25/04/2024

یکه تازی فرانسوی ها در مسابقات تنیس اوپن موزل

  • توسط مینا
  • 18/09/2019
  • 0

ریچارد گاسکه در هشت رویداد از ۱۰ تورنومنت اخیر اوپن موزل فرانسه به پیروزی رسیده است. سه شنبه شب، این تنیسور با حمایت هواداران هم‌وطن خود شروع نه چندان خوبی برای ارتقا این رکورد داشت.

پیروزی ریچارد گاسکه

ریچارد گاسکه ، شماره ۷ سابق رنکینگ تنیس مردان در مرحله اول مسابقات تنیس ۲۵۰ امتیازی موزل از جانب حریفش، مارسل گرانولرز تحت فشار زیادی قرار گرفته بود اما ریچارد گاسکه در نهایت موفق شد از شکست بگریزد و رقیب اسپانیایی خود را با نتایج ۴-۶، ۷-۶ (۵)، ۶-۴ از پیش رو بردارد. این بازیکن ۳۳ سال، پیش از این در سال ۲۰۰۴ و زمانی که تنها هجده ساله بود موفق شده بود در شهر متز به فینال برسد. گاسکه برای پیروزی در این دیدار به دو ساعت و سی و پنج دقیقه زمان نیاز داشت. نکته جالب درباره این بازیکن کهنه‌کار فرانسوی آن که ریچارد گاسکه از ۱۵ قهرمانی خود در تور ATP، پنج ‌تا را در خاک فرانسه به‌دست آورده است. او که اکنون در رده ۴۱ جهان قرار دارد در حالی پا به میادین تنیس اوپن موزل گذاشت که قبل از این در اوپن غرب و جنوب در سینسیناتی به مرحله نیمه نهایی رسیده بود.

تنها بریک بازی در ست سوم و زمانی که نتیجه ۳-۳ بود رخ داد. گرانولرز در خط انتهایی زمین ایستاده بود و سعی می‌کرد با حملات خود ریچارد گاسکه را به دو طرف زمین بکشاند. تا آنکه یک ضربه تنیسور اسپانیایی زمان زیادی برای واکنش نشان دادن در اختیار ریچارد گاسکه قرار داد و او نیز با یک بکهند زیبا توپ را در زمین حریف خواباند تا یک ضربه وینر زده باشد. گاسکه پس از آنکه دو بار دیگر در خط سرویس قرار گرفت پیروزی را به‌دست آورد تا در مرحله بعد برابر سید سوم مسابقات یعنی بنوا پر قرار بگیرد. پر دو قهرمانی از سه قهرمانی تور ATP خود را در بازی‌های فصل جاری جشن گرفته است.

ریچارد گاسکه

گریگوری بارر که با استفاده از وایلد کارت مجوز حضور در این مسابقات را دریافت کرده است، شگفتی روز را رقم زد. او موفق شد به آسانی از سد سید ششم مسابقات و بازیکن حاضر در تورنومنت سال ۲۰۱۸ رقابت‌های NextGen ATP Finals یعنی هوبر هورکاز با نتایج ۶-۲، ۶-۲ عبور کند. این تنیسور فرانسوی پنج‌ بار با بریک حریف روبه‌رو شد و تمام آنها را سیو کرد. جدال آسان بارر مقابل هورکاز تنها ۶۰ دقیقه طول کشید. بارر در حال حاضر نفر ۹۸ام رنکنیگ ATP است و بهترین رده خود را تجربه می‌کند. او هر پنج پیروزی خود در تور ATP را در سال ۲۰۱۹ کسب کرده است. این تنیسور ۲۵ ساله در گام بعد باید به مصاف هم‌وطنش، آنتوان هوانگ برود. هوانگ روز دوشنبه به مرحله بعد مسابقات صعود کرده بود.

پیر هوگو هربرت، دیگر بازیکن فرانسوی حاضر در رقابت‌ها برای غلبه برا یان لنارد اشتراف آلمان، ۱۴ ضربه ایس حریف را متحمل شد. هربرت این بازی را با نتیجه ۷-۶ (۳)، ۶-۴ از حریف برد. او خودش هشت ضربه ایس زد و ۸۱ درصد از امتیازات سرویس اول خود را پیروز شد تا در مرحله دوم برابر هم‌وطنش ژو ویلفرد سونگا قرار بگیرد. سونگا نیز برای رسیدن به راند بعدی مسابقات، پابلو آندوخار اسپانیایی را با نتایج ۳-۶، ۶-۱، ۶-۲ شکست داد. این دیدار یک ساعت و ۵۳ دقیقه طول کشید. شماره پنج سابق جهان که اوایل سال جاری در مسابقات مون پولیه پیروز شده بود، ۱۰ ضربه ایس زد و از شش بریک پوینتی که با آنها روبه‌رو شده بود، چهارتا را سیو کرد. سونگا سه‌بار مقام قهرمانی اوپن موزل را کسب کرده است که آخرین‌بار آن، سال ۲۰۱۵ بود. تنها بازیکنی که روز سه‌شنبه یک فرانسوی را شکست داد، آلیاز بدن اسلوونیایی بود. او رایان رومان ۱۹ ساله را پس از یک ساعت و پانزده دقیقه تلاش با نتایج ۶-۴، ۶-۴ شکست داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار