29/03/2024

رافائل نادال قهرمان مسابقات تنیس اوپن مکزیک شد

  • توسط سروش
  • 03/03/2020
  • 0
رافائل نادال

رافائل نادال ، تنیسور شماره ۲ جهان اولین عنوان قهرمانی تور ATP خود را بدست آورد و در ۲ ست متوالی و با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ پیروزی آسانی را مقابل تیلور فریتز در فینال مسابقات تنیس اوپن مکزیک داشت.

قهرمانی رافائل نادال در مکزیک

این تنیسور ۳۳ ساله بعد از شکست ماه گذشته در مرحله یک چهارم نهایی تنیس اوپن استرالیا، اولین تورنمنت خود را تجربه می‌کرد و در کل طول هفته یک ست را هم واگذار نکرد و آمار خود را در کل طول این رقابت‌ها به ۱۹ پیروزی و ۲ شکست ارتقا داد. او پس از قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۳ سومین قهرمانی خود را در مسابقات تنیس اوپن مکزیک بدست آورد. رافائل نادال پس از قهرمانی در این مسابقات اظهار داشت:

نمی‌توانم خوشحالی خود را وصف کنم. من از ابتدا تا انتهای یک رویداد بزرگ حضور داشتم. آکاپولکو اولین عنوان قهرمانی بزرگی است که در طول دوران حرفه‌ای خودم بدست آوردم بنابراین حضور پس از ۱۵ سال در این مکان شگفت‌انگیز بود. زبان از قدردانی مردمی که در هر یک از بازی‌ها یک دیدار خانگی را برای من تداعی می‌کردند قاصر است.

نادال هیچ زمانی را برای شکست دادن فریتز از دست نداد و این اولین تقابل میان این دو بازیکن بود. قهرمان ۱۹ دوره گرند اسلم بدون این‌که حریف به او فشاری وارد کند دچار ۸ اشتباه در این بازی شد و فقط به یک ایس نیاز داشت اما در گیم پایانی ست دوم توانست امتیاز قهرمانی را به دست بیاورد. نادال این پیروزی را با یک سرو بی‌نقص که فریتز نتوانست کاری در مقابل آن انجام دهد به دست آورد و هشتاد و پنجمین عنوان قهرمانی دوران بازیگری خود را بدست آورد. بعد از مسابقات تنیس اوپن استرالیا، رافائل نادال عنوان تنیسور اولی جهان را به نواک جوکوویچ داد و در آن مسابقات تنیسور صربستانی هشتمین عنوان قهرمانی خود را بدست آورد.

رافائل نادال

نادال با این قهرمانی آکاپولکو می‌توانست عنوان تنیسور اولی جهان را بار دیگر بدست آورد اما این شرایط وقتی به وجود می‌آمد که نواک جوکوویچ نمی‌توانست به فینال مسابقات دوبی برسد.

نواک جوکوویچ با شکست استفانوس تسیتسیپاس در ۲ ست و با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ و بالا بردن جام قهرمانی دوبی، نوار پیروزی‌های متوالی خود را به ۲۱ رساند. نادال برای پیروزی در ست اول ۸ امتیاز پایانی را بدست آورد. او با شکستن سرو فریتز در گیم نهم کنترل بازی را بدست گرفت و ۵-۴ پیش افتاد. سپس او بار دیگر سرو برای ست را بدست آورد و چهارمین امتیاز متوالی را کسب کرد. در جریان بدست آوردن آخرین امتیاز ست او سروی را انجام داد که فریتز تقریباً بعید بود آن را برگرداند.

نادال در ست دوم دو بار سرو فریتز را شکست که گیم پنجم و به دست آوردن برتری ۳-۲ از آن جمله بود. او یک بار دیگر سرو فریتز را شکست تا برتری ۵-۴ را بدست آورد و سپس سرو پایانی بازی را بدست آورد. نادال حالا هفدهمین عنوان قهرمانی سال‌های متوالی خود را بدست آورده است. در فینال بانوان نیز، هیسر واتسون سید هفتمی اولین عنوان قهرمانی WTA خود را در سه سال گذشته بدست آورد و در سه ست و با نتایج ۶-۴، ۶-۷ (۶/۸) و ۶-۱ توانست مقابل تنیسور نوجوان کانادایی، لیلا فرناندز به برتری برسد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار