29/03/2024

جوایز مسابقات اپن آمریکا در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرد

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 10/08/2020
  • 0

 به نظر می‌رسد سال پرتلاطم دنیای ورزش همچنان به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و ورزش تنیس نیز ازین قاعده مستثنی نیست. این بار میزان جوایز نقدی مسابقات اپن آمریکا ۲۰۲۰ اعلام گردید که کاهش بسیار زیادی را نسبت به سال قبلی دارد.

مسابقات اپن آمریکا ۲۰۲۰  ؛ بالاخره مسابقات تنیس نیز برگزار خواهد شد؟

مسابقات تنیس که برگزاری آن به صورت دقیق در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و تاکنون دو بار به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو و تاریخ آن جا به جا شده است، این بار میزان جوایز مسابقات اوپن آمریکا را تحت الشعاع قرار داد که با کاهش جوایز این تورنومنت همراه شد. امسال قرار است در مجموع ۵۳/۴ میلیون دلار در مسابقات این دوره به بازیکنان جایزه نقدی اعطا شود که این رقم ۹۵ درصد جوایز سال گذشته است و حدود ۸۵۰ هزار دلار کمتر از سری گذشته سال ۲۰۱۹ می‌باشد. بد نیست بدانید قهرمانان رده انفرادی در بخش مردان و زنان هر کدام ۳ میلیون دلار جایزه دریافت می‌کنند که این رقم ۸۵۰ هزار دلار کمتر از دوره قبلی است. اما جایزه نقدی دور نخست نسبت به سال گذشته با پنج درصد افزایش به ۶۱۰۰۰ دلار رسیده که این مبلغ در سال گذشته ۵۸۰۰۰ دلار بوده است ضمن این که جوایز دورهای دوم و سوم همانند دوره قبل و تغییری نکرده است.

مسابقات اپن آمریکا

در زیر می‌توانید میزان جوایز در رده انفرادی را بر اساس رده و میزان جایزه مشاهده فرمایید:

قهرمان: ۳/۰۰۰/۰۰۰ دلار — نایب‌قهرمان: ۱/۵۰۰/۰۰۰ دلار — نیمه‌نهایی: ۸۰۰/۰۰۰ دلار — یک‌چهارم نهایی: ۴۲۵/۰۰۰ دلار — چهارم: ۲۵۰/۰۰۰ دلار — سوم: ۱۶۳/۰۰۰ دلار — دوم: ۱۰۰/۰۰۰ دلار — نخست: ۶۱/۰۰۰ دلار

فدراسیون جهانی تنیس دلیل این کار را شرایط فعلی و فعالیت کم تنیسورها و همچنان برگزاری مسابقات بدون تماشاگر و دیگر مواردی که می‌تواند خسارات مالی را به همراه داشته باشد، اعلام کرده است. البته هنوز برگزاری مسابقات به صورت قطعی مشخص نیست. بد نیست بدانید همچنین مدیر فدراسیون تنیس کشور آمریکا اعلام کرده که مبلغ حدود ۸ میلیون دلار برای بازیکنان متضرری که ویروس کرونا زندگی و سلامت آنها را تحت الشعاع قرار داده درنظر گرفته و قصد دارد به میزان یکسان بین تنیسورهای زن و مرد تقسیم کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار