29/03/2024

پترا کویتووا کار خود در مسابقات تنیس اوپن ووهان را با پیروزی آغاز کرد

  • توسط سروش
  • 25/09/2019
  • 0

پترا کویتووا ، قهرمان دو دوره مسابقات تنیس اوپن ووهان پس از غلبه بر پولونا هرکوگ در دو ست پیاپی به مرحله سوم این مسابقات صعود کرد.

پیروزی پترا کویتووا

قهرمان اسبق دو دوره اوپن ووهان به‌نظر توانسته راه و روش پیروزی در این تورنومنت را به‌خاطر بیاورد. او برای آغاز کار خود در تورنومنت امسال و عبور از سد پولونا هرکوگ تنها به دو ست احتیاج داشت. پترا کویتووا پس از این دیدار در گفتگو با wtatennis گفت:

من از پیروزی خودم خوشحال هستم. این مسابقه سخت بود و خوشحالم که توانستم پس از تمام چیزهایی که پشت سر گذاشتم به پیروزی برسم. این یک شروع خوب است.

مسابقات تنیس ووهان چین یکی از پرخاطره‌ترین رویدادها برای پترا کویتووا محسوب می‌شود. او در در پنج دوره اخیر این تورنومنت به دو قهرمانی، در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶، دست یافته بود و دارای رکورد ۱۴ پیروزی در برابر تنها سه شکست است. بدین ترتیب، این مسابقات مکان مناسبی برای تنیسور اهل جمهوری چک است تا روند خوب خود را مجددا پیدا کند. پترا کویتووا پس از سپری کردن یک نیم‌فصل هیجان‌انگیز که با قهرمانی‌اش در مسابقات سیدنی و اشتوتگارت و همچنین حضور در دیدار نهایی اوپن استرالیا به‌خاطر مانده، با شروع فصل مسابقات آمریکای شمالی به‌علت مصدومیت ساعد دست، در عملکرد خود دچار مشکل شد. او تنها در دو تورنومنت به میدان رفت که در مرحله اول تنیس سینسیناتی و همچنین در دور دوم یو اس اوپن توسط حریفانش حذف شد. اما در ووهان، کیوتوا مجبور شد در ست اول که بسیار نزدیک دنبال می‌شد، سطحی بالاتر از هرکوگ ارائه کند. در ست نخست هیچ بریک پوینتی از طرف دو بازیکن دیده نشد و در نهایت پترا کویتووا موفق شد در تای بریک به پیروزی برسد. پس از آن بود که کنترل بازی را در اختیار گرفت و در نهایت موفق شد هرکوگ را با نتایج ۷-۶ (۶)، ۶-۳ از پیش رو بردارد.

پترا کویتووا

دیدار مرحله دوم پترا کویتووا و هرکوگ تقریبا مشابه با تنها رویارویی اخیر دو بازیکن پیش رفت. در این مسابقه که بیشتر از هفت سال پیش برگزار شده بود، کویتووا موفق شد در مسابقات سال ۲۰۱۲ یو اس اوپن هرکوگ را با نتایج ۷-۶ (۶)، ۶-۱ از پیش رو بردارد. تقریبا مشابه همان دیدار، هردو بازیکن از همان شروع دیدار پابه‌پای هم آمدند و هیچکدام به دیگری فرصت بریک کردن ندادند. کویتووا که به‌عنوان نفر دوم سرویس می‌زد در ادامه با فشار روی اسکوربورد مواجه شد اما به تعقیب حریف ادامه تا وقتی که بازی ۴-۵ به نفع هرکوگ بود با سرو خود یک گیم گرفت و در گیم بد هم ۳۰-۰ از او عقب افتاده بود نتیجه را ۶-۶ مساوی کرد تا بازی به تای بریک کشیده شود. هرکوگ فشار خوبی به کویتووا آورده بود و حتی وقتی بازی ۶-۵ بود یک ست پوینت داشت اما تنیسور اهل چک ورق را برگرداند و با یک تاکتیک سرویس و والی خوب پس از ۶۲ دقیقه در ست اول به پیروزی رسید. اما در ست دوم با وجود آنکه هرکوگ در نزدیک تور برابر قهرمان دو دوره گرند اسلم عملکرد خوبی ارائه کرد، کویتووا کار بسیاری راحتی در پیش داشت. او پس از یک ساعت و چهل و سه دقیقه پیروزی را با کسب سومین مچ پوینت از آن خود کرد. او در کنفرانس خبری گفت:

قطعا عملکرد خوبی داشتم مخصوصا در ست اول زمانی که سرویس می‌زدم و سپس در تای بریک عقب افتادم اما بازهم توانستم هرطور شده در آن ست پیروز شوم. دقیقا مطمئن نیستم چه اتفاقی افتاد اما فکر کنم برای هر امتیاز تلاش زیادی کردم. احتمالا همین امر تفاوت را در ست اول رقم زد و البته در ست دوم هم کلیدی بود.

پترا کویتووا در ادامه باید برای تعیین برنده دیدار بین قهرمان اسبق یو اس اوپن، اسلون استیفنز و سید دهم، وانگ یافان چین منتظر بماند تا در یک چهارم نهایی برابر یکی از این دو نفر قرار بگیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار