25/04/2024

الینا اسویتولینا به دور دوم اوپن گوانگژو راه یافت

  • توسط مینا
  • 18/09/2019
  • 0

الینا اسویتولینا ، موفق شد حریفش، دالیلا یاکوپوویچ، را با نتایج ۶-۳ و ۶-۳ در یک ساعت و نه دقیقه در مسابقات اوپن گوانگژو شکست بدهد.

پیروزی الینا اسویتولینا در تنیس گوانکژو

الینا اسویتولینا پس از این مسابقه گفت:

من مجبور بودم تا با توجه به برنامه‌ای که برای بازی‌ام داشتم خونسرد باشم. هوا بسیار مرطوب و گرم بود. نمی‌خواستم که برای مدتی طولانی در آنجا باشم. سعی کرده بودم که مقداری از انرژی‌ام را پس از بازی‌های سختی که در ژنگژو داشتم، ذخیره کنم.

الینا اسویتولینا در این دیدار بسیار بی نقص عمل کرد و ۸۱ درصد از امتیازاتش را از دریافت‌های اولش بدست آورد. یاکوپوویچ با رکورد ۴ برد و ۱۵ باخت در مسابقات WTA سال ۲۰۱۹ و ۱۱ برد و ۲۹ باخت در مجموع بازی‌های امسال وارد این مسابقات شد. او با این تصور که الینا اسویتولینا از مرحله نیمه نهایی یو اس اوپن و یک چهارم نهایی ژنگژو پا به این مسابقه گذاشته و احتمالا با خستگی بسیاری وارد این رقابت‌ها می‌شود در مقابل حریفش قرار گرفت. بانوی شماره سه جهان فهمید که باید اقتدارش را به یوکوپوویچ نشان بدهد و این کار را با بالا بردن سرعتش در زدن ضربات زمینی و سروهایش به حریفش نشان داد. اسویتولینا در گیم نخست بازی برک شد اما خیلی زود به بازی برگشت و موفق شد در گیم چهارم رقیبش را برک کند و نتیجه بازی را ۲-۲ مساوی کند.

بعد از آن اسویتولینا در ادامه ست تنها یک گیم از دست داد و با پیروزی در چهار گیم باقی‌مانده با حساب ۶-۳ در ست اول بازی برنده شد. بانوی سابق شماره ۶۹ جهان اما در ست دوم هم به بازی برنگشت و با فورهندهای قدرتی اسویتولینا به زحمت افتاد. یاکوپوویچ حتی دو بار در برابر مچ پوینت‌های الینا اسویتولینا دفاع کرد اما در نهایت مقابل او شکست خورد. اسویتولینا در مرحله بعد باید به مصاف ماری بوزکووا برود. او در دیدار قبل خود برابر ژون فانگ یینگ از چین، موفق شد با نتایج ۶-۳، ۲-۶ و ۷-۶ به پیروزی برسد.

الینا اسویتولینا

الینا اسویتولینا که بازی این تنیسور ۲۱ ساله اهل جمهوری چک را در مرحله نیمه نهایی مسابقات اوپن تورنتو تماشا کرده بود گفت:

بازی با او بسیار سخت است. او توپ های زیادی از عقب زمین دریافت می‌کند و من باید در بازی برابر او هوشیار باشم.

در یکی دیگر از دیدارهای دور اول این مسابقات، پنگ شوای در دیداری تمام چینی با نتایج ۷-۵ و ۶-۲ مقابل شانس دوم و مدافع عنوان قهرمان یعنی وانگ کیانگ به پیروزی رسید. بانوی سابق شماره ۱۴ جهان بعد از نزدیک به یک سال مصدومیت به روزهای خوبش بازگشته و هفته گذشته هم تا نیمه نهایی تورنمنت نانچانگ پیش رفت. با این حال بانوی شماره یک تنیس چین که تا یک چهارم نهایی یو اس اوپن هم پیش رفته بود حرفی برای گفتن نداشت. ژانگ شوای، شانس چهارم قهرمانی در این رقابت‌ها که در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ هم قهرمان این مسابقات شده بود با نتایج ۶-۲ و ۶-۴ موفق به پیروزی برابر کاترینا کوزلووا شد.

شانس سوم قهرمانی در این رقابت‌ها یعنی سوفیا کنین هم موفق شد تا نتایج ۶-۴ و ۶-۲ لورا سیگموند را شکست دهد و پیروزی‌اش در یو اس اوپن را برابر این تنیسور تکرار کند. ژنگ سای‌سای، شانس ششم قهرمانی هم به سختی و با نتایج ۶-۷، ۷-۶ و ۶-۱ دوان یینگ یینگ را شکست داد. کاتارینا زاواتسکای اوکراینی هم موفق شد تا در طولانی‌ترین بازی فصل WTA تاکنون، طی سه ساعت و ۲۷ دقیقه با نتایج ۵-۷، ۷-۶ و ۶-۴ مقابل فیونا فرو به برتری دست یافت. کاترینا سینیاکووا و آنا بلینکووا هم با کناره‌گیری رقیبایشان به آسانی راهی دور دوم رقابت‌ها شدند. سینیاکووا پیش از کناره‌گیری النا ریباکینا با حساب ۶-۱ و ۳-۱ از او پیش بود. بلینکووا هم در حالی‌که بازی با نتایج ۲-۶، ۶-۱ و ۴-۱ به سود خودش دنبال می‌شد، با کناره‌گیری سارا سوریبس تورمو برنده این بازی شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار