29/03/2024

رویای دومینیک تیم با قهرمانی در مسابقات وین اتریش به واقعیت بدل گردید

  • توسط مینا
  • 28/10/2019
  • 0

دومینیک تیم با قهرمانی در رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی اوپن وین، به پنجمین عنوان خود در سال ۲۰۱۹ رسید تا از این حیث، بالاتر از تمامی تنیسورها در جایگاه نخست قرار گیرد.

قهرمانی دومینیک تیم در تنیس اتریش

شاید دومینیک تیم اولین حضور خود در مسابقات ارسته بانک (اوپن وین) آن هم در ۶-۵ سال پیش را از خاطر برده باشد، اما مطمئناً او هیچگاه اولین قهرمانی‌اش را در روز یکشنبه و در استادیوم Wiener Stadthalle وین اتریش از یاد نخواهد برد. تیمِ ۲۶ ساله در دیدار پایانی و اختتامیۀ مسابقات اوپن وین رودروی دیگو شوارتزمن قرار گرفت و موفق شد با حساب ۲-۱ مقابل این تنیسور آرژانتینی به پیروزی برسد و فاتح تورنمنت وین در این فصل از مسابقات تنیس گردد. دومینیک تیم که در جایگاه شماره پنج دنیا ایستاده است، در دیداری که دو ساعت و ۲۵ دقیقه به طول انجامید توانست با امتیازات ۳-۶، ۶-۴ و ۶-۳ شوارتزمن را از پیش رو بردارد تا برای نخستین بار فاتح رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی وین اتریش شود. تیم امسال در کشورش و در ۹ مسابقه‌ای که به میدان رفته است توانسته به ۹ پیروزی متوالی برسد و دو عنوان قهرمانی کیتزبوهل و وین، آن هم بدون اینکه ستی را واگذار نماید به دست آورد. تیم در پایان دیدار پایانی مسابقات اوپن وین در جمع خبرنگاران گفت:

یک سال باورنکردنی را در کشورم، اتریش پشت سر گذاشتم. من توانستم به دو عنوان قهرمانی کیتزبوهل و وین برسم و بهترین نمایشم را مقابل هموطنانم داشته باشم. این اتفاقات برایم کاملاً غیر واقعی است.

با قهرمانی که دومینیک تیم در وین به دست آورد، حال او با پنج قهرمانی در فصل جاری مسابقات تنیس توانسته از این حیث در ردۀ نخست قرار گیرد. بزرگانی چون رافائل نادال، نواک جوکوویچ، راجر فدرر و دنیل مدودف با یک قهرمانی کمتر پشت سر این تنیسور اتریشی ایستاده‌اند. تیم همچنین شکست‌ناپذیری خود در تورنمنت‌های ۵۰۰ امتیازی را به بیش از ۱۰ بازی گسترش داده است. وی در اوایل ماه جاری نیز موفق به فتح مسابقات اوپن چین شده بود. دومینیک تیم برای اولین بار نه تنها خودش به مقام قهرمانی رقابت‌های وین رسید، بلکه باعث شد تا برای نخستین بار یک اتریشی فاتح این مسابقات ۵۰۰ امتیازی شود.

در سال ۲۰۱۰ و در فینالی که بین یورگن ملزر آلمانی و آندریاس هایدر مورر اتریشی برگزار شد، این تنیسور آلمانی بود که موفق به پیروزی برابر هایدر مورر و قهرمانی در این تورنمنت شد تا دست اتریشی‌ها تا سال ۲۰۱۹ از قهرمانی در این مسابقات خانگی کوتاه گردد. بهترین نتایجی که دومینیک تیم در تورنمنت وین به دست آورده بود، حضور در مرحلۀ یک چهارم پایانی این رقابت‌ها در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۸ بوده است. دومینیک تیم در هفتمین رویارویی که برابر دیگو شوارتزمن داشت، موفق به کسب پنجمین پیروزی خود شد تا بدین ترتیب آمار او در فصل جاری مسابقات تنیس به ۴۵ پیروزی و ۱۶ شکست برسد. این چهارمین فصلی است که تیم توانسته به ۴۰ پیروزی و یا بیشتر از آن در رقابت‌های مختلف تنیس مردان دست یابد. تیم در ادامۀ صحبت‌هایش می‌گوید:

سه بار در این هفته، من فراز و فرودهای زیادی در مسابقاتم تجربه کردم و حتی نزدیک بود که از دور رقابت‌ها نیز کنار بروم. شکست و کنار رفتن آن هم در خانه تجربۀ تلخی است که من در سال‌های گذشته از این خاطرات تلخ کم نداشتم. خوشحالم که در نهایت به قهرمانی رسیدم و هفتۀ رویایی را گذراندم.

دومینیک تیم

شوارتزمن در دومین فینال ۵۰۰ امتیازی خود شروع خوب و محکمی داشت و توانست رقیبش را در ۴۳ دقیقه در ست اول بازی شکست دهد. اما حکایت دو ست بعد فرق داشت و این تیم بود که با حمایت هموطنانش توانست دو ست بعد را با قدرت ادامه دهد و در نهایت در این بازی سخت به پیروزی برسد. در این دیدار دومینیک تیم عملکرد بسیار خوبی در سرویس‌هایش داشت و توانست ۹ امتیاز مستقیم از این طریق به دست آورد که این آمار برای شوارتزمن تنها به ۱ ضربۀ ایس می‌رسید. همچنین تیم موفق شد در ۷۶% از سرویس‌های نخستش نیز به پیروزی برسد که تنیسور آرژانتینی در این آیتم به ۶۵% موفقیت در سرویس‌های اولش دست یافت. تیم در پایان مصاحبه‌اش گفت:

فکر می‌کنم دیگو بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و از هیچ فرصتی برای کسب پیروزی در این دیدار دریغ نکرد. من واقعاً در بازی برابر او مشکل دارم و مهم نیست که چه کاری انجام می‌دهم. اگر سریع یا کند بازی کنم، جواب او همیشه مشخص است. در این دیدار سعی کردم فقط و فقط بجنگم و البته مزیت بزرگی که در اختیارم داشتم این بود که من از حمایت هموطنانم نیز در استادیوم برخوردار بودم. به نظرم به خوبی توانستم از این مزیت به سود خودم بهره ببرم.

دیگو شوارتزمن پس از خوان مارتین دل پوترو دومین تنیسور آرژانتینی مطرح دنیای تنیس است. او می‌خواست همانند دل پوترو که در سال ۲۰۱۲ موفق شده بود در یک تورنمنت ۵۰۰ امتیازی به قهرمانی برسد، به این مهم دست یابد. قهرمان مسابقات لوس کابوس، هم اکنون و با ۲,۱۱۵ امتیاز در مکان چهاردهم انتخابی مسابقات لندن قرار دارد و با متئو برتینی ایتالیایی که در جایگاه هشتم ایستاده است، ۵۴۵ امتیاز فاصله دارد. دیگو این هفته در مسابقات مسترز پاریس حضور دارد و امیدوار است که بتواند از این آوردگاه مهم نیز امتیازات خوبی کسب نماید. دیگو شوارتزمن پس از پایان مسابقه‌اش برابر دومینیک تیم گفت:

من بسیار خوشحالم که دوباره توانستم اعتماد به نفسم را به دست آورم. در این مسابقات احساس خوبی داشتم و حمایت مردم نیز دیوانه‌وار بود. این تورنمنت برای من بسیار عالی بود و واقعاً تنیس خوبی را در اینجا به نمایش گذاشتم. در مکانی که هزاران کیلومتر با خانه‌ام فاصله دارد، احساس کردم که خیلی خوب هستم. پس از ست اول، حریفم بسیار عالی و جنگنده بازی کرد. او به مراتب از من بهتر بود و برای همین به دوستم، دومینیک به خاطر این پیروزی و قهرمانی که به دست آورد، تبریک می‌گویم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار