24/04/2024

مسابقات تنیس کلاسیکِ سیلیکون ولی؛ صعود آرینا سابالنکا به دور بعد

  • توسط سروش
  • 03/08/2019
  • 0

رقابت های کلاسیکِ تنیس سیلیکون ولی، که تنها در بخش بانوان (رقابت های انفرادی و دوبل) برگزار می‌شود، از چند روز گذشته در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیای آمریکا آغاز شده است. آرینا سابالنکا با پیروزی مقابل حریفش راهی دور بعد شد.

صعود آرینا سابالنکا به دور بعد تنیس سیلیکون ولی

در روز پنج شنبه (۱ اگوست) با برگزاری دیدارهای مرحله یک هشتم، چهره تنیسورهای راه یافته به دور یک چهارم پایانی نیز مشخص گردید که در میان آن ها نام های بزرگی چون الینا اسویتولینا از اوکراین و آرینا سابالنکا از بلاروس نیز دیده می‌شود. این دو تنیسور به ترتیب سیدهای اول و دوم این مسابقات به حساب می آیند که توانسته‌اند به جمع هشت بازیکن پایانی این رقابت ها راه یابند. اسویتولینا در مرحله یک هشتم توانست با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۳ و ۶-۱ مقابل داریا کاسات‌کینا از کشور روسیه به پیروزی برسد و آرینا سابالنکا نیز برابر کوکو واندویگ از آمریکا با حساب ۲-۰ و با نتایج مشابه ۶-۳ به برتری رسید تا دو سید نخست این بازی ها هنوز در جدول رقابت های سیلیکون ولی باقی بمانند. بدین ترتیب در مرحله یک چهارم پایانی و در روز جمعه (۲ آگوست) الینا اسویتولینا برابر ماریا ساکاری از یونان و آرینا سابالنکا هم مقابل کارلا سوارز ناوارو از کشور اسپانیا قرار خواهند گرفت. ناوارو در دور قبل توانسته بود، بتانی ماتک-ساندزی را شکست بدهد که در دور نخست موفق به حذف ونوس ویلیامز سرشناس شده بود.

آرینا سابالنکا

اسویتولینا که یکی از برترین تنیسورهای زن حال حاضر دنیا محسوب می‌گردد که در ماه گذشته و در مسابقات گرند اسلم ویمبلدون توانسته بود تا مرحله نیمه نهایی این رقابت ها نیز بالا بیاید. او در این مرحله با شکست برابر سیمونا هالپِ رومانیایی که در نهایت توانست به مقام قهرمانی این مسابقات برسد، از راهیابی به بازی پایانی و افتخارآفرینی در ویمبلدون باز مانده بود. اسویتولینا در مرحله یک شانزدهم رقابت های سیلیکون ولی با قرعه استراحت مواجه شده بود و در واقع جدال او با تنیسور روس، اولین دیدار او پس از رقابت های ویمبلدون به حساب می آید.

تنیسور سرشناس اوکراینی پس از اولین بازی و پیروزی خود در این تورنمنت تنیس گفت:

شرایطم برای اولین بازی که در این مسابقات انجام دادم، کاملا خوب بود. سال موفقیت آمیزی را تاکنون پشت سر گذاشته ام و از حالا برای رقابت های بعدی که انتظارم را می کشد، هیجان زده هستم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار