28/03/2024

فدرر: می‌خواهم قهرمان المپیک شوم

  • توسط فرزین
  • 07/07/2020
  • 0

راجر فدرر، ستاره دنیای تنیس در مصاحبه ای اعلام کرد که دلش برای رقابت های ویمبلدون که به خاطر پاندمی ویروس کرونا  لغو شد، تنگ شده ولی امیدوار است که بتواند در رقابت های سال بعد بازی کند.

ستاره 38 ساله در طول امسال، 2 عمل جراحی انجام داد و پیش از این اعلام کرده بود که تا پایان سال بازی نخواهد کرد. قرار بود این هفته، دومین هفته رقابت های ویمبلدون باشد، رقابتی که فدرر در آن با 8 قهرمانی رکورددار است ولی تورنومنت ها برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم، به علت پاندمی ویروس کرونا لغو شد.

فدرر در مراسم معرفی برند « راجر سنتر کورت» که کفش های ورزشی با برند او می‌سازد، در رابطه با شرایط اخیرش گفت:” شخصا از اینکه مدتی طولانی در یک مکان بودم لذت بردم و چنین چیزی را شاید 25 سال بود که تجربه نکرده بودم.”

ولی البته که دلم برای ویمبلدون تنگ شده، البته که دوست داشتم الان که هفته دوم رقابت ها قرار بود باشد، در وسط زمین و در حال بازی کردن بودم. مشخصا یکی از بزرگترین اهداف من همین است و به همین علت است که سخت در تلاش هستم و خودم را آماده 20 هفته رقابت کرده ام. علت همه این ها این است که امیدوارم در ویمبلدون سال بعد شرکت کنم.”

فدرر همچنین مدعی شد که شیوع کرونا و قرنطینه پس از آن، به او فرصت داد که جراحی زانوهایش را به بهترین شکل پشت سر گذاشته و به خوبی ریکاوری کند، هر چند که او به خوبی می‌داند که برای بازگشت به زمین باید صبور باشد. او ادامه داد:” با توجه به عمل‌هایی که انجام داده ام، در حال حاضر باید صبور باشم که بدانم می‌توانم ادامه بدهم یا نه. گفتنش راحت است ولی بازگشت به میادین، راهی طولانی است و باید صبور بود. ما در کوه ها خودمان را قرنطینه کرده بودیم و هیچکس را در این مدت ندیدیم. سه ماه پدر و مادرم را هم ندیدم، خیلی سفت و سخت و جدی با این موضوع برخورد کردیم.”

رقابت های ATP و WTA در ماه آگوست فعالیت خود را دوباره شروع خواهند کرد، هر چند که چندین بازیکن حرفه ای که در این رقابت ها حضور خواهند داشت، اخیرا به کرونا مبتلا شده اند. فدرر ممکن است که به خاطر غیبتش در این رقابت ها رکوردش را نیز از دست بدهد. رافا نادال، رقیب دیرینه او، تنها یک قهرمانی با او فاصله دارد.

رقابت های اوپن آمریکا اولین رقابتی است که در شروع دوباره مسابقات تنیس برگزار خواهد شد. این دیدارها در 31 آگوست در نیویورک و پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود. پس از آن، رقابت های اوپن فرانسه برگزار می‌شوند و این در حالیست که هواداران اجازه حضور در این بازی ها را خواهند داشت.

تاره سوئیسی همچنین امیدوار است که سال بعد و در رقابت های المپیک 2021 توکیو در ژاپن، بتواند اولین مدال طلا را به دست آورد.فینال المپیک، درست یک هفته پیش از تولد 40 سالگی فدرر برگزار می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار