20/04/2024

دنیل مدودف در پی پنجمین قهرمانی فصلش در پاریس

  • توسط مینا
  • 28/10/2019
  • 0

فوق ستاره روس دنیای تنیس در تلاش است تا پنجمین قهرمانی‌اش در سال ۲۰۱۹ را در پاریسِ فرانسه به دست آورد. به نظر می‌رسد که دنیل مدودف در فصلِ اولین‌هایش می‌تواند قهرمانی در مسترز پاریس را هم به افتخاراتش اضافه کند.

دنیل مدودف به دنبال قهرمانی

بعید نیست که این تنیسور بااستعداد موفق به کسب چنین افتخاری در آکورهتلز آره‌نا شود. این تنیسور روس که به عنوان شانس چهارم قهرمانی در این رقابت‌ها پا به پایتخت فرانسه گذاشته، سال گذشته با قبول شکست برابر بورنا کوریچ کروات در دور دوم این رقابت‌ها از گردونه بازی‌ها حذف شده بود اما امسال با شرایط کاملا متفاوتی در این مسابقات حاضر شده است. او طی دوازده ماه اخیر از رنکینگ شماره ۱۷ جهان به رنکینگ شماره چهار جهانی رسیده است و نتایج او در نیمه دوم سال ۲۰۱۹، هواداران حرفه‌ای دنیای تنیس را از ظهور قدرتی تازه آگاه ساخته است. مدودف به فینال شش تورنمنت پیشینش از سری رقابت‌های ATP رسیده و در مسترز شانگهای (با پیروزی برابر الکساندر زوروف)، مسترز سینسیناتی (با پیروزی برابر دیوید گوفین) و مسترز سنت پترزبورگ (با پیروزی برابر بورنا کوریچ) قهرمان شده است.

او در ۳۲ بازی اخیرش به ۲۹ پیروزی دست یافته و با رکورد ۹ پیروزی پیاپی وارد مسترز پاریس شده و بعد از شکست مقابل رافائل نادال در فینال یو اس اوپن، حتی یک ست هم از دست نداده است. با وجود اینکه مدودف بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد اما نمی‌گذارد که این موفقیت‌ها جلوی پیشرفتش را بگیرند. این تنیسور روسی همچنان با تیم سابقش کار می‌کند و تا جایی که امکان دارد سعی می‌کند تا چندان جنجال به پا نکند. هرچند که همه تنیسورهای حاضر در این مسابقات از قدرت او آگاهی دارند و می‌دانند با تنیسور سخت‌کوشی رو به رو می‌شوند. مدودف افزود:

تنها تغییری که در حال حاضر وجود دارد این است که پیش از این من هر چهار ماه یک بار در یک تورنمنت به قهرمانی می‌رسیدم. طبیعی است که بعد از قهرمانی در یک تورنمنت یا مسترز ۱۰۰۰ امتیازی به شما تبریک بگویند. حالا بسیاری از مردم می‌خندند و به من می‌گویند که ما بیش از این به تو تبریک نمی‌گوییم زیرا مجبوریم هر هفته این کارمان را تکرار کنیم و این واقعا خسته‌کننده است. گرچه آن‌ها به شوخی چنین حرف‌هایی می‌زنند اما واقعا چیز خاصی تغییر نکرده است.

دنیل مدودف

او که حالا نخستین حضورش در فینال‌های Nitto ATP که بین روزهای ۱۰ تا ۱۷ نوامبر در ورزشگاه O۲ لندن برگزار می‌شوند را قطعی کرده است شانس این را دارد تا سال را به عنوان مرد سوم دنیای تنیس به پایان ببرد. با وجود اینکه دنیل مدودف این شانس را دارد که به پادشاهی بیگ تری پایان دهد اما او هنوز هم خواهان ادامه دادن به راه خودش می‌باشد:

صحبت کردن درباره این موضوع سخت است، چراکه وقتی نفر پانزدهم رنکینگ جهانی بودم هم به اندازه کافی خوب مسابقه می‌دادم. سپس تصمیم گرفتم تا در جمع ۱۰ تنیسور برتر جهان قرار گیرم که کار آسانی نبود. حالا هم می‌خواهم ببینم که چقدر با چیزی که دوست دارم به آن برسم، فاصله دارم. می‌توانم به صدر رنکینگ جهانی صعود کنم و اگر چنین اتفاقی نیفتد، یعنی اینکه به اندازه کافی قدرتمند نیستم. با وجود اینکه می‌دانم رسیدن به تورنمنت پایان سال در لندن چقدر دشوار است اما همچنان می‌خواهم تا بهترین خودم را به نمایش بگذارم.

دنیل مدودف کارش در این هفته را مقابل جرمی چاردی فرانسوی یا سم کوئری آمریکایی آغاز خواهد کرد. علاوه بر این‌ها، با توجه به موفقیت‌های اخیری که او داشته یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در پاریس با شمار می‌رود. او به هر مسابقه به چشم یک فینال نگاه می‌کند و سعی می‌کند تا با اهمیت دادن به همه دیدارهایش، هیچ تفاوتی در تلاشی که می‌کند قائل نشود:

این به معنای ترس من نیست بلکه نمی‌خواهم روندی که دارم متوقف شود. می‌خواهم تا آنجا که می‌توانم به سختی کار کنم و هرگز توقفی نداشته باشم. چنین چیزی تا به اینجای کارم به خوبی جواب داده است. من همچنان همان هدف سابقم را دارم. با تمریناتی که دارم هرروز بهتر شوم و در هر تورنمنت پیشرفت کنم و به قهرمانی برسم. این مسئله به خوبی جواب داده و من واقعا از آن لذت می‌برم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار