هستند نیز به این موضوع اعتراض کرده بودند که شرایط سختی وجود دارد و حتی از نظر بهداشتی نیز به مواردی در هتل‌ها اعتراض کرده بودند که با وجود این مسائل برخی نکات بهداشتی رعایت نمی‌شود.

در هر ترتیب و با این اعتراض‌ها نیز به نظر نمی‌رسد که مسئولان تغییری در شرایط قرنطینه بازیکنان تنیس ایجاد کنند و بازیکنان به ناچار مجبور هستند تا این شرایط را پشت سر بگذارند تا پس از گذراندن تست‌های مربوط به ویروس کرونا، از سلامتی‌اشان اطمینان حاصل شود. حال باید دید طی روزهای آتی آیا تغییری در شرایط قرنطینه بوجود خواهد آمد یا این وضعیت کماکان ادامه خواهد یافت. البته صحبت‌هایی نیز طی ساعات اخیر مطرح شده که مسئولین در تلاش هستند شرایطی را فراهم کنند تا این ۷۲ بازیکن بتوانند در داخل قرنطنیه به برخی امکانات تمرینی دسترسی پیدا کنند. اما هنوز خبری بصورت رسمی در این باره منتشر نشده است.

نمونه‌ای از مطالب آموزشی ورزش تنیس که در سایت می‌توانید بخوانید:

علاوه بر اخبار تنیس، در صورت علاقه به آموزش تنیس، مقالات تنیس فارسی بهترین انتخاب برای شماست
همچنین برای شرط بندی مسابقات تنیس در معتبرترین سایت ایرانی همراه ما باشید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار