18/04/2024

شهر بوستون به ‌عنوان میزبان دوره بعدی تورنومنت لیور کاپ انتخاب شد

  • توسط سروش
  • 25/09/2019
  • 0

تورنومنت لیور کاپ ۲۰۲۰ در شهر بوستون برگزار خواهد شد. بوستون مرکز ایالت ماساچوست در آمریکا است و یکی بزرگترین شهرهای ورزشی جهان محسوب می‌شود. دوره بعدی مسابقات لیور کاپ از تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ تا ۲۷ام همین ماه تنیس ‌بازان برتر دنیا را گرد هم خواهد آورد.

برگزاری لیور کاپ در بوستون

طرفداران ورزشی از سرتاسر دنیا با شور و حرارت خاصی تیم‌های ورزشی شهر بوستون را که در رشته‌های ورزشی مختلف شرکت دارند پیگیری می‌کنند. این تیم‌ها شامل بوستون بروینز (هاکی روی یخ)، بوستون سلتیکس (بسکتبال)، بوستون رد ساکس (بیسبال) و نیو انگلند پتریتس (فوتبال آمریکایی) می‌شوند. حالا با ورود تورنومنت تنیس لیور کاپ، ورزش تنیس نیز بعد تازه‌ای به شهرت ورزشی این شهر قدیمی خواهد بخشید. سال بعد چهارمین دوره لیور کاپ برگزار خواهد شد که در آن بهترین بازیکنان در قالب تیم منتخب اروپا و تیم منتخب جهان طی رقابتی که سه روز طول می‌گشد به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. مسابقات لیور کاپ به ‌منظور بزرگداشت اسطوره‌های ورزش تنیس برگزار می‌شود. شهر بوستون آخرین‌بار در سال ۱۹۹۹ میزبان یک تورنومنت تنیس حرفه‌ای بود و طی آن مارات سافین برای کسب یک قهرمانی تور ATP گرگ رودسکی را شکست داده بود. کاپیتان تیم منتخب اروپا بیورن بورگ و کاپیتان تیم منتخب جهان یعنی جان مک‌انرو تایید کردند که سال بعد نیز نقش خود در این مسابقات را حفظ خواهند کرد. مک‌انرو در این رابطه گفت:

بوستون یک شهر ورزشی شگفت‌انگیز است و من انتظار دارم که هواداران زیادی برای حمایت از تیم جهان به ورزشگاه بیایند. لیور کاپ ۲۰۱۸ به لطف شور و شوق جمعیت تماشاگران بسیار نزدیک بود. بوستون نیز قطعا همین سنت را در تی دی گاردن، یکی از بهترین ورزشگاه‌های سراسر دنیا ادامه خواهد داد.

ورزشگاه تی دی گاردن، خانه تیم سلتیکس در لیگ NBA و همچنین محل برگزاری بازی‌های تیم بروینز در لیگ NHL، بزرگترین مکان مخصوص ورزش و سرگرمی در نیو انگلند است و به‌خاطر کنسرت‌های موسیقی مشهور و رویدادهای ورزشی‌اش سالانه میزبان بیشتر از ۳.۵ میلیون نفر است.

لیور کاپ

مسابقات تنیس لیور کاپ با الهام از اسطوره استرالیایی دنیای تنیس یعنی راد لیور تأسیس شده است. راد لیور در سال‌های ۱۹۶۲ و ۱۹۶۹ موفق شده بود در یک فصل تنیس دو گرند اسلم را فتح کند. لیور که خود از قدیم ساکن کارلزبد در کالیفرنیا بوده است اینطور صحبت کرد:

از اینکه می‌بینم چهارمین دوره از لیور کاپ در شهر بوستون برگزار خواهد شد خوشحال هستم. بوستون یک شهر خارق‌العاده است که در تاریخ، رشته‌های ورزشی و فرهنگ باریشه است. نمی‌توانم برای بازگشت به این شهر به‌منظور برگزاری مسابقات تنیس صبر کنم. این قطعا یک فصل به‌یادماندنی دیگر در تکامل قابل توجه رویداد تنیس لیور کاپ خواهد بود.

از زمان برگزاری اولین دوره از لیور کاپ در سال ۲۰۱۷ در شهر پراگ، جمهوری چک، این رویداد در سال ۲۰۱۸ در شیکاگو و در سال جاری نیز در ژنو، پایتخت کشور سوییس برگزار شده است. با توجه به ماهیت این تورنومنت، شهر محل برگزاری آن هم سالانه از جایی در اروپا به یک کشور غیراروپایی منتقل می‌شود. اما در مسابقات امسال، روز یکشنبه در ژنو، تیم منتخب اروپا موفق شد در پایان جدالی جذاب و نفسگیر سومین قهرمانی پیاپی خود را کسب کند. الکساندر زورف برای دومین سال پیاپی توانست آخرین مسابقه تورنومنت را با پیروزی پشت سر بگذارد تا تیم اروپا در خانه خود با نتیجه نهایی ۱۳-۱۱ پیروزی را جشن بگیرد. زورف میلوش رائونیک از تیم منتخب جهان را با نتایج ۶-۴، ۳-۶، ۱۰-۴ از پیش رو برداشت. هرکدام از اعضای تیم برنده ۲۵۰ هزار دلار دریافت کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار