19/04/2024

راجر فدرر با برد برابر دی مینور، به دهمین قهرمانی خود در مسابقات بازل رسید

  • توسط مینا
  • 28/10/2019
  • 0

پروندۀ این فصل مسابقات ۵۰۰ امتیازی بازل سوئیس، با قهرمانی راجر فدرر از کشور میزبان به پایان رسید. این دهمین قهرمانی استاد سوئیسی، در زادگاهش شهر بازل بود.

قهرمانی راجر فدرر در تنیس بازل

راجر فدرر در پانزدهمین فینالی که تاکنون در رقابت‌های اوپن بازل به میدان رفته، موفق به کسب ۱۰ پیروزی و ۵ شکست شده است. تنیسور ۳۸ سالۀ سوئیسی در بازی پایانی و اختتامیه تورنمنت بازل به مصاف الکس دی مینور از کشور استرالیا رفت و با پیروزی مقابل این تنیس باز جوان به دهمین قهرمانی خود در این مسابقات رسید. با این قهرمانی، فدرر همچون رقابت‌های هالۀ آلمان که در آنجا نیز توانسته بود تعداد قهرمانی‌های خود را دو رقمی سازد، به این رکورد مهم و فوق‌العاده در تورنمنت‌های ۵۰۰ امتیازی ATP دست یافت. فدرر در مسابقه‌ای که ۶۸ دقیقه به طول انجامید موفق شد در دو ست متوالی از سد دی مینور از استرالیا بگذرد.

استاد سوئیسی در یک بازی کاملاً برتر توانست با حساب ۲-۰ و با نتایج مشابه ۶-۲ دی مینور را شکست دهد تا به ۱۰۳امین عنوان قهرمانی خود در تورهای حرفه‌ای تنیس مردان دست یابد. فدرر از همان ابتدا بازی را مقابل تنیسور ۲۰ سالۀ استرالیایی که برای کسب چهارمین قهرمانی خود در این فصل می‌جنگید، آغاز کرد و در این بازی تنها ۴ گیم را به رقیب جوانش واگذار نمود. دی مینور تا اینجای فصل در چهار فینال حضور داشته و موفق به سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی در تورنمنت‌های مختلف شده است. راجر فدرر پس از قهرمانی در مسابقات بازل سوئیس در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:

مسابقۀ سریع و خوبی بود. فکر می‌کنم یک تنیس عالی و در مجموع تورنمنت خوبی را پشت سر گذاشتم. در این مدت حتی یک ست را نیز واگذار نکردم و از دیدار افتتاحیه تا اختتامیه، عملکرد خوبی داشتم. در بازی فینال، مرتکب خطاهای کمی شدم و ضربات و سرویس‌های خوبی هم زدم. به نظرم الکس نیز یک تورنمنت فوق‌العاده را پشت سر گذاشت و هر دوی ما می‌توانیم از بودن در اینجا حس خوبی داشته باشیم. برای من لحظۀ بسیار بزرگی است که می‌توانم در کنار هموطنانم دهمین قهرمانی خودم را در بازل جشن بگیرم.

راجر فدرر

در ست نخست و در گیم‌های سوم و ششم بازی، فدرر دو بار سرو سرویس دی مینور را بریک کرد تا تنیسور استرالیایی نتواند بازی خوب خود را که تا اینجا در این تورنمنت به نمایش گذاشته بود، ارائه دهد. در ست دوم نیز اوضاع به همین منوال پیش رفت و استاد سوئیسی توانست در گیم‌های دوم و ششم باز هم دو بار دیگر گیم سرو الکس را بریک کند تا با دو نتیجه مشابه ۶-۲ فدرر در این دیدار به پیروزی برسد و فاتح رقابت‌های بازل در سال ۲۰۱۹ شود. دی مینور نیز پس از پایان این دیدار گفت:

وقتی برابر فدرر بازی می‌کنید، او همیشه شما را تحت فشار می‌گذارد. او با ضربات والی و بعضاً توپ‌های کوتاهی که به زمین می‌فرستد عرصه را بر شما تنگ می‌کند و من امروز از بازی برابر او چیزهای زیادی آموختم. بسیار خوشحالم که اینجا حضور داشتم. مسابقات بازل یک تجربۀ باورنکردنی به من بخشید و از نتایجی که به دست آوردم، کاملاً راضی و خوشحال هستم.

راجر فدرر با پیروزی برابر الکس دی مینور توانست به رکورد ۷۵ پیروزی و ۹ شکست در مسابقات بازل برسد و بیست و چهارمین برد متوالی خود را در استادیوم مرکزی این رقابت‌ها نیز به دست آورد. بیشترین عناوین قهرمانی که این تنیسور ۳۸ ساله و پرآوازه در دنیای تنیس به دست آورده عبارتند از:

۱. مسابقات هالۀ آلمان (۱۰ قهرمانی)
۲. مسابقات بازل سوئیس (۱۰ قهرمانی)
۳. مسابقات ویمبلدون (۸ قهرمانی)
۴. مسابقات دوبی امارات (۸ قهرمانی)
۵. مسابقات مسترز سینسیناتی (۷ قهرمانی)

بدین ترتیب راجر فدرر با قهرمانی در این مسابقات توانست به یکصد و سومین عنوان خود در تورنمنت‌های ATP برسد و جایزۀ ۴۳۰,۱۲۵ یورویی این بازی‌ها را نیز به دست آورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار