26/04/2024

اشلی بارتی: تمام کردن فصل ۲۰۱۹ به‌عنوان نفر اول رنکینگ، هدف اصلی من نیست

  • توسط سروش
  • 25/09/2019
  • 0

اشلی بارتی ، تنیسور شماره یک جهان، درباره عملکرد خودش در فصل مسابقات تنیس هاردکورت در آمریکای شمالی صحبت کرده و به مسیر طولانی‌اش تا انتهای فصل نگاه انداخته است. در در آینده نزدیک باید در مسابقات WTA Finals در شهر شنژن و همچنین تورنومنت فد کاپ شرکت کند.

مصاحبه اشلی بارتی

اشلی بارتی که هم‌اکنون در رده نخست رنکنیگ WTA قرار دارد احتمالا فصل ۲۰۱۹ را در همین رده به پایان خواهد رساند. در این صورت بارتی اولین تنیسور زن استرالیایی لقب خواهد گرفت که موفق به انجام این کار می‌شود. بارتی، قهرمان فعلی رویداد رولان گاروش در حاشیه مسابقات اوپن ووهان به خبرنگاران گفته است که قصد ندارد در برنامه خود برای بالا بردن امتیازاتش تا پایان فصل تغییری ایجاد نماید. صحبت‌های بارتی به‌صورت زیر است:

فکر می‌کنم هدف نداشتن نیز خود یک هدف است. ما خودمان را در موقعیت‌هایی قرار داده‌ایم که احتمالاتی وجود دارد. من برنامه خودم برای شش ماه آخر امسال را به‌خوبی از قبل برنامه‌ریزی کرده‌ام. فکر نمی‌کنم برای هدف خاصی در آن تغییر ایجاد کند. من قرار است در چند رویداد بعدی بیشترین تلاش خودم را در زمین نشان بدهم. اگر شد که شد و اگر نشد هم اشکالی ندارد. قرار داشتن در رتبه اول WTA در آخر سال قرار نیست در نحوه استراحت یا ریکاوری من یا تمریناتم به ‌منظور آماده شدن برای سال بعد تاثیری بگذارد.

اشلی بارتی به اولین تنیسوری تبدیل شد که پس از یو اس اوپن ۲۰۱۹ مجوز حضور در تورنومنت Shiseido WTA Finals Shenzhen  را کسب می‌کند. این تنیسور ۲۳ ساله همچنین باید پس از اتمام فصل WTA  نیز به میدان برود و استرالیا را در فینال مسابقات Fed Cup برابر فرانسه رهبری کند. این رویداد از تاریخ نهم تا دهم ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

اشلی بارتی

بارتی در این رابطه گفت:

راستش را بخواهید فکر می‌کنم بعد از یو اس اوپن مسابقات سوت و کور بوده است. من هفته بسیار آرامی را در خانه سپری کردم. فکر می‌کنم تنها برای هفت روز در خانه بودم. اینکه بتوانید در کنار خانواده آرامش کسب کنید و اندکی به تمرین بپردازید خیلی خوب است. بله، بسیار ساکت و بسیار آرامش‌بخش بود و تنها از این مطمئن شدم که بدنم روبه‌راه است و اینکه بتواند این پنج، شش هفته انتهایی فصل را پشت سر بگذارد. می‌دانم هنوز چهار تورنومنت باقی مانده است. به‌دنبال حفظ آمادگی و ارائه بهترین عملکردم در هرکدام از این تورنومنت‌ها که بتوانم هستم.

اشلی بارتی که سال ۲۰۱۷ در فینال و سال گذشته در مرحله نیمه نهایی تنیس ووهان حضور داشت در اولین دیدار خود در این رویداد باید قرعه‌اش در مسابقات فد کاپ را بازی کند. او به مصاف تنیسور شماره یک فرانسه یعنی کارولین گارسیا خواهد رفت. بارتی که شش ماه اول فصل را عالی سپری کرد و در رولان گاروس، میامی و برمینگام به قهرمانی رسید به‌دنبال آن است تا یک‌ بار دیگر در زمین‌های سخت تنیس عملکرد خوبی داشته باشد. او در رابطه با عملکردش در مسابقات تابستانی آمریکای شمالی که طی آنها در مرحله اول تورنتو شکست خورد، به نیمه نهایی سینسیناتی رسید و در مرحله یک شانردهم یو اس اوپن از دور رقابت کنار رفت چنین گفت:

فکر می‌کنم واضح است که عملکردم در مسابقات تورنتو تاحدودی ناامیدکننده بود. اما به نظرم ما فهمیدیم که شاید کمی در آن مسابقات کم‌کاری کرده باشیم. نتوانستیم از همان ابتدا در تورنومنت جا بیفتیم. مبارزه در مراحل ابتدایی تورنومنت‌ها بعضی اوقات سخت است. فکر می‌کنم در سینسیناتی با گذشت هر مسابقه بهتر و بهتر شدم. آنجا هنوز جا برای پیشرفت وجود داشت. فکر می‌کنم در یو اس اوپن توانستم بیشتر و بیشتر پیشرفت کنم. در هر مسابقه عالی نبودم اما حقیقتش این برای من اهمیت چندانی ندارد. توانستم در چند بازی به پیروزی برسم تا یک‌بار دیگر در مرحله چهارم حضور پیدا کنم و به هفته دوم یک گرند اسلم برسم. در نهایت، ما نکات مثبت را از فصل مسابقات آمریکا و این فصل برداشت می‌کنیم و به سمت همان دوره موفق قبلی تلاش خود را ادامه می‌دهیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار