25/04/2024

الینا اسویتولینا مسابقات فینال‌های شیسیدو شنزن را با پیروزی آغاز کرد

  • توسط سروش
  • 28/10/2019
  • 0

الینا اسویتولینا ، مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های معتبر آخر فصل WTA Finals شیسیدوی شنزن، در اولین بازی خود در این تورنمنت به پیروزی رسید.

پیروزی الینا اسویتولینا

مسابقات WTA Finals شیسیدوی شنزن، یکی از معتبرترین تورنمنت‌های تنیس زنان می‌باشد که نقش بسزایی در رنکینگ انتهای فصل هشت تنیسور برتر و نخبۀ حاضر در این رقابت‌ها ایفا می‌کند. این مسابقات از سال ۱۹۷۲ وارد تقویم سازمان WTA شد و از قدمتی ۴۷ ساله برخوردار است. مارتینا ناوراتیلووا تنیسور افسانه‌ای جمهوری چک با هشت قهرمانی، رکوردار این مسابقات به حساب می‌آید و در سال گذشته نیز الینا اسویتولینا از اوکراین با پیروزی برابر اسلون استیفنز از ایالات متحده توانست به مقام قهرمانی این بازی‌ها برسد. در اولین روز از این مسابقات و در رقابتی که از گروه موسوم به ارغوانی صورت پذیرفت، الینا اسویتولینا مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها کار خود را با پیروزی در این تورنمنت آغاز نمود.

در مسابقه‌ای که یک ساعت و ۵۵ دقیقه به طول انجامید، اسویتولینا از اوکراین که در جایگاه شمارۀ هشت دنیا قرار گرفته است موفق شد در دو ست متوالی برابر بانوی شمارۀ دو جهان، کارولینا پلیسکووا از جمهوری چک به برتری برسد. در این دیدار، اسویتولینا موفق شد با حساب ۲-۰ و با نتایج ۷-۶ (۱۴-۱۲) و ۶-۴ از سد پلیسکووای سرشناس بگذرد و فعلا با یک پیروزی درصدر گروهش بایستد. اسویتولینا که سید هفتم قهرمانی این بازی‌ها نیز به حساب می‌آید، جدالی سخت و طاقت‌فرسا را مقابل پلیسکووا در ست نخست به نمایش گذاشت و در تای بریک و امتیاز ۱۴ توانست به پیروزی برسد. هر دو تنیسور رقابت نزدیک و پایاپایی را به نمایش گذاشتند و هر دو نیز موفق شدند یک بار در این ست، گیم سرو حریف خود را بریک نمایند. الینا اسویتولینا، پس از پیروزی در این دیدار گفت:

در چنین مسابقاتی، شما به خودتان می‌گویید هی در این لحظه بمان و کار خاصی نکن. فقط سعی می‌کنید تا در رالی‌ها پابه‌پای حریفتان پیش بروید و می‌گویید که نباید عجله کرد. در ست نخست، فرصت‌هایی وجود داشت که می‌توانستم کار را تمام کنم و مسابقه به تای بریک نکشد. فکر می‌کردم که می‌توانستم نمایش بهتری را ارائه دهم. شما باید هم سریع باشید و هم به‌گونه‌ای بازی کنید که دست‌وپای خودتان را گم نکنید. از نظر ذهنی این دیدار برایم بسیار سخت بود و من بدان شکل در حین این مسابقه زیاد فکر نمی‌کردم. بدیهی است که حریفم یک تنیسور فوق‌العاده است و من فقط باید پابه‌پای او پیش می‌رفتم.

الینا اسویتولینا

تنیسور ۲۵ سالۀ اهل اُدسای اوکراین در ادامه می‌گوید:

بعضی از ضربات کارولینا واقعاً عجیب و شگفت‌انگیز است. وقتی مقابل چنین ضرباتی قرار می‌گیرد، بدان شکل کاری از دستتان برنمی‌آید و تنها باید منتظر یک شانس جدید در ادامه بازی باشید. من هم در ادامه این فرصت را به دست آوردم و کار خودم را به خوبی انجام دادم. او سرویس‌های عالی داشت و همین کار را برایم سخت ساخته بود. همیشه از نظر ذهنی بازیکن سرسختی بوده‌ام و در این دیدار هم صبر کردم تا شانس و فرصتی جدید به سراغم بیاید.

الینا اسویتولینا که سال گذشته توانسته بود به مقام قهرمانی مسابقات WTA Finalsدر سنگاپور دست یابد، در ست دوم نمایش به مراتب بهتری ارائه کرد و در همان گیم نخست توانست، گیم سرو رقیب چکی‌اش را بریک کند. همین باعث شد او در گیم بعد نیز به پیروزی برسد و با آرامش خاطر خاصی به بازی ادامه دهد. در نهایت در ستی که ۵۰ دقیقه طول کشید، اسویتولینا توانست در این ست و کل مسابقه به پیروزی برسد تا برای چهارمین بار متوالی برابر پلیسکووا در مصاف‌های رودرو به پیروزی برسد. اسویتولینا در پایان گفته‌هایش اظهار داشت:

فکر می‌کنم نسبت به گذشته بازیکن کامل‌تری شده‌ام. خیلی بهتر بازی می‌کنم و از نظر ذهنی نیز در شرایط خوبی قرار دارم. بدان شکل به آمار و اینکه در مصاف‌های رودرو با حریفانم چه نتایجی کسب کرده‌ام، فکر نمی‌کنم. فقط می‌دانم که نسبت به دیدارهای قبلم بهتر شده‌ام و این همان چیزی است که به من امید و انگیزه می‌دهد تا در مسابقات بعدی نیز به پیروزی برسم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار